Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

  15:46aktualizováno  15:46
Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G přepracovali, aby lépe pasoval do 21. století.

Mercedes třídy G je dinosaurus, který přežil ve výrobě 39 let, samozřejmě s bezpočtem úprav. Daimler teď představil nové provedení, nebo rozsáhlý facelift, podle toho, jak to chcete vidět. Samozřejmě je pořád parádně hranatý. V Německu ceny začínají na 107 tisících eur, což je asi 2,7 milionu korun.

Géčko představené v roce 1979 (vyvíjeli ho od roku 1972) prošlo kompletním přepracováním, snad každý díl prošel úpravami tak, aby ikonický offroad (roky povýšený také na luxusní zboží) mohl dostat nejmodernější technologie.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Torzní tuhost charakteristické hranaté karoserie se zdvojnásobila i přesto, že při přestavbě na nové provedení G zhublo 170 kilogramů díky tomu, že dostalo panely z hliníku a vysokopevnostní oceli (blatníky, kapota, dveře).

Základní ozdoby musely zůstat: subtilní kliky, čouhající panty dveří i rezerva na víku kufru si ponechá, stejně jako proporce okoukané ze školního sešitu prváka. Čelní sklo se trochu naklopilo, ale stejně bude mít G stále aerodynamiku cihly. Světla jsou nově LEDová.

Nové provedení narostlo na délku o 53, do šířky o 121 milimetrů. Uvnitř milionového auta už tak nebude řidič sedět nalepený na dveřích. Zvenčí rozdíl poznají hlavně fanoušci, uvnitř je to ovšem revoluce. Přístrojovce kralují dva 12,3palcové displeje, konstruktéři je převzali z aktuálních sedanů tříd E a S. Jsou kryté sklem a jednotlivé funkce se ovládají buď z volantu, nebo touchpadem. Všechna sedadla dostala vyhřívání a mohou dostat také funkce odvětrávání a masáže.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Základní rámová architektura zůstala zachována. Podvozek tvořený vepředu příčnými lichoběžníkovými rameny a vzadu tuhou nápravou doplněnou o čtyři podélná ramena a panhardskou tyč ladili specialisté od AMG, takže by se inovované G mělo lépe poprat s vysokorychlostními Autobahny. Za příplatek bude možné pořídit adaptivní tlumiče. Posilovač řízení je elektrický, díky tomu mohlo auto dostat různé asistenty řízení včetně toho, který ho sám zaparkuje.

Fotogalerie

Podvozek je 27 centimetrů nad vozovkou (nápravy uberou milimetry na 24,1 cm), brodivost je 70 centimetrů, nové G se vyšplhá do stoprocentního stoupání (45 stupňů) a zvládne boční náklon až 35 stupňů (o sedm víc než dosud). Nájezdové úhly jsou 31 stupňů vepředu a 30 vzadu.

Jediným motorem do startu je čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a 610 kroutícími newtonmetry (mezi 2 000 a 4 750 ot./min). Verze označená G500 má udávanou spotřebu 11,1 litru na sto, realita bude kolem patnácti.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Sílu motoru posílá na nápravy přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci devítistupňový automat speciálně odladěný pro tohoto mastodonta. Nové G nabízí čerstvě také volbu jízdních režimů. Ke komfortnímu, sportovnímu, eco a individuálnímu módu přibyl ještě G-Mode, který je určený pro offroad.

I nadále bude Mercedes třídy G vyrábět fabrika Magna-Steyr ve Štýrském Hradci (Graz). Stejné místo výroby má také Arnold Schwarzenegger, filmová hvězda, kalifornský guvernér, ekologický aktivista, ... který mu byl kmotrem na premiéře.




Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Nový Mustang pro Bullitta je tady, samozřejmě zelený

Ford Mustang Bullitt

Slavný oscarový film Bullittův případ se Stevem McQueenem v hlavní roli měl premiéru 17. října 1968. Automobilka Ford...

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Vision X ukazuje nový crossover Škody pro rok 2019

Škoda Vision X

Ofenziva mezi crossovery v podání Škody pokračuje. Na autosalonu v Ženevě, který proběhne tradičně začátkem března,...

Najdete na iDNES.cz