Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Mercedes G se proměnil v šestikolové monstrum za 10 milionů

aktualizováno 
Úpravce mercedesů AMG použil vojenskou verzi modelu G a pro náročné zákazníky ze zemí kolem arabského poloostrova připravil šestikolový teréňák, který projede pravděpodobně vším. Raritní speciál Mercedes G 63 AMG 6×6 by měl stát v přepočtu 10 milionů korun. Zatím je to pouze koncept, ale k malosériové produkci má blízko.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 | foto: Mercedes-Benz

Šestikolové terénní auto je mezi produkčními vozy raritou. Jenže Mercedes vyrobil nedávno už několik stovek takových aut na základě modelu G pro australskou armádu. A pravděpodobně právě vojenský model inspiroval úpravce AMG k vytvoření civilního monstra, které má projet téměř jakýmkoliv terénem.

Fotogalerie

Auto po úpravě narostlo do všech stran. Oříškem je pouhé nastupování, které připomíná spíš šplhání do nákladního auta. To je totiž daň za nadprůměrnou světlou výšku 46 centimetrů, která je v běžné produkci bezkonkurenční. Standardní dlouhé géčko (pětidveřové) má světlou výšku ani ne poloviční. Díky tomu vyrostlo auto z 1,98 metru na 2,28 metru a brodivost vystoupala až na jeden metr.

Šestikolový speciál vyrostl na základu modelu G 63 AMG. Výkony jsou stejné, ale pohon zcela jiný. Ze čtyřkolky se stala šestikolka, u které je výkon distribuován na jednotlivé nápravy v poměru 30-40-30. Kvůli třetí nápravě přibyly další diferenciály, takže už tak dobré terénní schopnosti auta vyrostly ještě výše. Převodovka se také nezměnila, i šestikolové géčko má sedmistupňový automat.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

Osmiválcový motor s dvojicí turbodmychadel o objemu 5,5 litru poskytuje výkon 400 kW a točivý moment 760 Nm. S ohledem na užití auta je maximální rychlost omezena na 160 kilometrů za hodinu, ale to jistě nikomu vadit nebude. Jeho hlavním působištěm bude terén a to nejčastěji písečné duny v zemích Perského zálivu. A tam ani nebude vadit vysoká spotřeba, která jistě překročí papírových 30 litrů v terénu. S nádrží o objemu 140 litrů nebude dojezd auta nikterak zázračný.

Pro jízdu v terénu je šestikolka vybavena změnou tlaku v obřích 37palcových pneumatikách. Tlačítka na palubní desce zajistí vypuštění a nafouknutí pneumatik bez nutnosti vystoupení z auta.

Luxusní interiér je v modelech AMG samozřejmostí a nechybí ani zde. Novinkou je nový multimediální systém se samostatně stojícím displejem.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

Design auta zůstává už 33 let, na "géčku" toho Mercedes za jeho extrémně dlouhou kariéru mnoho nezměnil a tady to také nebylo zapotřebí. Auto má čtyřdveřovou karoserii pocházející z dlouhé verze modelu. K tomu však přibyla ložná plocha nad dvojicí zadních náprav, takže se z auta stal asi nejluxusnější pick-up na trhu.

Zatím je nový mercedes pouze konceptem, který testuje, jak na něj potenciální zákazníci budou reagovat. Pokud netradiční off-road zaujme, plánuje AMG vyrobit zhruba 20 až 30 aut ročně. O odbyt by se neměl obávat ani přes extrémní cenu, která by v přepočtu měla převýšit deset milionů korun. Zákazníci z bohatých ropných států si na luxusní auta potrpí a po extrémních modelech vyloženě touží. Mercedes G 63 AMG 6×6 ovšem bude k dispozici i jinde. Očekává se, že část produkce skončí v Rusku a také v USA.

Mercedes G je na současném trhu tak trochu rarita. Auto se vyrábí od roku 1979 a vypadá vlastně pořád skoro stejně. Samozřejmě, aktuální model po mnoha faceliftech odpovídá současným nárokům, ale základ je opravdu letitý. Navíc už v základní verzi je to velmi drahý vůz, o upravených modelech AMG nemluvě.

Ale to vše jen dokládá, že původní konstruktéři z Mercedesu odvedli v sedmdesátých letech minulého století ne dobrou, ale přímo dokonalou práci.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Najdete na iDNES.cz