Sportovní dvoumístný Mercedes SSK, vyrobený v pouhých 36 exemplářích, odpočíval po dlouhé roky v "kouzelné" venkovské stodole poblíž Norfolku ve střední Anglii.
Proč kouzelné? Nepatřila totiž nikomu jinému, než Georgi Milliganovi - milovníkovi a sběrateli veteránů.
Když letos v květnu ve věku 94 let zemřel, vydalo jeho království veteránů své poklady.
Kromě starých aut, nashromáždil jich od roku 1927 čtyřicet, sbíral také parní lokomotivy a hasičská auta.
Dražba, ve které se prodalo 38 veteránů, vydělala přes šest milionů liber.
Mercedes-Benz SSK | |
Vyráběn v letech |
1928/1934 |
Motor |
přeplňovaný, 6 válců v řadě |
Objem (ccm) |
7069 |
Vrtání x zdvih (mm) |
100 x 150 |
Maximální výkon (kW/k) |
132-165/180-225 (podle některých zdrojů až 300) při 3 300 ot./min |
Převodovka |
manuální, čtyřstupňová |
Brzdy vpředu/vzadu |
bubnové |
Řízení |
hřebenové, bez posilovače |
Délka x šířka x výška (mm) |
4250 x 1700 x 1250 |
Rozvor (mm) |
2950 |
Rozchod vpředu /vzadu (mm) |
1425/1425 |
Pneumatiky přední |
6,5 x 20 |
Pneumatiky zadní |
7 x 20 |
Objem nádrže (l) |
120 |
Hmotnost (kg) |
1700 |
Maximální rychlost (km/h) |
192 |
Spotřeba (l/100 km) |
23 |
Mimo Mercedesu SSK bylo v nabídce Ferrari Dino, Maserati, Rolls Royce, Hispano-Suiza, Bentleye, nebo Mercedes 300SL Gullwing se vzhůru vyklápěnými dveřmi... Kompletní seznam dražených pokladů najdete ZDE.
Mercedes SSK, který v pátek změnil majitele, koupil Milligan v roce 1941 za 400 liber.
Válka byla v té době v plném proudu a žádný Angličan by si v té doBĚ Německé auto nekoupil.
Mercedes SSK se stal druhým nejdražším veteránem historie, prvenství drží Bugatti 41 Royale z roku 1930. Jedno z šesti celkově vyrobených aut bylo v roce 1987 vydraženo za 5,5 milionu liber = 260 milionů korun.
Mercedes-Benz 38/250 SSK, pohání 7,1 litrový přeplňovaný motor. Vyrobeno bylo pouze 36 kusů.
Vydražený exemplář pochází z roku 1929. Ve své době to byl nejrychlejší sportovní automobil.
U zrodu modelu SSK stál v roce 1928 Ferdinand Porsche, který v té době působil jako technický ředitel u Daimleru. Byl to jeho poslední rok u Mercedesu.