Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes jako první představil UMTS v autě

  15:34aktualizováno  15:34
Konstruktéři i marketéři pracující na nových luxusních modelech neustále přemýšlí, co jen by mohli ještě cestujícím nabídnout, aby se značka stala technologickou špičkou či se alespoň vryla současným manažerům do paměti. Představení Mercedesu S s mobilním zařízením UTMS se zdá být ideální strategií.

Minulý týden se po berlínských ulicích proháněla limuzína MB S 400 CDI s mobilním telekomunikačním zařízením třetí generace. Dle informací DaimlerChrysleru šlo o vůbec první vůz na světě využívající tuto technologii. Prvenství Mercedesu lze považovat za opravdu překvapivý úspěch, neboť se mu podařilo ve spolupráci se Siemensem a společností T-Mobile předstihnout japonské výrobce. V Zemi vycházejícího slunce má navíc technologie 3G před zbytkem světa znatelný náskok.

Ptáte se, co vše Mercedes cestujícím takto vybaveného "eska" nabídne? Obvyklé služby nové technologie, tedy například rychlý přístup k internetu, přenos hudby i videa, videokonference. Veškerá data se budou přenášet proměnlivou rychlostí, minimálně 128 kBit/s a maximálně 384 kBit/s. Přenosová rychlost není konstantní především díky pohybu auta. Při vysokých rychlostech na dálnici se systém kapacitně omezí na nižší hranici.

Přesto však bude možné při optimálních podmínkách dosáhnout téměř šestinásobné přenosové rychlosti, než kolik v současnosti nabízí například Český Telecom přes linku ISDN. Běžné mobilní telefony využívající technologii 3G by měli být ale ještě rychlejší.

Pro manažery se tedy stane cestování takto vybavenými vozy podstatně efektivnější, budou pohodlně on-line téměř kdekoli. Současné mobilní telefony nejlépe při využití GPRS či HSCSD sice data z internetu také nabízí, ale prostřednictvím 3G bude spojení úplně o něčem jiném.

Německá automobilka plánuje cestujícím poskytnout úroveň rovnající se standardům dobře vybavené kanceláře.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.