Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes G s novým motorem i délkou

  15:09aktualizováno  15:09
Novou verzí obohatí německý Mercedes-Benz terénní typ G, který je v prodeji na světových trzích již přes dvě dekády. Vůz z označením G 270 CDI s moderním pětiválcovým dieselovým turbomotorem vybavený technikou Common-rail se začne objevovat v autosalonech již na počátku příštího roku.

Motor se čtyřventilovou technikou, který pohání i sesterské vozy C, E a M, dává "Géčku" nevyšší výkon 156 koní a solidních 400 Nm točivého momentu již při 1800 ot/min. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem činí 11,3 litrů nafty na 100 km.

Tento motor bude osazován do krátké i dlouhé verze Mercedesu G, přičemž se očekává, že se nově nabízená pohonná jednotka stane velmi populární. Všechny modely nyní mají v základní výbavě zahrnut elektronický stabilizátor jízdy ESP a samozřejmě ABS. Velkou výhodou legendárního terénního vozu je i elektronický trakční systém 4-ETS, který významně zvyšuje stabilitu a usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.

Zajímavým specifikem jsou tři svorné diferenciály. Tím se třída G stává jediným teréním vozem s automatickým trakčním systémem a individuálně zapínatelnými uzávěrkami diferenciálů na světě, čímž získává nadprůměrné předpoklady pro jízdu v opravdu těžkém terénu.

Ze základní čtyřdvéřové verze Mercedesu G odvodila tunningová společnost AMG i o 580 mm delší verzi, která měří 5240 mm a nabízí tři řady sedadel. Svařenou karosérii nejprve upravují technici specializované firmy Binz a až potom míří osmimístný skelet do AMG ke konečné kompletaci.

Základní variantou je tedy G 270 CDI, který nahradil starší verzi 290 GD řady 461. Zákazníci si ale mohou vybrat i výkonnější typy G 320 s V6 motorem o výkonu 215 k, G 400 CDI se čtyřlitrovým dieselem Biturbo V8 a výkonem 250 k, G 500 s moderním V8 benzínovým motorem o výkonu 296 k. Vrchol nabídky tvoří špičkový G 55 AMG s motorom výkonu 354 k. Tento motor zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje největší rychlost 209 km/h. Bohatou sériovou výbavu tvoří novodobý systém ovládání Comand, kožený interiér, elektricky vyhřívané přední sedadla a mnoho dřevěných doplňků v interiéru. Samozřejmostí je možnost individuálních požadavků náročnějších zákazníků.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.