Diskuze

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v červnu příštího roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jediná správná cesta pro vozidla budoucnosti, a to velmi krátké, je vodík. Pro Mercedes je to pouze mezimodel, ani by mne nepřekvapilo kdyby příští rok představili stejnou variantu na vodík.

4 7
možnosti

Vodík? Můžete uvést výhody vodíkového elektromobilu proti bateriovému?

1 0
možnosti

Tak třeba tesla konečně začne vyrábět opravdu lidová auta v ceně oktávky, když mercedesu nebude moct konkurovat.

0 0
možnosti

toz to budou generovat jeste nasobnejsi ztratu ...

2 2
možnosti

Nejde o to, že bude tak drahá, že si ji nikdo nebude moci koupit. Jde o to, že se zvyšující se cenou se zvětšuje počet těžitelných ložisek. Když stojí ropa 50 USD za barel, asi nikdo nebude těžit ropu z těžko přístupných ložisek, kde jen náklady budou činit 60 USD. Při ceně 90 USD za barel už asi ano. Takže se pomyslně zvedají zásoby dosažitelné ropy. A stejně to bude s materiálem pro baterky. S rostoucí cenou se budou těžit i hůře dostupné lokality. Takže i tady bude surovin dostatek. Plus samozřejmě ta recyklace.

1 0
možnosti

ups, to mělo být jinam..

0 0
možnosti

By mě zajímalo, kde všude budou ty rychonabijecky 110kW fungovat :-)

0 0
možnosti

U každé přípojky 3x400V - 3x128A ;-D

0 0
možnosti

Já nevím - pořád mám takový pocit, že s pojetím elektromobilů je to tak nějak "mimo". Osobně proti elektromobilům nic nemám, jelikož mám rád jednoduché věci a elektromobil je v principu jednoduchý stroj. Jenže - za stávajícího stavu technologie mají elektromobily velkou nevýhodu (oproti konvenčním autům) v poměrně krátkém dojezdu a dlouhém dobíjení. V současnosti by byl elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny pro někoho, kdo má vlastní garáž (a nebo alespoň nějaký plácek vedle domu, eventuálně vyhrazené stání) s el. přípojkou a elektromobil by používal na kratší cesty (dojíždění do zaměstnání, po nákupech atd.) s tím, že přes noc dá auto nabít. No a podle mého názoru je chyba právě v tom, že se elektromobil "obalí" luxusem, nacpou se do něj hromady různých asistentů, systémů a dalších "hejblat" a je z toho v podstatě luxusní limuzína. Jenže na popojíždění "kolem komína" je takové auto zbytečný luxus. Já bych viděl jako vhodnější vyrobit co nejjednodušší elektromobil s pár "čudlíky" a s co nejjednodušším ovládáním (žádné displeje přes půl palubky, žádné luxusní vymoženosti) a pokusit se vyrobit "lidový" (tzn. pro řadového smrtelníka dostupný) elektromobil. Takový elektromobil by měl podle mého názoru smysl a já bych si ho klidně koupil.

8 0
možnosti

To je těžké, baterie jsou pořád hrozně drahé. Takový Nissan leaf za 730 má být lidový vůz, ale pokud by tam nedávali ty serepetičky, tak to bude jen holátko za 650 a to by zase nikdo nechtěl, protože by to za to málo bylo moc peněz a pořád nedostatečně lidové.

2 0
možnosti

Nejsem proti elektromobilitě, dokonce o této možnosti uvažuji, ale právě proto jsem zkusil jsem počítat:

U benzínové stanice na dálnici (třeba cestou na Slovensko) jsem za půl hodiny, než jsem vypil kafe, napočítal (v hustém provozu, 12 stojanů) 30 tankujících aut. Většina z nich mohla tankovat "plnou", což je běžně dojezd cca 600km, takže přibližně 18000km další jízdy.

Pokud by se odpovídající množství EV chtělo připojit na 40min (80%=360km / jen v létě!!!), tak by to potřebovalo přípojku s garantovaným příkonem cca 4000kW, což odpovídá plnému(!!!) odběru satelitního městečka s 200!!rodinnými domy s jističem 3x32A!! (a to každý nemá). A na závěr: "natankovaný" dojezd 10800km, což znamená nutnou potřebu téměř dvojnásobné hustoty dobíjecích stanic.

A pokud se někdo domnívá, že si broučka doma na plný dojezd "došolíchá" za pár hodin doma na "prodlužce", tak musí počítat, že to za jističem 1x32A bude trvat nejméně 12hodin bez jiného odběru.

4 0
možnosti

Jde o to, ze spalovaky vsechny tankuji na benzinkach, zatimco u EV je vetsina nabijeni "doma" tzn verejne rychlonabijecky nebudou nikdy tak vytizene jako dnesni benzinky. Jinak neni tak tezke spocitat, ze v CR by pri hypoteticke vymene vsech spalovacich osobaku za elektricke doslo ke zvyseni spotreby o cca 20%, coz je sice dost, ale kdybychom brali dost optimisticky rychly nastup EV, tak plneho prechodu na elektrinu bychom se dostali nejdrive za 50 let (coz znamena narust spotreby elektriny o v prumeru 0,4% rocne)....

2 0
možnosti

450 km s baterií 80 kWh znamená, že při rychlosti 120 km/h máte k dispozici výkon 21 kW.

Na vše - tj. na jízdu, akceleraci, světla, klimatizaci a elektroniku vozu.

To na 2,5 tuny vážící auto (pokud pojede jen sám řidič a bude hubený) opravdu není mnoho ;-D

1 0
možnosti

při 120 km/hod to 450 km neujede, stejně jako spalovák nebude mít spotřebu papírových 5litrů/100km. Takový dojezd to bude mít při cca 70-80 km/hod.

1 1
možnosti
Foto

D63a78n 54R80u31b14í91n

7. 9. 2018 14:20

Když do toho namontujou vůni benzínu tak bych o tom přemýšlel...

1 1
možnosti

Pane Šidláku co nám tu lžete. Nikdy žádná nebyla, leda tak v neschopnosti.

1 1
možnosti

Nadvláda Tesly? Jako ta ve ztrátovosti?

1 2
možnosti

Samozrejme je rec o podilu na trhu.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.