Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nejzářivější novinka autosalonu Paříž

  17:52aktualizováno  17:52
Titul za nejparádnější barvu z autosalonů posledních let by si Mercedes za své zářivé modré SLS zasloužil. Elektrický racek míří do prodeje, stojí deset milionů.

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive se konečně představuje v podobě, ve které vyrazí za nejnedočkavějšími elektrickými závodníky.

Tento úžasný supersport s racčími křídly místo dveří byl od začátku stavěný s tím, že dostane i elektrickou verzi.

A i ta je v mnohém unikátní. Ve středovém tunelu jsou uložené vodou chlazené lithiové články pohánějí čtyři elektromotory umístěné vždy na konci hnacích hřídelí každého kola. Synchronní elektromotory (každý má 45 kilo a točí až 13 tisíc otáček) posílají na podložku dohromady 750 koní a ohromujících tisíc newtonmetrů točivého momentu.

Jak jezdí elektrický racek

EXKLUZIVNĚ

Vyzkoušelí jsme elektrický Mercedes SLS AMG - ČTĚTE ZDE

Modrý přízrak z Affalterbachu s bzučením elektropohonu vystřelí z nuly na stovku za 3,9 sekundy a poletí maximálně elektronicky omezených dvě stě padesát.

Z domácí zásuvky se elektrický racek nabíjí dvacet hodin, s pomocí speciální nabíječky se články z vysokonapěťového zdroje naplní za tři hodiny.

Oproti benzinové verzi museli konstruktéři nahradit hydraulický posilovač řízení elektrohydraulickým.

Fotogalerie

Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 R 19, zadní pak 295/30 R 20, za nimi se schovávají karbokeramické kotouče brzd.

Základní cena tohoto unikátu je 416 500 eur, tedy deset a půl milionu. V nabídce bude pět barev karoserie, mezi nimi i tu jménem "Electricbeam magno AMG".





Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.