Suzuki Splash | foto: Suzuki

Městský pidižvík stěhovavý: Suzuki Splash

  • 4
Miniaturní MPVčko si usmysleli postavit u Suzuki. Přímo podle představ evropských řidičů tak vznikl Splash. Krátké, vysoké a boubelaté autíčko bude přijíždět z Maďarska společně se sbratřeným Opelem Agila.

GM představí na autosalonu ve Frankfurtu své kapesní auto jako Opel Agila. Stejně jako v případě Předchozí generace bude mít ale opelovská krabička ještě japonskou kopii. Suzuki WagonR+ se jmenoval v první generaci, teď dorazí jako Splash.

Za poslední tři roky japonský výrobce, proslavený především výrobou motorek, odolných aut do terénu a nesmrtelného malého swiftu, radikálně zmodernizoval modelovou nabídku. Po hravém novém swiftu, uhlazené grand vitaře a pohledném SX4 přijíždí splash.

Společně s agilou boudou vyjíždět ze společné maďarské výrobní linky. Dvojčata se budou odlišovat tvarováním předních a zadních partií. Evropu má každý rok zavalit vlna 60 tisíc malých suzuki, které tvůrci prezentují jako mini-MPV. Na výšku má totiž 1,6 metru a posádka sedí o něco výš, než je obvyklé.

Toshihiro Suzuki - šéf vývoje celého projektu - vysvětluje, že splash nemá být považován za nástupce wagonuR+: "Je založen na docela jiném přístupu, má styl dělaný přesně na míru evropskému publiku." Splash má prý mířit do mladých rodin a nabídnout jim mimo jiné prostor, kvalitu a úspornost.

Desetičlenný designérský tým vedený Akirem Kamiou, který už má na svědomí nového swifta, cestoval v lednu 2004 na půl roku do Německa, kde studoval chutě Evropanů v autech, oblékání, životním stylu a designu.

Splash představila automobilka jako koncept v roce 2006 na autosalonu v Paříži. Stojí na základech (podvozkové platformě) swiftu zkrácených o 30 milimetrů, do 3,72 metru dlouhého a 1,7 m širokého auta se má vejít pět cestujících.

Na autosalonu ve Frankfurtu se představí se třemi motory. Litrový tříválec nabízející 65 koní a čtyřválcová jedna-dvojka s výkonem 86 koní jsou z produkce Suzuki. Dieselový Multijet 1,3 s výkonem 75 koní pochází od Fiatu. Naftový motor ovšem vyrábí v licenci indická továrna Suzuki.

Motory spolupracují s pětistupňovými převodovkami, silnější benziňák bude k mání se čtyřstupňovým automatem. Ochranu posádky dostane na starosti 6 airbagů ABS a za příplatek stabilizační systém ESP. Prodeje odstartují začátkem příštího roku.

Suzuki SplashSuzuki SplashSuzuki Splash



Suzuki SplashSuzuki SplashSuzuki Splash