Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Meta magických trojek ve Wolfsburgu padla

  9:34aktualizováno  9:34
Před vánočními svátky měli zaměstnanci Volkswagenu v německém Wolfsburgu zajímavý důvod k oslavě. Z tamní výrobní linky totiž vyjel Volskwagen číslo 33 333 333. Toto množství je největší v historii, které dosud jedna samostatná továrna vyprodukovala.

Oslavencem se stal stříbrný golf s motorem o výkonu 77 kW, do něhož v areálu usedl ředitel wolfsbuského závodu Werner Neubauer. Ten také při slavnostním projevu k zaměstnancům a médiím vyjmenoval všech 26 typů, které od roku 1945 opouštěly tamní expediční sklady.

"Nebyl to jen golf, kterého si zákazník s touto továrnou spojuje. Naši předchůdci zde začali z populárním "garbusem", následovaly vozy s číselným označením 411 či 1600, populární Typ 2 zvaný "bulli", a samozřejmě novější generace vozů jako například passat, polo či jetta. Vyrobili jsme zde také tísíce vozů Audi či Seatů," připomínal Neubauer zůčastněným historii závodu. Dále také poděkoval současným i minulým zaměstnancům, kteří byly prý s jejich neobvyklou pracovitostí hlavním důvodem úspěchu závodu.

Nyní wolfsburský závod produkuje především čtvrtou generaci legendárního golfa (hatchback i kombi označované Variant), dále boru a nejmenší vůz koncernu - lupo. Denně Wolfsburg, který je rovněž sídlem vedení společnosti, opouští zhruba 2650 nových automobilů.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.