Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes SSK: auto za 200 milionů

  8:37aktualizováno  8:37
Krásný červený Mercedes-Benz SSk z roku 1929 se stal v pátek na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu druhým nejdražším autem na světě. Neznámý kupec za něj zaplatil 4,18 milionu liber, to je asi 200 milionů korun.

Sportovní dvoumístný Mercedes SSK, vyrobený v pouhých 36 exemplářích, odpočíval po dlouhé roky v "kouzelné" venkovské stodole poblíž Norfolku ve střední Anglii.

Proč kouzelné? Nepatřila totiž nikomu jinému, než Georgi Milliganovi - milovníkovi a sběrateli veteránů.

Když letos v květnu ve věku 94 let zemřel, vydalo jeho království veteránů své poklady.

Kromě starých aut, nashromáždil jich od roku 1927 čtyřicet, sbíral také parní lokomotivy a hasičská auta.

Dražba, ve které se prodalo 38 veteránů, vydělala přes šest milionů liber.

Mercedes-Benz SSK

Vyráběn v letech

1928/1934

Motor

přeplňovaný, 6 válců v řadě

Objem (ccm)

7069

Vrtání x zdvih (mm)

100 x 150

Maximální výkon (kW/k)

132-165/180-225 (podle některých zdrojů až 300) při 3 300 ot./min

Převodovka

manuální, čtyřstupňová

Brzdy vpředu/vzadu

bubnové

Řízení

hřebenové, bez posilovače

Délka x šířka x výška (mm)

4250 x 1700 x 1250

Rozvor (mm)

2950

Rozchod vpředu /vzadu (mm)

1425/1425

Pneumatiky přední

6,5 x 20

Pneumatiky zadní

7 x 20

Objem nádrže (l)

120

Hmotnost (kg)

1700

Maximální rychlost (km/h)

192

Spotřeba (l/100 km)

23

Mimo Mercedesu SSK bylo v nabídce Ferrari Dino, Maserati, Rolls Royce, Hispano-Suiza, Bentleye, nebo Mercedes 300SL Gullwing se vzhůru vyklápěnými dveřmi... Kompletní seznam dražených pokladů najdete ZDE.

Mercedes SSK, který v pátek změnil majitele, koupil Milligan v roce 1941 za 400 liber.

Válka byla v té době v plném proudu a žádný Angličan by si v té doBĚ Německé auto nekoupil.

Mercedes SSK se stal druhým nejdražším veteránem historie, prvenství drží Bugatti 41 Royale z roku 1930. Jedno z šesti celkově vyrobených aut bylo v roce 1987 vydraženo za 5,5 milionu liber = 260 milionů korun.

Mercedes-Benz 38/250 SSK, pohání 7,1 litrový přeplňovaný motor. Vyrobeno bylo pouze 36 kusů.

Vydražený exemplář pochází z roku 1929. Ve své době to byl  nejrychlejší sportovní automobil.

U zrodu modelu SSK stál v roce 1928 Ferdinand Porsche, který v té době působil jako technický ředitel u Daimleru. Byl to jeho poslední rok u Mercedesu.

Autoři: ,






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.