Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městské zamyšlení Toyoty

  22:30aktualizováno  22:30
Mnoho výrobců se v poslední době snaží vyvinout zcela nový druh automobilu. Již nejde ani tak o to postavit "lepšího golfa" a okupovat přeplněné segmenty v současnosti nejprodávanějších vozů. Stratézi nejsilnějších světových koncernů chtějí objevit neobjevené a vnutit odvážnou novinku světu jako standard. Proto v poslední době vzniká tolik konceptů, u nichž je přímé zařazení do některé ze současných tříd nadlidským úkolem. Například Japoncům: ani nově vzniklý segment SUV nestačí a definují třídu vlastní - UUV.

Právě studie UUV (Urban Utility Vehicle), tedy jakýsi městský vůz pro volný čas, je pohledem Toyoty do budoucnosti. Návrhem, jenž by mohl jít v duchu spolu s trendem změny civilizace, především té městské. Nejde samozřejmě o snahu ojedinělou, podobných vizí vzniká spousta, uveďme například Mercedes-Benz Vision GST či Ford Fusion.

Toyota UUV se poprvé prezentovala na březnovém ženevském autosalonu. Pohon čtyř kol dovoluje modelu, na kterém pracovalo evropské technologické centrum Toyoty, víkendové cesty za město, o což konstruktérům šlo především. Již méně se jim podařilo naplnit význam slova urban-městský, neboť 4430 mm dlouhá karosérie obratností v přeplněném provozu oplývat těžko může. UUV je vysoký 1650 mm a na šířku měří 1,65 metru.

Kromě exteriéru, jenž se pravděpodobně podobá příštím - hlavně terénním - modelům japonské jedničky, vzbuzuje pozornost také interiér. Zajímavé je především řešení palubní desky. Ta je navrhnuta s prvky interaktivity. Pomocí speciálního ovládání mají jednotliví pasažeři možnost volit jak praktické tak i zábavní funkce (ovládání audiosoustavy, klimatizace,...). Přínosem je hlavně její přehlednost získaná zobrazováním v trojrozměrném formátu. Display LCD nový 3D systém prý hravě předčí, tvrdí sebevědomí Japonci. Šance na využití kontroverzní palubní desky pojmenované "Glass Vision" jsou zatím nejasné.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.