Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

  14:00aktualizováno  14:00
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Příští rok se v Evropě uvolní legislativa a automobilky budou moci nahradit konvenční zpětná zrcátka kamerami. Toto řešení vyhlížejí specialisté na aerodynamiku a úspory paliva, naopak z toho mají v automobilkách a u dodavatelů těžkou hlavu konstruktéři, kteří mají na starosti právě ty kamery, obrovským problémem je totiž jejich čištění.

Kamery místo zrcátek jsou dnes hlavně specialitou konceptů, stejně jako interiér prostý mechanických tlačítek nebo displej místo charakteristické masky chladiče mercedesů (u elektromobilu by byla nanic). Přesně takový je koncept Generation EQ. Už sám název mluví za vše, EQ je zkratkou pro „elektrickou inteligenci“. To spojuje oba velké proudy v překotném rozvoji autoprůmyslu - elektrifikace a umělou inteligenci aut, která se časem obejdou bez řidiče. Daimler dokonce uvažuje o vzniku speciální značky určené pro elektromobily.

Mercedes Generation EQ

Mercedes tak představuje na autosalonu v Paříži ve svém nejnovějším konceptu speciální platformu určenou pro elektromobily, která kromě oceli využívá také hliník a karbon.

Li-ion akumulátory s kapacitou 70 kWh uložené v podlaze živí dva elektromotory, každý pohání jednu nápravu. Dohromady mají sílu 408 koní a 700 newtonmetrů. Vzhledově trochu unylý koncept stojící na jednadvacetipalcových kolech slibuje rozjezd na stovku pod pět sekund a dojezd při střídmém zacházení 500 kilometrů.

Fotogalerie

Mercedes nabízí také několik variant doplňování akumulátorů: speciální 300kW nabíječka prý načerpá do baterek energii na sto kilometrů za pět minut. Nabíjet je možné samozřejmě také mnohem pomaleji z obyčejné zásuvky, anebo taky indukcí bezdrátově.

Čtyřmístný interiér budoucnosti v podání Mercedesu je téměř prostý mechanických ovladačů. Přístrojovce vévodí velký 24palcový displej dlouhý přes půl metru. Na volantu jsou ovladače také dotykové, používající technologii OLED.

Kromě zvládnuté elektrifikace se Mercedes v Paříži na svém konceptu EQ chlubí také technologií pro bezpilotní řízení, samozřejmostí je také komunikace s ostatními vozidly a infrastrukturou (Car2X).





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.