Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerodynamický inteligent. Nejkrásnější auto Frankfurtu má nože na vzduch

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V chrámu Mercedesu to hučí jak v úlu. Tisícovka lidí sedí jak v divadle v několika patrech a nakonec bouřlivě tleská. Jedna z největších hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se odhalila. Tou hvězdou na přídi se může hrdě chlubit.

Ale trochu mate jménem: Concept IAA. Tím Mercedes nepodlézá organizátorům autosalonu ve Frankfurtu známém po celém světě jako IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), ale zdůrazňuje tak skvělou aerodynamiku. Je to Intelligent Aerodynamic Automobile.

Koncept Mercedes Intelligent Aerodynamic Automobile

Může vás zajímat

Mercedes třída E 350 2009

Mercedes třída E 350 2009

Cena 570.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Mercedes-Benz Concept IAA se chlubí fantastickým součinitelem odporu vzduchu cd = 0,19. Odborníci na obtékání těles proudem vzduchu si k tomu vypomohli proměnným tvarem vozu. Koncept má totiž na zádi velké výsuvné plochy, které auto při rychlostech nad 80 km/h prodlouží o necelých 40 centimetrů a vylepší tak obtékání vzduchu kolem vozu. Odsunou totiž oblast takzvaného úplavu (zauzlence vírů) až daleko za vozidlo. Výsuvný modul je navíc úžasným designovým doplňkem, i díky rudému podsvícení koncových světel totiž připomíná turbínu.

Nože na řezání vzduchu

Také příď má prvky aktivní aerodynamiky. Lamely masky se napolohují do výhodnější pozice pro lepší proudění pod vozem, klapky upraví proudění kolem podběhů kol, což jsou kritická místa aerodynamiky aut, a dokonce se zavřou otvory v ráfcích.

Fotogalerie

Důležité je také vyhlazení karoserie, světla jsou tedy řešena LEDkami a zrcátka nahradily kamery.

Concept IAA je v „klidové poloze“ dlouhý 5 040 mm, šířka je 1 995 mm a výška pouhých 1 305 mm, rozvor je 2 975 mm. Ladné čtyřdveřové kupé budoucnosti má vepředu menší rozchod kol než vzadu.

O pohon se stará hybridní soustrojí, jehož baterie je možné dobíjet ze zásuvky (plug-in hybrid). Až 279 koní (205 kW) rozjede stuttgartského větroplacha až na elektronicky omezených 250 kilometrů v hodině. Jen na elektřinu ujede 66 kilometrů. Mercedes neudává spotřebu, ale hodnoty vypouštěných emisí oxidu uhličitého, kterými se chlubí (28 a 31 g na km), odpovídají hodnotám kolem 1,2 litru benzinu na 100 km. Ovšem do toho je určitě započítána i jízda jen na elektřinu.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.