Legendární Mercedes G se proměnil v šestikolové monstrum za 10 milionů

aktualizováno 
Úpravce mercedesů AMG použil vojenskou verzi modelu G a pro náročné zákazníky ze zemí kolem arabského poloostrova připravil šestikolový teréňák, který projede pravděpodobně vším. Raritní speciál Mercedes G 63 AMG 6×6 by měl stát v přepočtu 10 milionů korun. Zatím je to pouze koncept, ale k malosériové produkci má blízko.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 | foto: Mercedes-Benz

Šestikolové terénní auto je mezi produkčními vozy raritou. Jenže Mercedes vyrobil nedávno už několik stovek takových aut na základě modelu G pro australskou armádu. A pravděpodobně právě vojenský model inspiroval úpravce AMG k vytvoření civilního monstra, které má projet téměř jakýmkoliv terénem.

Fotogalerie

Auto po úpravě narostlo do všech stran. Oříškem je pouhé nastupování, které připomíná spíš šplhání do nákladního auta. To je totiž daň za nadprůměrnou světlou výšku 46 centimetrů, která je v běžné produkci bezkonkurenční. Standardní dlouhé géčko (pětidveřové) má světlou výšku ani ne poloviční. Díky tomu vyrostlo auto z 1,98 metru na 2,28 metru a brodivost vystoupala až na jeden metr.

Šestikolový speciál vyrostl na základu modelu G 63 AMG. Výkony jsou stejné, ale pohon zcela jiný. Ze čtyřkolky se stala šestikolka, u které je výkon distribuován na jednotlivé nápravy v poměru 30-40-30. Kvůli třetí nápravě přibyly další diferenciály, takže už tak dobré terénní schopnosti auta vyrostly ještě výše. Převodovka se také nezměnila, i šestikolové géčko má sedmistupňový automat.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

Osmiválcový motor s dvojicí turbodmychadel o objemu 5,5 litru poskytuje výkon 400 kW a točivý moment 760 Nm. S ohledem na užití auta je maximální rychlost omezena na 160 kilometrů za hodinu, ale to jistě nikomu vadit nebude. Jeho hlavním působištěm bude terén a to nejčastěji písečné duny v zemích Perského zálivu. A tam ani nebude vadit vysoká spotřeba, která jistě překročí papírových 30 litrů v terénu. S nádrží o objemu 140 litrů nebude dojezd auta nikterak zázračný.

Pro jízdu v terénu je šestikolka vybavena změnou tlaku v obřích 37palcových pneumatikách. Tlačítka na palubní desce zajistí vypuštění a nafouknutí pneumatik bez nutnosti vystoupení z auta.

Luxusní interiér je v modelech AMG samozřejmostí a nechybí ani zde. Novinkou je nový multimediální systém se samostatně stojícím displejem.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6

Design auta zůstává už 33 let, na "géčku" toho Mercedes za jeho extrémně dlouhou kariéru mnoho nezměnil a tady to také nebylo zapotřebí. Auto má čtyřdveřovou karoserii pocházející z dlouhé verze modelu. K tomu však přibyla ložná plocha nad dvojicí zadních náprav, takže se z auta stal asi nejluxusnější pick-up na trhu.

Zatím je nový mercedes pouze konceptem, který testuje, jak na něj potenciální zákazníci budou reagovat. Pokud netradiční off-road zaujme, plánuje AMG vyrobit zhruba 20 až 30 aut ročně. O odbyt by se neměl obávat ani přes extrémní cenu, která by v přepočtu měla převýšit deset milionů korun. Zákazníci z bohatých ropných států si na luxusní auta potrpí a po extrémních modelech vyloženě touží. Mercedes G 63 AMG 6×6 ovšem bude k dispozici i jinde. Očekává se, že část produkce skončí v Rusku a také v USA.

Mercedes G je na současném trhu tak trochu rarita. Auto se vyrábí od roku 1979 a vypadá vlastně pořád skoro stejně. Samozřejmě, aktuální model po mnoha faceliftech odpovídá současným nárokům, ale základ je opravdu letitý. Navíc už v základní verzi je to velmi drahý vůz, o upravených modelech AMG nemluvě.

Ale to vše jen dokládá, že původní konstruktéři z Mercedesu odvedli v sedmdesátých letech minulého století ne dobrou, ale přímo dokonalou práci.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

OBRAZEM: Závodní Porsche 911 cestuje na závody letadlem

Nakládání 28 automobilů Porsche 911 GT3 Cup do letadla Boeing 747-400 F

Podívejte se na unikátní transport osmadvaceti vozů Porsche, které musely přeletět oceán ze Stuttgartu do Mexico City....

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Najdete na iDNES.cz