Šestikolové terénní auto je mezi produkčními vozy raritou. Jenže Mercedes vyrobil nedávno už několik stovek takových aut na základě modelu G pro australskou armádu. A pravděpodobně právě vojenský model inspiroval úpravce AMG k vytvoření civilního monstra, které má projet téměř jakýmkoliv terénem.
Auto po úpravě narostlo do všech stran. Oříškem je pouhé nastupování, které připomíná spíš šplhání do nákladního auta. To je totiž daň za nadprůměrnou světlou výšku 46 centimetrů, která je v běžné produkci bezkonkurenční. Standardní dlouhé géčko (pětidveřové) má světlou výšku ani ne poloviční. Díky tomu vyrostlo auto z 1,98 metru na 2,28 metru a brodivost vystoupala až na jeden metr.
Šestikolový speciál vyrostl na základu modelu G 63 AMG. Výkony jsou stejné, ale pohon zcela jiný. Ze čtyřkolky se stala šestikolka, u které je výkon distribuován na jednotlivé nápravy v poměru 30-40-30. Kvůli třetí nápravě přibyly další diferenciály, takže už tak dobré terénní schopnosti auta vyrostly ještě výše. Převodovka se také nezměnila, i šestikolové géčko má sedmistupňový automat.
Osmiválcový motor s dvojicí turbodmychadel o objemu 5,5 litru poskytuje výkon 400 kW a točivý moment 760 Nm. S ohledem na užití auta je maximální rychlost omezena na 160 kilometrů za hodinu, ale to jistě nikomu vadit nebude. Jeho hlavním působištěm bude terén a to nejčastěji písečné duny v zemích Perského zálivu. A tam ani nebude vadit vysoká spotřeba, která jistě překročí papírových 30 litrů v terénu. S nádrží o objemu 140 litrů nebude dojezd auta nikterak zázračný.
Pro jízdu v terénu je šestikolka vybavena změnou tlaku v obřích 37palcových pneumatikách. Tlačítka na palubní desce zajistí vypuštění a nafouknutí pneumatik bez nutnosti vystoupení z auta.
Luxusní interiér je v modelech AMG samozřejmostí a nechybí ani zde. Novinkou je nový multimediální systém se samostatně stojícím displejem.
Design auta zůstává už 33 let, na "géčku" toho Mercedes za jeho extrémně dlouhou kariéru mnoho nezměnil a tady to také nebylo zapotřebí. Auto má čtyřdveřovou karoserii pocházející z dlouhé verze modelu. K tomu však přibyla ložná plocha nad dvojicí zadních náprav, takže se z auta stal asi nejluxusnější pick-up na trhu.
Zatím je nový mercedes pouze konceptem, který testuje, jak na něj potenciální zákazníci budou reagovat. Pokud netradiční off-road zaujme, plánuje AMG vyrobit zhruba 20 až 30 aut ročně. O odbyt by se neměl obávat ani přes extrémní cenu, která by v přepočtu měla převýšit deset milionů korun. Zákazníci z bohatých ropných států si na luxusní auta potrpí a po extrémních modelech vyloženě touží. Mercedes G 63 AMG 6×6 ovšem bude k dispozici i jinde. Očekává se, že část produkce skončí v Rusku a také v USA.
Mercedes G je na současném trhu tak trochu rarita. Auto se vyrábí od roku 1979 a vypadá vlastně pořád skoro stejně. Samozřejmě, aktuální model po mnoha faceliftech odpovídá současným nárokům, ale základ je opravdu letitý. Navíc už v základní verzi je to velmi drahý vůz, o upravených modelech AMG nemluvě.
Ale to vše jen dokládá, že původní konstruktéři z Mercedesu odvedli v sedmdesátých letech minulého století ne dobrou, ale přímo dokonalou práci.