Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerodynamický inteligent. Nejkrásnější auto Frankfurtu má nože na vzduch

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V chrámu Mercedesu to hučí jak v úlu. Tisícovka lidí sedí jak v divadle v několika patrech a nakonec bouřlivě tleská. Jedna z největších hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se odhalila. Tou hvězdou na přídi se může hrdě chlubit.

Ale trochu mate jménem: Concept IAA. Tím Mercedes nepodlézá organizátorům autosalonu ve Frankfurtu známém po celém světě jako IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), ale zdůrazňuje tak skvělou aerodynamiku. Je to Intelligent Aerodynamic Automobile.

Koncept Mercedes Intelligent Aerodynamic Automobile

Může vás zajímat

Mercedes třída E 350 2009

Mercedes třída E 350 2009

Cena 570.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Mercedes-Benz Concept IAA se chlubí fantastickým součinitelem odporu vzduchu cd = 0,19. Odborníci na obtékání těles proudem vzduchu si k tomu vypomohli proměnným tvarem vozu. Koncept má totiž na zádi velké výsuvné plochy, které auto při rychlostech nad 80 km/h prodlouží o necelých 40 centimetrů a vylepší tak obtékání vzduchu kolem vozu. Odsunou totiž oblast takzvaného úplavu (zauzlence vírů) až daleko za vozidlo. Výsuvný modul je navíc úžasným designovým doplňkem, i díky rudému podsvícení koncových světel totiž připomíná turbínu.

Nože na řezání vzduchu

Také příď má prvky aktivní aerodynamiky. Lamely masky se napolohují do výhodnější pozice pro lepší proudění pod vozem, klapky upraví proudění kolem podběhů kol, což jsou kritická místa aerodynamiky aut, a dokonce se zavřou otvory v ráfcích.

Fotogalerie

Důležité je také vyhlazení karoserie, světla jsou tedy řešena LEDkami a zrcátka nahradily kamery.

Concept IAA je v „klidové poloze“ dlouhý 5 040 mm, šířka je 1 995 mm a výška pouhých 1 305 mm, rozvor je 2 975 mm. Ladné čtyřdveřové kupé budoucnosti má vepředu menší rozchod kol než vzadu.

O pohon se stará hybridní soustrojí, jehož baterie je možné dobíjet ze zásuvky (plug-in hybrid). Až 279 koní (205 kW) rozjede stuttgartského větroplacha až na elektronicky omezených 250 kilometrů v hodině. Jen na elektřinu ujede 66 kilometrů. Mercedes neudává spotřebu, ale hodnoty vypouštěných emisí oxidu uhličitého, kterými se chlubí (28 a 31 g na km), odpovídají hodnotám kolem 1,2 litru benzinu na 100 km. Ovšem do toho je určitě započítána i jízda jen na elektřinu.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.