Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Meriva: další velkoprostorová zbraň Opelu

  19:02aktualizováno  19:02
Snaha Opelu získat trh stále oblíbenějších vozů MPV je zřejmá. Poté, co si větší zafira již relativně silnou pozici na evropských trzích vydobyla, přichází o 27,5 centimetrů kratší meriva. Novinka je v podstatě totožná s conceptem M, který se objevil v březnu v Ženevě. Oficiálně se nový Opel představí koncem září na autosalonu ve Frankfurtu.

Poněkud překvapivě se nový minivan začne prodávat nejdříve za mořem. Premiéru si odbyde jako Chevrolet Meriva v Brazílii již v koncem léta, pod jménem Opel v kontinentální Evropě či Vauxhall v Británii se objeví pravděpodobně v lednu 2003. Důvod latinskoamerického startu zástupci GM neupřesnili. Lze však předpokládat, že koncern chce nejdříve "vychytat mouchy" a až následně spustit premiéru na vysoce konkurenčním evropském trhu.

Dalším důvodem zahájení prodeje v Brazílii je také skutečnost, že se zde vůz z části vyvíjel. Kromě konstruktérů z Rüsselsheimu se na vzhledu pracovalo i v designérském centru GM v Sao Paulu. Navíc se v brazilském San Jose dos Campos od Opelu Mevira nepatrně odlišný Chevrolet bude také vyrábět. Domovským závodem evropské verze meviry bude továrna Opelu nedaleko španělské Zaragozy.

Oba modely se liší jen vybavením interiéru, výbavou, sedadly a paletou motorů - přizpůsobují se gustu zákazníků z různých odbytišť.

Zpočátku se pro Evropu počítá s benzínovými a dieselovými motory o objemech 1,6 až 1,8 litru a výkony od 55 kW (75 k) až po 92 kW (125 k). Odborná veřejnost očekává rozšížení nabídky o slabší i silnější agregáty, ale k tomu dojde pravděpodobně později než po zavedení na trh.

Z úst představitelů GM zní přání, aby novinka navázala na - dle nich - velice úspěšnou zafiru. Podobnost, se zafirou je vskutku zřejmá. Například v interiéru meriva využívá stejný systém variability sedadel jako její větší sestra. Jen název "Flex 7" se liší, neboť připravovaný minivan je pouze pětimístný a menší (délka přesahuje o 4 centimetry čtyři metry). Přesto vnitřek působí nezvykle prostorně. Hlavním důvodem je velký rozvor náprav. Ten je s 2630 mm jen o šest centrimetrů kratší než u zafiry.

Litry navíc oproti konvenčním konkurentům nabídne meriva i v zavazadlovém prostoru. Jeho objem bude začínat u 330 litrů, přičemž při odstranění jednoho až tří samostatných zadních sedadel ho lze libovolně zvětšovat.

Vzhled nového minivanu je až na detaily shodný s conceptem M, který zdobil stánek Opelu na ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.