Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes přestane v roce 2015 vyrábět auta na naftu a benzin

aktualizováno 
Automobilka Mercedes-Benz prý přestane již v roce 2015 vyrábět automobily, které budou jezdit na ropné deriváty. Budoucí mercedesy mají jezdit na biopaliva, vodík nebo má jít o klasické elektromobily.

Mercedes F700 | foto: Mercedes-Benz

Elektromobily by měly být dvou druhů – klasické s dobíjením z elektrické sítě a pak s palivovými články, kde se bude elektřina vyrábět za použití vodíku.

Již v roce 2010 bychom se měli dočkat několika důkazů toho, že to automobilka myslí s touto iniciativou vážně. Prvním důkazem by měl být sériový vůz odvozený ze studie F700. Z této studie by měl sériový automobil převzít především unikátní motor, který u Mercedesu nazvali DiesOtto.

Ten kombinuje režimy práce vznětového a zážehového motoru a v praxi tak přináší účinnost dieselového motoru bez potřeby náročné a drahé dodatečné úpravy výfukových plynů. Motor by měl spalovat výhradně biopaliva.

V roce 2010 se také dočkáme sériového provedení elektrické verze smartu. Tu v současnosti automobilka zkouší v Londýně, kde jezdí asi stovka testovacích kousků. Do roku 2015 se pak pravděpodobně dočkáme i prvních automobilů s palivovými články.

Iniciativa Mercedesu je jistě zajímavá a budeme s napětím sledovat, jak bude automobilka nastolené cíle splnit. Elánu pro to jistě má dost, vždyť do vývoje alternativních druhů pohonů Mercedes investuje miliardy euro. Otázkou však je, zda mu jeho smělé plány nepřekazí konzervativizmus zákazníků a zkostnatělost distribuční sítě paliv.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz