Zástupci německých automobilek vyšli z dvouhodinové videokonference s Angelou Merkelovou naprázdno.
Po schůzce s vedoucími představiteli značek BMW, Daimler a Volkswagen vydal mluvčí Merkelové prohlášení, v němž deklaruje pouze vůli prozkoumat možnosti posílení kapitálu společností v tomto odvětví, zejména silně zasažených dodavatelů.
Automobilky mají zastání u ministra dopravy Andrease Scheuera, který bojuje za to, aby se aktuální dotační program na nákup elektrovozidel rozšířit také na automobily se spalovacím motorem.
„Pracovní skupiny budou diskutovat o koncepcích volného trhu na podporu průmyslu, dokud se skupina nesetká na dalším summitu,“ uvedl Steffen Seibert, mluvčí Merkelové.
Vláda se rovněž zavázala poskytnout podporu novým technologiím, jako je umělá inteligence a „cloud computing“, které jsou nezbytné pro vývoj autonomních vozidel.
Koronavirová krize a transformace globálního autoprůmyslu povedou k velkým ztrátám pracovních míst, uvedl ve studii ekonomický institut IW v Kolíně nad Rýnem (více čtěte zde). „Vysoce specializovaní malí a střední dodavatelé budou zasaženi obzvláště tvrdě,“ uvedl. Právě Německo, které má v autoprůmyslu a souvisejících odvětvích téměř milion lidí, bude pravděpodobně silně zasažené.
Německá vláda již zavedla stimulační balíček opatření na jeho podporu. „Po měsících rozhovorů však bylo dohodnuto jen málo. Další kolo jednání se má konat v listopadu,“ dodává magazín Automotive News Europe.