Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes G s novým motorem i délkou

  15:09aktualizováno  15:09
Novou verzí obohatí německý Mercedes-Benz terénní typ G, který je v prodeji na světových trzích již přes dvě dekády. Vůz z označením G 270 CDI s moderním pětiválcovým dieselovým turbomotorem vybavený technikou Common-rail se začne objevovat v autosalonech již na počátku příštího roku.

Motor se čtyřventilovou technikou, který pohání i sesterské vozy C, E a M, dává "Géčku" nevyšší výkon 156 koní a solidních 400 Nm točivého momentu již při 1800 ot/min. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem činí 11,3 litrů nafty na 100 km.

Tento motor bude osazován do krátké i dlouhé verze Mercedesu G, přičemž se očekává, že se nově nabízená pohonná jednotka stane velmi populární. Všechny modely nyní mají v základní výbavě zahrnut elektronický stabilizátor jízdy ESP a samozřejmě ABS. Velkou výhodou legendárního terénního vozu je i elektronický trakční systém 4-ETS, který významně zvyšuje stabilitu a usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.

Zajímavým specifikem jsou tři svorné diferenciály. Tím se třída G stává jediným teréním vozem s automatickým trakčním systémem a individuálně zapínatelnými uzávěrkami diferenciálů na světě, čímž získává nadprůměrné předpoklady pro jízdu v opravdu těžkém terénu.

Ze základní čtyřdvéřové verze Mercedesu G odvodila tunningová společnost AMG i o 580 mm delší verzi, která měří 5240 mm a nabízí tři řady sedadel. Svařenou karosérii nejprve upravují technici specializované firmy Binz a až potom míří osmimístný skelet do AMG ke konečné kompletaci.

Základní variantou je tedy G 270 CDI, který nahradil starší verzi 290 GD řady 461. Zákazníci si ale mohou vybrat i výkonnější typy G 320 s V6 motorem o výkonu 215 k, G 400 CDI se čtyřlitrovým dieselem Biturbo V8 a výkonem 250 k, G 500 s moderním V8 benzínovým motorem o výkonu 296 k. Vrchol nabídky tvoří špičkový G 55 AMG s motorom výkonu 354 k. Tento motor zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje největší rychlost 209 km/h. Bohatou sériovou výbavu tvoří novodobý systém ovládání Comand, kožený interiér, elektricky vyhřívané přední sedadla a mnoho dřevěných doplňků v interiéru. Samozřejmostí je možnost individuálních požadavků náročnějších zákazníků.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy.

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření...

Najdete na iDNES.cz