Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak funguje podvozek mercedesu nejlíp vysvětlí slepice

aktualizováno 
Je to parádní reklama na pohodlné podvozky mercedesů. Je i poučná, jak celý systém funguje pochopí každý. A stačí na to pár slepic.

Když má mercedes podvozek s adaptivními tlumiči, je to jak let na obláčku. Kola a podvozek kopírují vozovku, kabina však pluje stále ve stejné výšce a bez natřásání posádky. Jako by byla zavěšená na nebi. Však také podobný systém u Maserati pojmenovali "skyhook" (anglicky, volně přeloženo "zavěšen na nebi"). Obdobný systém používá víc značek. Jen Mercedes ovšem požádal slepice, aby jeho funkci vysvětlily ostatním. Ruce v rukavicích na černém pozadí s nimi hýbou do rytmu známé skladby (Diana Ross: Upside down), slepice však drží hlavu stále na stejném místě v neměnné poloze.

Systém adaptivního pérování je v novém Mercedesu S ještě vylepšený o předpovídání nerovností. Auto se systémem Magic Body Control totiž přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na to má vpředu připravenou kameru, která sleduje povrch vozovky a poví o všech nerovnostech řídicí jednotce podvozku s předstihem, ta pak přenastaví tuhost tlumiče. Kamera se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti. 

Ochránci zvířat mohou zůstat v klidu. Slepice ve videu nejsou cvičené ani omámené. 

"Je to jejich normální reakce," ubezpečuje Lenka Skoupá z Toulcova dvora, pražského Střediska ekologické výchovy. "Dělají to dlouhokrká zvířata, která si hlavou vyvažují tělo. Zároveň drží hlavu tak, aby jim umožňovala okamžitou reakci," vysvětluje.

Slepice nejsou jediné, třeba krávu podle Lenky Skoupé položíte na zem jen tak, že ji chytnete za rohy a hlavu dáte k zemi. "Když kůň leží a přidržíte mu hlavu u země, tak se nezvedne," dodává.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Najdete na iDNES.cz