Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak funguje podvozek mercedesu nejlíp vysvětlí slepice

aktualizováno 
Je to parádní reklama na pohodlné podvozky mercedesů. Je i poučná, jak celý systém funguje pochopí každý. A stačí na to pár slepic.

Když má mercedes podvozek s adaptivními tlumiči, je to jak let na obláčku. Kola a podvozek kopírují vozovku, kabina však pluje stále ve stejné výšce a bez natřásání posádky. Jako by byla zavěšená na nebi. Však také podobný systém u Maserati pojmenovali "skyhook" (anglicky, volně přeloženo "zavěšen na nebi"). Obdobný systém používá víc značek. Jen Mercedes ovšem požádal slepice, aby jeho funkci vysvětlily ostatním. Ruce v rukavicích na černém pozadí s nimi hýbou do rytmu známé skladby (Diana Ross: Upside down), slepice však drží hlavu stále na stejném místě v neměnné poloze.

Systém adaptivního pérování je v novém Mercedesu S ještě vylepšený o předpovídání nerovností. Auto se systémem Magic Body Control totiž přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na to má vpředu připravenou kameru, která sleduje povrch vozovky a poví o všech nerovnostech řídicí jednotce podvozku s předstihem, ta pak přenastaví tuhost tlumiče. Kamera se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti. 

Ochránci zvířat mohou zůstat v klidu. Slepice ve videu nejsou cvičené ani omámené. 

"Je to jejich normální reakce," ubezpečuje Lenka Skoupá z Toulcova dvora, pražského Střediska ekologické výchovy. "Dělají to dlouhokrká zvířata, která si hlavou vyvažují tělo. Zároveň drží hlavu tak, aby jim umožňovala okamžitou reakci," vysvětluje.

Slepice nejsou jediné, třeba krávu podle Lenky Skoupé položíte na zem jen tak, že ji chytnete za rohy a hlavu dáte k zemi. "Když kůň leží a přidržíte mu hlavu u země, tak se nezvedne," dodává.




Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

I Toyota má svou autonomní krabici. Bar vás po mejdanu doveze domů

Toyota e-Palette

Automobilky vzaly veletrh spotřební elektroniky CES v posledních letech útokem. Ukazují tu především nové koncepty,...

Pošťáci usednou do Dacií Dokker, zůstávají i u fiatů na plyn

Dacia Dokker

Vozový park České pošty rozšíří v letošním roce nový model auta, a to Dacia Dokker. Pošta se vrací i k modelu Renault...

Najdete na iDNES.cz