Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrosexuál z Ingolstadtu ujíždí na elektřině a mobilech

aktualizováno 
Metroproject, tak se jmenuje audi, které bude zanedlouho brázdit ulice měst. Milovník ruchu velkoměsta srší nejmodernější technikou... A ovládá se mobilem.

Audi Metroproject Quattro | foto: Audi

Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



 


Audi A1 začne německá automobilka vyrábět za dva roky, právě nyní v Tokiu představuje studii takového malého auta. Jmenuje se Metroproject Quattro.

Jako ostatní současné vozy Audi má i tokijská studie velkou přední masku. Na svět se koncept dívá předními světly složenými z LEDek.

Metroproject je dlouhý 3,91 metru, což je o osm centimetrů méně než u nové Škody Fabia, vysoké je metr čtyřicet.

Zajímavé jsou hliníkové oblouky, které spojují přední a zadní sloupky střechy. Střední sloupek studii chybí úplně a oknům dveří chybí rámy, jak bývá u správných kupátek obvyklé.

Kufr Metroprojectu Quattro nabízí 240 litrů, to je oproti malé škodovce o 60 litrů méně. Ale nejmenší Audi bude své soupeře hledat jinde. Třeba u Mini, exkluzivnímu malému autu za nejméně půl milionu korun.

V podlaze kufru je prosklené okénko, to aby dvojice vzadu věděla, co jim to bzučí za zády. Metroprojektu totiž kromě benzinu spotřebovává i elektřinu. A právě elektromotor se schová pod podlahu kufru.

Interiér se nese v duchu ostatních audi. Z autosalonových lahůdek, které v sériové výrobě hned tak neuvidíme, stojí za pozornost schránka na nápoje, která je udržuje podle libosti buď horké, nebo chlazené.

Nejzajímavější je ovšem zásuvka, do kterého se vkládá celé komunikační centrum metroprojectu. Slouží jako mobilní telefon, MP3 přehravač, navigace, ovladač audiosoustavy a multimediálního centra a ovladač, kterým se na dálku startuje klimatizace. Ovládá se přes dotykový displej a na dálku se třeba můžete podívat co se v interiéru vašeho miniaudi děje.

Metrosexuála od audi pohání motor 1,4 TSI s výkonem 150 koní, 240 newtonmetrů přenáší automatická převodovka S-Tronic. Zadní osmnáctipalcová kola rozměru 225/35 18 roztáčí 41koňový elektromotor, který dodává 200 newtonmetrů. 80% kroutícího momentu nabízí již od 1250 otáček. Oba motory mohou pracovat nezávisle.

Když je potřeba maximální výkon, pracují oba současně, při normálním využívání se řidič může rozhodnout, který pohon preferuje. Baterky se dobíjejí z obyčejné zásuvky a rekuperací a dovezou auto až 100 kilometrů daleko.

Když je třeba větší akční rádius, je na řadě spalovací motor. Díky systému start-stop, který při zastavení vypíná motor, ušetří až 15% paliva.

Kombinovaná spotřeba je 4,9 litru, na kilometr vypustí 112 gramů CO2. O tom, jaký motor bude pracovat, rozhoduje palubní počítač mimo jiné také na základě dat z navigace.

Audi koncept ale není žádný louda, rozjede se na 201 kilometrů v hodině a z nuly na stovku vypálí za 7,8 sekund.

Podvozek využívá tlumičů magnetic ride, které s pomocí magnetů a elektrického pole umí na povel řidiče změnit svou charakteristiku, znají je majitelé "eR-osmiček" a "TTček".

Z před nedávnem představené nové A4 si zase metrooproject vypůjčil systém "Drive Select", který umožňuje nakonfigurovat charakteristiku podvozku, řízení, motoru, převodovky...

Palubní počítač mimo jiné řidiči radí, jak co nejšetrněji hospodařit s energií, jak řadit, upozorní na zbytečně zapnuté spotřebiče, nebo třeba otevřená okénka.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.