Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedesy řídí tlusťoši, BMW arogantní chlapáci, myslí si Němci

aktualizováno 
Řidiči luxusních aut v Česku páchají podle policie přestupky častěji než lidé, kteří sedí za volanty levnějších vozů. Vyplývá to z policejních statistik za první pololetí roku 2009. Němečtí výzkumníci ověřili, že si s typem auta spojujeme i určitý typ člověka.
Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor

Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor | foto: Peugeot

Kvalita, servis a výkon je jedna věc, image automobilky je věc druhá. Marketingová oddělení všech značek se snaží prodávat s představou určité image, kterou jejich vozy reprezentují a z kterou by se měl ztotožnit i zákazník. Většinou jsou to přívlastky jako sexy, pružný, rychlý, dokonalý a auta mají podle reklamních stratégů přinášet maximální požitky z jízdy.

Přestupky páchají častěji řidiči luxusních vozů

"Udělal jsem si porovnání zastoupení jednotlivých výrobních značek, respektive jejich řidičů, na přestupcích a na počtu registrovaných vozidel, abych buď vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů," vysvětluje Josef Tesařík z policejního prezidia. Lidé by podle něho s řidiči luxusních vozů neměli závodit a raději jim na silnici uhnout.

Policejní statistik na vzorku asi 65 000 přestupků zjistil, že řidiči drahých a rychlých vozů měli na přestupcích až pětapůlkrát vyšší podíl, než na počtu registrovaných aut.

První pětici nejčastějších hříšníků podle tohoto měřítka tvořili řidiči vozů Mercedes, Volvo, BMW, Subaru a Audi. Naopak na druhé straně žebříčku se umístili řidiči aut značek Wartburg, VAZ, Škoda, Dacia a Daewoo.

Analýza policejních čísel potvrzuje mínění motoristické veřejnosti, že řidiči rychlých drahých automobilů se v silničním provozu chovají ne tak ohleduplně, jako ostatní řidiči. Josef Tesařík dodal, že k zhruba stejným závěrům dospěly i univerzitní výzkumy.

Ne vždy se ale představy shodují se skutečností. Mannheimský Spiegel Institut zveřejnil studii, ve které se 1 029 respondentů snažilo odpovědět na otázku, jak Němci vnímají majitele aut podle značek. A u některých to opravdu jiskřilo.

Frajer v audi: atraktivní a odvážný

Audi se podařilo změnit image značky z nudné rachotiny pro důchodce, kterou mělo kdysi. Dnes má reputaci moderních, zábavných aut, kterými se dokonce vozí i nejvyšší představitelé německé politiky.

Za typického řidiče audi lze podle výzkumu považovat ambiciózního kariéristu, který je rozvernější než řidič mercedesu nebo BMW. Audista je ale méně arogantní, mladší a také méně zámožný. Ale je víc sexy než třeba mercedesář.

Chlapák v BMW: divoký a mužný

Podle Němců jsou řidiči BMW skutečnými rychlíky na silnici, bláznivější už jsou jen majitelé porsche. Jsou považováni za sportovní a arogantní řidiče, kteří ale nejsou tolik úspěšní jako porschisté. BMW je každopádně považováno za nejvíc "mužnou" značku.

Stydlivka ve fiatu: nebohatá, zakřiknutá

Pro Němce je fiat jednoznačně dámským autem. A proto za jeho volantem většinou sedí mladá žena bez univerzitního vzdělání, která pracuje jako řadový zaměstnanec a má pravděpodobně malý plat. Je středně sportovní typ, není arogantní a otevřená vůči okolnímu světu. Je taky trochu stydlivá.

Slušňák ve fordu: chudý a ošklivý

Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.

Tlustý mercedesář: vážný maloměšťák

Řidiči Mercedesů mají tři důležité charakteristiky: jsou serióznější než všichni ostatní řidiči, je jim většinou přes padesát let a mají pověst pravého maloměšťáka. Účastníci ankety ho charakterizují jako usedlého konzervativce na volné noze, který je trochu arogantní a většinou tlustý. Mnohem lépe dopadl malý bratr mercedesů, smart. Ten je většinou spojován se sportovní mladou ženou v ekologicky šetrném vozítku.

Ministka: mladá a sexy

Mini je podle výzkumu nejženštějším modelem a mezi něžným pohlavím má nejvíc obdivovatelek. Řidičkou je mladá žena (30 a méně) s nízkým příjmem, často to bývá ještě studentka. Většina z nich ale má nějakého sponzora - tatínka, maminku nebo manžela, který jí pomáhá financovat její malé vozítko. A zřejmě to dělají rádi, řidička mini totiž nejvíc odpovídá představě ideální ženy: je krásná, kosmopolitní, odvážná, sportovní a veselá.

Upřímný opelista: mercedesáři by mohli závidět

Přestože se marketingoví stratégové snaží prezentovat značku Opel jako mladou a sexy automobilku, jejich snaha slaví v představách Němců jen malý úspěch. Největší devizou řidičů opelů je jejich upřímnost a skromnost. Ale pak přicházejí jen samé horší vlastnosti: podle respondentů najdeme za volantem astry nebo corsy neatraktivní, nesportovní a přízemní řidiče. Na druhou stranu neztratili smysl pro humor a jsou považováni za šťastnější zákazníky než ti, kteří chodí pro mercedesy.

Kráska v peugeotu: kosmopolitní a skromná

Krásná žena zřejmě za volant německého auta nepatří. Raději si podle výzkumu sedne do mini, smartu, nebo do vozu některé cizí (neněmecké) značky. A peugeot je hned první na řadě. Typickou řidičkou je pak přitažlivá žena ve středních letech, s průměrným platem a smyslem pro humor. Zdobí ji zdvořilost a skromnost.

Docela slušný volkswagenista: šťastný průměr

Image této značky je podle institutu trochu nejasná, protože Volkswagen prodává po celém Německu spousty aut všem typům lidí. Což vlastně odpovídá jménu značky: volks + wagen = lidové auto (německy). Typického majitele tak ztělesňuje průměr ve všech kategoriích: klasický příslušník střední třídy, s průměrným platem a středním vzděláním. Není ani mladý, ani starý, není to zrovna sportovec, ale není úplně líný. Do jisté míry je i slušný a kosmopolitní, plachý a odvážný zároveň.

Pište do diskuze pod článkem

Ještě stále chcete mít forda? Jaké auto řídíte a jací jste? Jak vidíte ostatní řidiče? A jak škodovkáře?

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.