Diskuze
Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility
Děkujeme za pochopení.
J84a23n 52K40o60m15r51s29k64a
Jediná správná cesta pro vozidla budoucnosti, a to velmi krátké, je vodík. Pro Mercedes je to pouze mezimodel, ani by mne nepřekvapilo kdyby příští rok představili stejnou variantu na vodík.
J40o44s94e42f 53Š47o67l68t14e30s
Vodík? Můžete uvést výhody vodíkového elektromobilu proti bateriovému?
J66o33s25e81f 91N36o49v11a45k
Tak třeba tesla konečně začne vyrábět opravdu lidová auta v ceně oktávky, když mercedesu nebude moct konkurovat.
O28n39d97ř81e34j 53N68o61v65á70k
toz to budou generovat jeste nasobnejsi ztratu ...
F67r38a76n98t56i73š64e62k 41I51n73g12r
Nejde o to, že bude tak drahá, že si ji nikdo nebude moci koupit. Jde o to, že se zvyšující se cenou se zvětšuje počet těžitelných ložisek. Když stojí ropa 50 USD za barel, asi nikdo nebude těžit ropu z těžko přístupných ložisek, kde jen náklady budou činit 60 USD. Při ceně 90 USD za barel už asi ano. Takže se pomyslně zvedají zásoby dosažitelné ropy. A stejně to bude s materiálem pro baterky. S rostoucí cenou se budou těžit i hůře dostupné lokality. Takže i tady bude surovin dostatek. Plus samozřejmě ta recyklace.
P11a34v41e61l 69K88u83b85i11š96t45a
By mě zajímalo, kde všude budou ty rychonabijecky 110kW fungovat :-)
M32i22r57o90s98l30a15v 66M56e35d
Já nevím - pořád mám takový pocit, že s pojetím elektromobilů je to tak nějak "mimo". Osobně proti elektromobilům nic nemám, jelikož mám rád jednoduché věci a elektromobil je v principu jednoduchý stroj. Jenže - za stávajícího stavu technologie mají elektromobily velkou nevýhodu (oproti konvenčním autům) v poměrně krátkém dojezdu a dlouhém dobíjení. V současnosti by byl elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny pro někoho, kdo má vlastní garáž (a nebo alespoň nějaký plácek vedle domu, eventuálně vyhrazené stání) s el. přípojkou a elektromobil by používal na kratší cesty (dojíždění do zaměstnání, po nákupech atd.) s tím, že přes noc dá auto nabít. No a podle mého názoru je chyba právě v tom, že se elektromobil "obalí" luxusem, nacpou se do něj hromady různých asistentů, systémů a dalších "hejblat" a je z toho v podstatě luxusní limuzína. Jenže na popojíždění "kolem komína" je takové auto zbytečný luxus. Já bych viděl jako vhodnější vyrobit co nejjednodušší elektromobil s pár "čudlíky" a s co nejjednodušším ovládáním (žádné displeje přes půl palubky, žádné luxusní vymoženosti) a pokusit se vyrobit "lidový" (tzn. pro řadového smrtelníka dostupný) elektromobil. Takový elektromobil by měl podle mého názoru smysl a já bych si ho klidně koupil.
I70v96i31c41a 13B91o52j66i86č
To je těžké, baterie jsou pořád hrozně drahé. Takový Nissan leaf za 730 má být lidový vůz, ale pokud by tam nedávali ty serepetičky, tak to bude jen holátko za 650 a to by zase nikdo nechtěl, protože by to za to málo bylo moc peněz a pořád nedostatečně lidové.
P11e32t39r 77V85l36a10d34i33m39í12r 52Č43e84r25m19á48k
Nejsem proti elektromobilitě, dokonce o této možnosti uvažuji, ale právě proto jsem zkusil jsem počítat:
U benzínové stanice na dálnici (třeba cestou na Slovensko) jsem za půl hodiny, než jsem vypil kafe, napočítal (v hustém provozu, 12 stojanů) 30 tankujících aut. Většina z nich mohla tankovat "plnou", což je běžně dojezd cca 600km, takže přibližně 18000km další jízdy.
Pokud by se odpovídající množství EV chtělo připojit na 40min (80%=360km / jen v létě!!!), tak by to potřebovalo přípojku s garantovaným příkonem cca 4000kW, což odpovídá plnému(!!!) odběru satelitního městečka s 200rodinnými domy s jističem 3x32A (a to každý nemá). A na závěr: "natankovaný" dojezd 10800km, což znamená nutnou potřebu téměř dvojnásobné hustoty dobíjecích stanic.
A pokud se někdo domnívá, že si broučka doma na plný dojezd "došolíchá" za pár hodin doma na "prodlužce", tak musí počítat, že to za jističem 1x32A bude trvat nejméně 12hodin bez jiného odběru.
M22a96r84t65i95n 40K88a64r28á36s46e74k
Jde o to, ze spalovaky vsechny tankuji na benzinkach, zatimco u EV je vetsina nabijeni "doma" tzn verejne rychlonabijecky nebudou nikdy tak vytizene jako dnesni benzinky. Jinak neni tak tezke spocitat, ze v CR by pri hypoteticke vymene vsech spalovacich osobaku za elektricke doslo ke zvyseni spotreby o cca 20%, coz je sice dost, ale kdybychom brali dost optimisticky rychly nastup EV, tak plneho prechodu na elektrinu bychom se dostali nejdrive za 50 let (coz znamena narust spotreby elektriny o v prumeru 0,4% rocne)....
P33a80v65e92l 83S24o85b91o43t70k63a
450 km s baterií 80 kWh znamená, že při rychlosti 120 km/h máte k dispozici výkon 21 kW.
Na vše - tj. na jízdu, akceleraci, světla, klimatizaci a elektroniku vozu.
To na 2,5 tuny vážící auto (pokud pojede jen sám řidič a bude hubený) opravdu není mnoho
J97i94ř80í 36S53c82h36w22a16c32h
při 120 km/hod to 450 km neujede, stejně jako spalovák nebude mít spotřebu papírových 5litrů/100km. Takový dojezd to bude mít při cca 70-80 km/hod.
D63a78n 54R80u31b14í91n
Když do toho namontujou vůni benzínu tak bych o tom přemýšlel...
R50i22c67h10a63r58d 10M58i45c58h59a70l38o27w15s50k42i
Pane Šidláku co nám tu lžete. Nikdy žádná nebyla, leda tak v neschopnosti.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.