Mercedes SSK: auto za 200 milionů

  • 50
Krásný červený Mercedes-Benz SSk z roku 1929 se stal v pátek na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu druhým nejdražším autem na světě. Neznámý kupec za něj zaplatil 4,18 milionu liber, to je asi 200 milionů korun.

Sportovní dvoumístný Mercedes SSK, vyrobený v pouhých 36 exemplářích, odpočíval po dlouhé roky v "kouzelné" venkovské stodole poblíž Norfolku ve střední Anglii.

Proč kouzelné? Nepatřila totiž nikomu jinému, než Georgi Milliganovi - milovníkovi a sběrateli veteránů.

Když letos v květnu ve věku 94 let zemřel, vydalo jeho království veteránů své poklady.

Kromě starých aut, nashromáždil jich od roku 1927 čtyřicet, sbíral také parní lokomotivy a hasičská auta.

Dražba, ve které se prodalo 38 veteránů, vydělala přes šest milionů liber.

Mercedes-Benz SSK

Vyráběn v letech

1928/1934

Motor

přeplňovaný, 6 válců v řadě

Objem (ccm)

7069

Vrtání x zdvih (mm)

100 x 150

Maximální výkon (kW/k)

132-165/180-225 (podle některých zdrojů až 300) při 3 300 ot./min

Převodovka

manuální, čtyřstupňová

Brzdy vpředu/vzadu

bubnové

Řízení

hřebenové, bez posilovače

Délka x šířka x výška (mm)

4250 x 1700 x 1250

Rozvor (mm)

2950

Rozchod vpředu /vzadu (mm)

1425/1425

Pneumatiky přední

6,5 x 20

Pneumatiky zadní

7 x 20

Objem nádrže (l)

120

Hmotnost (kg)

1700

Maximální rychlost (km/h)

192

Spotřeba (l/100 km)

23

Mimo Mercedesu SSK bylo v nabídce Ferrari Dino, Maserati, Rolls Royce, Hispano-Suiza, Bentleye, nebo Mercedes 300SL Gullwing se vzhůru vyklápěnými dveřmi... Kompletní seznam dražených pokladů najdete ZDE.

Mercedes SSK, který v pátek změnil majitele, koupil Milligan v roce 1941 za 400 liber.

Válka byla v té době v plném proudu a žádný Angličan by si v té doBĚ Německé auto nekoupil.

Mercedes SSK se stal druhým nejdražším veteránem historie, prvenství drží Bugatti 41 Royale z roku 1930. Jedno z šesti celkově vyrobených aut bylo v roce 1987 vydraženo za 5,5 milionu liber = 260 milionů korun.

Mercedes-Benz 38/250 SSK, pohání 7,1 litrový přeplňovaný motor. Vyrobeno bylo pouze 36 kusů.

Vydražený exemplář pochází z roku 1929. Ve své době to byl  nejrychlejší sportovní automobil.

U zrodu modelu SSK stál v roce 1928 Ferdinand Porsche, který v té době působil jako technický ředitel u Daimleru. Byl to jeho poslední rok u Mercedesu.

,