Mercedes Ener-G-Force

Mercedes Ener-G-Force | foto: Mercedes Benz

Mercedes se už dnes chlubí teréňákem pro rok 2025

  • 8
Tohle není prototyp pro nějaký chystaný sci-fi film. Projekt Ener-G-Force ukazuje možnou podobu nástupce legendární řady G německé značky. Jenže nikoliv generaci příští, ale poněkud vzdálenější. Pokud si ovšem už teď plánujete koupi off-roadu za 13 let, máte prvního kandidáta.

Karoserie konceptu Ener-G-Force je futuristická, ale nikoliv natolik, abychom si ji nedokázali představit v produkčním provedení. Důvod je jednoduchý. Jeden z největších konkurentů Mercedesu v kategorii terénních aut, Land Rover, sklízí velké úspěchy s moderně střiženým modelem Range Rover Evoque. Ten sice není tak nekompromisní off-road jako "Géčko" od Mercedesu, ale Land Rover se netají, že jeho křivky chce aplikovat i na ostrý teréňák Defender. Koncept DC100 je toho dobrým důkazem.

A při porovnání Ener-G-Force a konceptu Land Roveru DC100 už prototyp Mercedesu tak futuristicky nevypadá. Navíc ani Land Rover nepřijde na trh dřív než za několik let a Mercedes rovnou uvádí, že takto si představuje terénní auto v roce 2025. Veřejnost si však koncept bude moci prohlédnout už koncem listopadu na autosalonu Los Angeles Auto Show.

Jelikož do výroby zbývá opravdu hodně času, tak Mercedes neuvádí žádné technické údaje vyjma futuristického pohonu. Auto má čtyři elektromotory, tedy pro každé kolo jeden. Energii elektromotorům však nedodává žádná konvenční pohonná jednotka, jako je benzinový či dieselový motor. Dokonce ani žádný klasický hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Mercedes Ener-G-Force

Mercedes si totiž myslí, že za 13 let budou standardem vodíkové články. Proto má auto na střeše zásobník na vodu, kterou hydrokonvertor přeměňuje na energii. Ve speciálně tvarovaných prazích jsou mohutné baterie, s nimiž má mít auto dojezd až 800 kilometrů.

Přestože již dnes lze takový způsob pohonu realizovat, tak v praxi je zatím nepoužitelný. A je otázkou, jestli se ho do roku 2025 podaří přetavit do sériové podoby.

Design auta navrhlo studio Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením týmu Huberta Leeho a designéra Gordona Wagenera. A tým doufá, že Ener-G-Force uspěje v soutěži Los Angeles Design Challenge, která se koná v rámci losangeleského autosalonu.

Mercedes Ener-G-Force

Přestože auto "trpí" tradiční přeplácaností futuristických konceptů, tak třeba přední maska se světly velmi dobře navazuje na současný Mercedes třídy G, však se na něj odvolává i jménem, a je možné, že s podobným řešením přídě se setkáme na některém budoucím terénním mercedesu mnohem dříve, než se tento koncept alespoň přiblíží sériové produkci.

Mercedesy řady G jsou stálicí v nabídce Mercedesu už přes 30 let. V roce 1979 představené auto s výbornými terénními vlastnostmi patří mezi nejdéle vyráběná auta na světě. A navíc i po těch letech Mercedes design "Géčka" upravil jen minimálně.

Primárně užitkový off-road je dnes k mání i ve velmi luxusních verzích s astronomickými cenovkami. Civilní provedení začíná na dvou a končí na téměř sedmi milionech korun za provedení G65 AMG.