Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

  15:46aktualizováno  15:46
Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G přepracovali, aby lépe pasoval do 21. století.

Mercedes třídy G je dinosaurus, který přežil ve výrobě 39 let, samozřejmě s bezpočtem úprav. Daimler teď představil nové provedení, nebo rozsáhlý facelift, podle toho, jak to chcete vidět. Samozřejmě je pořád parádně hranatý. V Německu ceny začínají na 107 tisících eur, což je asi 2,7 milionu korun.

Géčko představené v roce 1979 (vyvíjeli ho od roku 1972) prošlo kompletním přepracováním, snad každý díl prošel úpravami tak, aby ikonický offroad (roky povýšený také na luxusní zboží) mohl dostat nejmodernější technologie.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Torzní tuhost charakteristické hranaté karoserie se zdvojnásobila i přesto, že při přestavbě na nové provedení G zhublo 170 kilogramů díky tomu, že dostalo panely z hliníku a vysokopevnostní oceli (blatníky, kapota, dveře).

Základní ozdoby musely zůstat: subtilní kliky, čouhající panty dveří i rezerva na víku kufru si ponechá, stejně jako proporce okoukané ze školního sešitu prváka. Čelní sklo se trochu naklopilo, ale stejně bude mít G stále aerodynamiku cihly. Světla jsou nově LEDová.

Nové provedení narostlo na délku o 53, do šířky o 121 milimetrů. Uvnitř milionového auta už tak nebude řidič sedět nalepený na dveřích. Zvenčí rozdíl poznají hlavně fanoušci, uvnitř je to ovšem revoluce. Přístrojovce kralují dva 12,3palcové displeje, konstruktéři je převzali z aktuálních sedanů tříd E a S. Jsou kryté sklem a jednotlivé funkce se ovládají buď z volantu, nebo touchpadem. Všechna sedadla dostala vyhřívání a mohou dostat také funkce odvětrávání a masáže.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Základní rámová architektura zůstala zachována. Podvozek tvořený vepředu příčnými lichoběžníkovými rameny a vzadu tuhou nápravou doplněnou o čtyři podélná ramena a panhardskou tyč ladili specialisté od AMG, takže by se inovované G mělo lépe poprat s vysokorychlostními Autobahny. Za příplatek bude možné pořídit adaptivní tlumiče. Posilovač řízení je elektrický, díky tomu mohlo auto dostat různé asistenty řízení včetně toho, který ho sám zaparkuje.

Fotogalerie

Podvozek je 27 centimetrů nad vozovkou (nápravy uberou milimetry na 24,1 cm), brodivost je 70 centimetrů, nové G se vyšplhá do stoprocentního stoupání (45 stupňů) a zvládne boční náklon až 35 stupňů (o sedm víc než dosud). Nájezdové úhly jsou 31 stupňů vepředu a 30 vzadu.

Jediným motorem do startu je čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a 610 kroutícími newtonmetry (mezi 2 000 a 4 750 ot./min). Verze označená G500 má udávanou spotřebu 11,1 litru na sto, realita bude kolem patnácti.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Sílu motoru posílá na nápravy přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci devítistupňový automat speciálně odladěný pro tohoto mastodonta. Nové G nabízí čerstvě také volbu jízdních režimů. Ke komfortnímu, sportovnímu, eco a individuálnímu módu přibyl ještě G-Mode, který je určený pro offroad.

I nadále bude Mercedes třídy G vyrábět fabrika Magna-Steyr ve Štýrském Hradci (Graz). Stejné místo výroby má také Arnold Schwarzenegger, filmová hvězda, kalifornský guvernér, ekologický aktivista, ... který mu byl kmotrem na premiéře.



Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Smart slaví dvacet, na oslavu si uřízl střechu a čelní sklo

Smart Forease

Před dvaceti lety Daimler přišel s revolučním městským autem Smart. Toto výročí slaví efektním konceptem, který spojuje...

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...



Najdete na iDNES.cz