Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes v Detroitu představí Vision GST

  18:41aktualizováno  18:41
S novým vozem, který má spojovat výhody sedanu, velkoprostorového vozu a SUV (Sport Utility Vehicle), přijdou Němci na trh sice až v roce 2004, jeho koncept však spatří motoristická veřejnost již na lednovém detroitském autosalonu.


Budoucí trumf stuttgartské automobilky nesoucí prozatím označení Vision GST (Grand Sports Tourer) je koncipován jako šestimístný vůz s pohonem všech čtyř kol. Přestože vývojáři postavili prototyp GST na platformě nové třídy E, firma předpokládá, že se automobil zařadí do nejluxusnější řady Mercedesů označované písmenem S.

V současnosti se uvažuje především o použití osmiválcového motoru o obsahu 5,5 litru s předpokládaným výkonem kolem 360-ti koní. Již tradičně se na jeho vývoji podílí hlavní partner Mercedesu, společnost AMG. Síla bude přenášena na všechna čtyři 22 palcová kola pomocí nově přepracovaného systému 4-ETS, který se používá v současných třídách M a G.

Zajímavou novinkou stuttgartského konceptu je nové vzduchové odpružení, které umožňuje volit sílu nastavení speciálních tlumičů dle řidičových preferencí. Nový Vision GST je rovněž - vedle elektronického plynu - vybaven i systémem elektronického propojení brzdového pedálu s brzdnou soustavou (brake-by-wire), který pochází z typu SL roadster.

Velký důraz bude kladen samozřejmě na bezpečnost. Vůz bude osazován novým bezpečnostním systémem, který dokáže z reakcí řidiče a chování vozu vyhodnotit riziko nehody a okamžitě přitáhne bezpečnostní pásy, čímž se minimalizuje pohyb řidiče ze sedadla v počátečním stádiu kolize.

Velice užitečnou se má stát i průhledná elektro-chromická střecha, kterou bude možné libobolně ztmavovat pomocí ovladače na přístrojové desce. Interiér automobilu by tak měl být při denním světle velice dobře osvětlen, ale zároveň bude možné nežádoucí  průsvitnost plně eliminovat. Mercedes se u GST vzdává i tradičně otevíraných dveří. Ty nové se budou otevírat v devádesátistupňovém úhlu v protichůdnou stranu. Cestující tak budou moci nastupovat celým bočním prostorem, neboť vůz není vybaven ani středním "B" sloupkem.

Luxusní se předpokládá samozřejmě i výbava. Z informací, které jsou prozatím k dispozici, by měla být sedadla v prvních dvou řadách plně elektricky nastavitelná, navíc spolujezdci se budou moci zabavit systémem DVD či videohrami. Za nový Mercedes však také zákazník patřičně zaplatí - západní experti očekávají cenu v přepočtu okolo 2,5 miliónu korun.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.