Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi ojetými citroëny je dobré vybírat

aktualizováno 
Některá auta bývají ve statistikách kvality z německých stanic technické kontroly TÜV lepší než průměrná, jiná naopak horší a nezáleží přitom na jejich stáří. Dobře nebo špatně si vedou po celou dobu, kdy opouštějí pásy automobilky. Jinak je tomu u citroënů.

Citroën C5 | foto: Citroën

Například Citroën C3 dopadá ve statistikách spolehlivosti lépe, když je starší než jeho novější následovníci. Naopak xsara si vede dobře jako nový vůz, ale s přibývajícím věkem klesá do podprůměru.

Citroën C3 patří k autům s výraznými a nezaměnitelnými tvary. Němečtí technici však při pravidelných prohlídkách zjistili jednu velmi neobvyklou věc. "Normálně se kvalita auta zlepšuje, jak přibývají roky od spuštění výroby. U C3 je tomu, zdá se, naopak," uvádí letošní přehled vážných závad vycházející pod hlavičkou TÜV Report.

Zatímco na prvních prohlídkách po třech letech od koupě měly v loňském roce C3 tolik problémů, že se mezi 116 sledovanými auty umístily na nelichotivé 92. příčce, jejich starším kolegům se vedlo o dost lépe. Při druhé prohlídce po pěti letech už totiž stejný model zaujímá velmi dobré 20. místo mezi 111 porovnávanými konkurenty.

Citroën C3

Citroëny C3 totiž loni na první technickou kontrolu přijížděly ve srovnání s konkurencí častěji s unikajícím olejem z motoru a s nepřípustnou vůlí v řízení.

Podobný scénář se opakoval při kontrolách světel a brzdy. Tříleté C3 jsou ve všech sledovaných kritériích horší než průměr všech aut, pětileté naopak dopadají lépe. Nejvíce problémů bývá se světlomety.

Citroëny C3 automobilka vyrábí od roku 2002, nejstarší kusy v českých bazarech přijdou na 150 tisíc korun. Zájemci mohou počítat s nadstandardním prostorem na předních sedadlech, na zadních je těsněji.

Více místa nabízí Citroën Xsara, jehož místo v nabídce francouzského výrobce v roce 2004 zaujal nový model s označením C4. Xsaru nazývá TÜV Report Golfem po francouzsku.

Citroën Xsara

Tří- i pětileté xsary se loni na technických prohlídkách v Německu ukázaly v dobré kondici a patří jim v žebříčcích umístění mezi nadprůměrnými vozy s menším počtem závad. Sedm let a devět let staré modely však už upadají docela hluboko pod průměr.

Lepší je tedy sáhnout po autu s rokem výroby ne starším než 2002. Dnes skoro šestileté xsary přijdou v českých bazarech na částky od 120 tisíc korun a jsou přes vyšší cenu nového auta levnější než Citroëny C3.

Velké oblibě se v Česku těší užitkově vypadající berlingo. Prodává se však také v čistě osobním provedení a díky svému kvadratickému tvaru dobře pomůže i se stěhováním.

Posun berlinga žebříčky TÜV Reportu připomíná xsaru. Čím starší auto, tím horší výsledky.

"Přes všechny nedostatky patří berlingo mezi nejoblíbenější rodinné vozy," uvádí TÜV Report. Doporučuje v tomto případě vybírat spíše mladší ojetinu.

Pět let starý Citroën Berlingo lze v bazarech koupit za 130 tisíc korun. TÜV chválí, jak dobře se toto osobně-užitkové auto vyhýbá korozi, naopak starším modelům vytýká vůli v řízení. Problémy na technických kontrolách bývají se světly, jen tříleté kusy nemají trable s brzdami.

Citroën Berlingo

Vůbec nejlepší výsledků v žebříčcích TÜV Reportu mezi všemi citroëny dosahuje xantia, která se už sedm let nevyrábí. Její nástupce Citroën C5 na tom tak dobře není.

Za 100 až 150 tisíc korun lze v bazarech pořídit prostornou xantii ve stáří okolo osmi let, se širokou výbavou odpovídající autu střední třídy. Pro zájemce se nabízí také kombík.

V TÜV Reportu patří xantii místo na konci první třetiny nejlepších aut. Zato Citroën C5 patří na první prohlídce k autům s nadprůměrným množstvím vážných závad. Pětileté C5 se v žebříčku posunuly těsně mezi lepší průměr.

Rozdílně dopadají na technických prohlídkách také vůbec nejmenší citroëny. Saxo dopadá průměrně mezi staršími ojetinami okolo devíti až jedenácti let. Novější kusy padají vinou častých závad při kontrolách do hlubokého podprůměru stejně jako jeho nástupce v podobě Citroënu C2.

Autoři:


Témata: bazar, Německo, Citroën


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.