Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

  15:46aktualizováno  15:46
Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G přepracovali, aby lépe pasoval do 21. století.

Mercedes třídy G je dinosaurus, který přežil ve výrobě 39 let, samozřejmě s bezpočtem úprav. Daimler teď představil nové provedení, nebo rozsáhlý facelift, podle toho, jak to chcete vidět. Samozřejmě je pořád parádně hranatý. V Německu ceny začínají na 107 tisících eur, což je asi 2,7 milionu korun.

Géčko představené v roce 1979 (vyvíjeli ho od roku 1972) prošlo kompletním přepracováním, snad každý díl prošel úpravami tak, aby ikonický offroad (roky povýšený také na luxusní zboží) mohl dostat nejmodernější technologie.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Torzní tuhost charakteristické hranaté karoserie se zdvojnásobila i přesto, že při přestavbě na nové provedení G zhublo 170 kilogramů díky tomu, že dostalo panely z hliníku a vysokopevnostní oceli (blatníky, kapota, dveře).

Základní ozdoby musely zůstat: subtilní kliky, čouhající panty dveří i rezerva na víku kufru si ponechá, stejně jako proporce okoukané ze školního sešitu prváka. Čelní sklo se trochu naklopilo, ale stejně bude mít G stále aerodynamiku cihly. Světla jsou nově LEDová.

Nové provedení narostlo na délku o 53, do šířky o 121 milimetrů. Uvnitř milionového auta už tak nebude řidič sedět nalepený na dveřích. Zvenčí rozdíl poznají hlavně fanoušci, uvnitř je to ovšem revoluce. Přístrojovce kralují dva 12,3palcové displeje, konstruktéři je převzali z aktuálních sedanů tříd E a S. Jsou kryté sklem a jednotlivé funkce se ovládají buď z volantu, nebo touchpadem. Všechna sedadla dostala vyhřívání a mohou dostat také funkce odvětrávání a masáže.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Základní rámová architektura zůstala zachována. Podvozek tvořený vepředu příčnými lichoběžníkovými rameny a vzadu tuhou nápravou doplněnou o čtyři podélná ramena a panhardskou tyč ladili specialisté od AMG, takže by se inovované G mělo lépe poprat s vysokorychlostními Autobahny. Za příplatek bude možné pořídit adaptivní tlumiče. Posilovač řízení je elektrický, díky tomu mohlo auto dostat různé asistenty řízení včetně toho, který ho sám zaparkuje.

Fotogalerie

Podvozek je 27 centimetrů nad vozovkou (nápravy uberou milimetry na 24,1 cm), brodivost je 70 centimetrů, nové G se vyšplhá do stoprocentního stoupání (45 stupňů) a zvládne boční náklon až 35 stupňů (o sedm víc než dosud). Nájezdové úhly jsou 31 stupňů vepředu a 30 vzadu.

Jediným motorem do startu je čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a 610 kroutícími newtonmetry (mezi 2 000 a 4 750 ot./min). Verze označená G500 má udávanou spotřebu 11,1 litru na sto, realita bude kolem patnácti.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Sílu motoru posílá na nápravy přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci devítistupňový automat speciálně odladěný pro tohoto mastodonta. Nové G nabízí čerstvě také volbu jízdních režimů. Ke komfortnímu, sportovnímu, eco a individuálnímu módu přibyl ještě G-Mode, který je určený pro offroad.

I nadále bude Mercedes třídy G vyrábět fabrika Magna-Steyr ve Štýrském Hradci (Graz). Stejné místo výroby má také Arnold Schwarzenegger, filmová hvězda, kalifornský guvernér, ekologický aktivista, ... který mu byl kmotrem na premiéře.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Audi A6

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje,...

VIDEO: BMW chystá čtyřdveřový supersport M8

BMW M8

Až do zahájení ženevského autosalonu BMW drželo v tajnosti koncept, který láká na chystanou řadu 8. Studie je...

Najdete na iDNES.cz