Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má nové značení modelů a mění abecedu

  12:48aktualizováno  12:48
Automobilka Mercedes-Benz se rozhodla udělat pořádek v označení některých modelů. Jde jí o to, aby zákazníci přesně věděli, kam v hierarchii daný typ zapadá. Novou roli také dostane značka Maybach, která bude použita pro extrémně luxusní verze běžných modelů. Začíná se s řadou S.

Mercedes-Maybach | foto: Mercedes-Benz

Může se hodit

Líbí se vám mercedesy a rádi byste si nějaký pořídili? Vyberte si z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Mercedes-Benz mění značení postupně s tím, jak dochází k modelové obměně. Tak například kupé odvozené od řady S už se v nejnovějším provedení nejmenuje CL, ale prostě S-Coupé. Podobně to platí pro kupé odvozené od řady E. Zatímco dříve to byl model CLK, teď je to E-Coupé.

Pořádek v písmenech

Teď automobilka oznámila, že bude v nastoleném trendu pokračovat i u dalších modelových řad. U standardní modelové linie A, B, C, E a S zůstává vše při starém. Stejně tak čtyřdveřová kupé se nadále budou jmenovat CLS a CLA, minimálně dokud nedojde k rozšíření této řady (to není momentálně v plánu). Ale třeba u roadsterů už dojde ke změnám. Velký kabriolet se bude nadále jmenovat SL, protože stejně jako sedan třídy S míří do nejluxusnějšího segmentu.

Fotogalerie

Ale malý SLK už čeká v příští generaci přejmenování, stane se z něj SLC. To mimo jiné také ukazuje, že Mercedes si ponechává zadní vrátka pro případný ještě menší roadster, písmeno C u něj totiž značí střední třídu, a to jak technicky, tak velikostně.

K největším změnám dojde u modelové řady off-roadů a SUV. Původní klasický hranatý model G se nadále bude jmenovat stejně. Ovšem nadále tu nezůstane kámen na kameni. Jediným modelem, který jinak odpovídá novému značení, je nové malé SUV GLA odvozené od řady A. O kus větší model GLK se při modelové obměně přejmenuje na GLC. A třeba třída ML, která je mezi SUV dnes již legendou, bude drasticky přejmenována na GLE. Velký model GL pak ponese označení GLS, což je opět náznak toho, že míří do nejvyšších pater.

Celkově bude nové značení jednoduché: klasické modely si ponechají stávající značení, SUV vždy ponesou označení GL, čtyřdveřová kupé CL a roadstery SL. Poslední písmeno v těchto řadách pak bude označovat velikostní, technickou i cenovou úroveň modelu, jak to již po mnoho let platí u běžných typů.

Změní se i označování pohonů. Modely s diesely budou jednoduše za číselným znakem modelu mít písmeno d, hybridy h, elektromobily a plug-in hybridy písmeno e, auta na zemní plyn c a písmeno f bude patřit vozům s vodíkovými články.

Nový život pro Maybach

Mercedes se také rozhodl pro své modely zavést dvě nové značky. Namísto plného jména Mercedes-Benz ponesou některé modely označení Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach. První je určena vysoce výkonným modelům a označení už používá nové sportovní kupé Mercedes-AMG GT. S postupnou výměnou modelů se pak budou jako Mercedes-AMG nejspíš označovat všechny extrémní verze mercedesů.

Velkou novinkou je oživení značky Maybach. Ta už nebude žít sama jako před lety, ale bude označovat superluxusní varianty běžných modelů. Jako první (a na dlouhou dobu bez pokračování) se se značkou Mercedes-Maybach počítá pro tři vysoce luxusní modely třídy S. Půjde o typy Mercedes-Maybach S600, Mercedes-Maybach S500 a Mercedes-Maybach S400. Všechny dostanou speciální prvky výbavy a například i o 200 mm prodloužený rozvor. Verze S400 bude určena speciálně pro čínský trh, šestiválec 3,0 litru totiž umožní snížit daňové zatížení, které je v Číně na superluxusní evropské limuzíny uvaleno.

Maybach pak podle vyjádření zástupců značky nemá v plánu v brzké době začít vyrábět SUV nebo hybridní modely. To se však může v budoucnu změnit s tím, jak se budou měnit požadavky zákazníků. Značku Maybach zrušil po původním oživení Mercedes v roce 2012 poté, co její luxusní sedany 57 a 63 nedovedly konkurovat modelům Bentley a Rolls-Royce. Vyšperkovaná třída S prý teď má mít šanci modelům těchto značek zákazníky sebrat. V plánu nejsou ani vyšší modely, byť je tu možnost přípravy varianty s ještě delším rozvorem náprav. Ale vše bude záležet na požadavcích zákazníků. A zdá se, že v tomto případě půjde především o nároky čínských klientů.

Třída S je trhák

Třída S je totiž v Číně doslova prodejní trhák. A u Mercedesu jsou tím možná trochu zaskočení. Kupci S třídy v Číně jsou totiž v průměru o 15 let mladší než zákazníci této řady jinde na světě. Zatímco v Číně si třídu S kupuje zákazník, kterému je v průměru sotva přes 40 let, v Evropě i na jiných trzích mají čerství majitelé třídy S v průměru už něco přes 55 let.

A není to ani tím, že by v Číně byl tento model okrajovou záležitostí. Naopak, téměř každý druhý Mercedes třídy S se prodá v Číně. Značka od uvedení nové generace v závěru loňského roku prodala už 100 tisíc kusů novinky, což jsou samozřejmě rekordní čísla. Představitelé Mercedesu tvrdí, že tolik prodaly BMW a Audi modelů 7 a A8 dohromady. Od počátku letošního roku našlo zákazníky 75 391 vozů řady S, což je dvakrát více než se jich prodalo za stejné období před rokem.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.