Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes přestane v roce 2015 vyrábět auta na naftu a benzin

aktualizováno 
Automobilka Mercedes-Benz prý přestane již v roce 2015 vyrábět automobily, které budou jezdit na ropné deriváty. Budoucí mercedesy mají jezdit na biopaliva, vodík nebo má jít o klasické elektromobily.

Mercedes F700 | foto: Mercedes-Benz

Elektromobily by měly být dvou druhů – klasické s dobíjením z elektrické sítě a pak s palivovými články, kde se bude elektřina vyrábět za použití vodíku.

Již v roce 2010 bychom se měli dočkat několika důkazů toho, že to automobilka myslí s touto iniciativou vážně. Prvním důkazem by měl být sériový vůz odvozený ze studie F700. Z této studie by měl sériový automobil převzít především unikátní motor, který u Mercedesu nazvali DiesOtto.

Ten kombinuje režimy práce vznětového a zážehového motoru a v praxi tak přináší účinnost dieselového motoru bez potřeby náročné a drahé dodatečné úpravy výfukových plynů. Motor by měl spalovat výhradně biopaliva.

V roce 2010 se také dočkáme sériového provedení elektrické verze smartu. Tu v současnosti automobilka zkouší v Londýně, kde jezdí asi stovka testovacích kousků. Do roku 2015 se pak pravděpodobně dočkáme i prvních automobilů s palivovými články.

Iniciativa Mercedesu je jistě zajímavá a budeme s napětím sledovat, jak bude automobilka nastolené cíle splnit. Elánu pro to jistě má dost, vždyť do vývoje alternativních druhů pohonů Mercedes investuje miliardy euro. Otázkou však je, zda mu jeho smělé plány nepřekazí konzervativizmus zákazníků a zkostnatělost distribuční sítě paliv.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.