Audi Metroproject Quattro

Audi Metroproject Quattro | foto: Audi

Metrosexuál z Ingolstadtu ujíždí na elektřině a mobilech

  • 23
Metroproject, tak se jmenuje audi, které bude zanedlouho brázdit ulice měst. Milovník ruchu velkoměsta srší nejmodernější technikou... A ovládá se mobilem.

Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



Audi Metroproject QuattroAudi Metroproject QuattroAudi Metroproject Quattro



 


Audi A1 začne německá automobilka vyrábět za dva roky, právě nyní v Tokiu představuje studii takového malého auta. Jmenuje se Metroproject Quattro.

Jako ostatní současné vozy Audi má i tokijská studie velkou přední masku. Na svět se koncept dívá předními světly složenými z LEDek.

Metroproject je dlouhý 3,91 metru, což je o osm centimetrů méně než u nové Škody Fabia, vysoké je metr čtyřicet.

Zajímavé jsou hliníkové oblouky, které spojují přední a zadní sloupky střechy. Střední sloupek studii chybí úplně a oknům dveří chybí rámy, jak bývá u správných kupátek obvyklé.

Kufr Metroprojectu Quattro nabízí 240 litrů, to je oproti malé škodovce o 60 litrů méně. Ale nejmenší Audi bude své soupeře hledat jinde. Třeba u Mini, exkluzivnímu malému autu za nejméně půl milionu korun.

V podlaze kufru je prosklené okénko, to aby dvojice vzadu věděla, co jim to bzučí za zády. Metroprojektu totiž kromě benzinu spotřebovává i elektřinu. A právě elektromotor se schová pod podlahu kufru.

Interiér se nese v duchu ostatních audi. Z autosalonových lahůdek, které v sériové výrobě hned tak neuvidíme, stojí za pozornost schránka na nápoje, která je udržuje podle libosti buď horké, nebo chlazené.

Nejzajímavější je ovšem zásuvka, do kterého se vkládá celé komunikační centrum metroprojectu. Slouží jako mobilní telefon, MP3 přehravač, navigace, ovladač audiosoustavy a multimediálního centra a ovladač, kterým se na dálku startuje klimatizace. Ovládá se přes dotykový displej a na dálku se třeba můžete podívat co se v interiéru vašeho miniaudi děje.

Metrosexuála od audi pohání motor 1,4 TSI s výkonem 150 koní, 240 newtonmetrů přenáší automatická převodovka S-Tronic. Zadní osmnáctipalcová kola rozměru 225/35 18 roztáčí 41koňový elektromotor, který dodává 200 newtonmetrů. 80% kroutícího momentu nabízí již od 1250 otáček. Oba motory mohou pracovat nezávisle.

Když je potřeba maximální výkon, pracují oba současně, při normálním využívání se řidič může rozhodnout, který pohon preferuje. Baterky se dobíjejí z obyčejné zásuvky a rekuperací a dovezou auto až 100 kilometrů daleko.

Když je třeba větší akční rádius, je na řadě spalovací motor. Díky systému start-stop, který při zastavení vypíná motor, ušetří až 15% paliva.

Kombinovaná spotřeba je 4,9 litru, na kilometr vypustí 112 gramů CO2. O tom, jaký motor bude pracovat, rozhoduje palubní počítač mimo jiné také na základě dat z navigace.

Audi koncept ale není žádný louda, rozjede se na 201 kilometrů v hodině a z nuly na stovku vypálí za 7,8 sekund.

Podvozek využívá tlumičů magnetic ride, které s pomocí magnetů a elektrického pole umí na povel řidiče změnit svou charakteristiku, znají je majitelé "eR-osmiček" a "TTček".

Z před nedávnem představené nové A4 si zase metrooproject vypůjčil systém "Drive Select", který umožňuje nakonfigurovat charakteristiku podvozku, řízení, motoru, převodovky...

Palubní počítač mimo jiné řidiči radí, jak co nejšetrněji hospodařit s energií, jak řadit, upozorní na zbytečně zapnuté spotřebiče, nebo třeba otevřená okénka.

,