Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi pětiletými ojetinami jsou škodovky pod průměrem

aktualizováno 
Statistiky německých stanic technické kontroly TÜV sledují auta podle stáří a hodnotí jejich poruchovost. Mezi vozy, od jejichž výroby uplynulo čtyři až pět let, ukazují na prohlídkách nejlepší kondici modely od Porsche (Boxster a 911) před Subaru Foresterem. Poukázkou do servisu jsou Renault Laguna a Kia Carnival.

TÜV Report konstatuje, že u 9,4 procenta pětiletých octavií odhalí kontrola vážnou závadu | foto: Škoda

Hlavně dobré výsledky drahých sportovních aut Porsche poradí při výběru vozu jen málo. Jejich majitelé v nich totiž povětšinou nenajezdí velké porce kilometrů a neváhají jim věnovat řádnou a drahou péči.

Mnohem zajímavější je mezi pětiletými ojetinami výborné postavení aut, jako jsou Honda Jazz, Opel Meriva, Mazda 2, Ford Fusion nebo Hyundai Getz. Na kontrolách mají jen výjimečně závažné nedostatky, které by jim bránily v dalším provozu bez zásahu servisních mechaniků. V servisu vás neuvidí, jak je rok dlouhý, i pokud sáhnete po Subaru Forester.

Opel Meriva

Opel Meriva

Nejvíce se však zájem českých řidičů upírá ke škodovkám. Octavia je prvním vozem mezi 109 sledovanými pod čarou znamenající průměr všech aut.

TÜV Report konstatuje, že u 9,4 procenta pětiletých octavií odhalí kontrola vážnou závadu. Nejčastěji nedostatky naleznou na výfuku a na osvětlení. Špatný bývá také účinek nožní brzdy, naopak nadprůměrně odolávají korozi nosné části.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Umístění těsně pod hranicí průměru není výsledkem ke chlubení. V blízkém sousedství v žebříčku TÜV lze však po boku mladoboleslavského výrobku najít třeba dvojici vozů věhlasné značky BMW – modelů X5 a řady 5.

Ještě hůř je na tom fabia. Patří ji 74. místo. Podrobné hodnocení TÜV Reportu si všímá častých závad na brzdách a předních a zadních nápravách fabie. Na rozdíl od octavií nemá problémy se světly, opět na jedničku je odolnost proti korozi.

Úplným propadákem mezi pětiletými ojetinami je v přehledu společnosti TÜV Kia Carnival. Korejské velkoprostorové vozidlo (MPV) je stejně jako u novějších tříletých i starších sedmiletých ojetin beznadějně poslední s velkým odstupem za ostatními.

Před korejským Carnivalem jsou další hříšníci z technických prohlídek – Renault Laguna, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 106 a sesterský Citroën Saxo, Renault Kangoo, Seat Alhambra a další renault, tentokrát scénic.

Že si Renault před pěti lety prošel krizí s kvalitou vyráběných aut, dokazuje přítomnost šesti modelů této značky v nejhorší dvacítce aut. Jen Renault Mégane je výše, spolu s fabií mu patří 74. místo.

Renault Espace

Renault Espace

Málo radosti přináší žebříček pětiletých aut také zájemcům o vozy MPV. Nejen Kia Carnival, ale také Volkswagen Sharan a jeho techničtí příbuzní Seat Alhambra s Fordem Galaxy a stejně tak Renault Espace jsou u samého dna.

Přehled pětiletých ojetin neslouží jen kupcům z bazarů. Poslouží také jako praktické vodítko těm, kdo kupují nové auto, které nehodlají prodat hned po pár letech. Čím hůře postavený vůz v žebříčku TÜV Reportu, tím vyšší účty v servisu lze očekávat. 

STATISTIKY TÜV REPORTU 2009

4-5LETÉ VOZY (průměrně 9,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ VÝROBCE  A MODEL (PRŮMĚR NAJETÝCH
KILOMETRŮ V TISÍCÍCH KM)
PODÍL VOZŮ S
VÝRAZNOU ZÁVADOU
1. Porsche Boxster (54), Porsche 911 (57) 3,6
3. Subaru Forester (70) 3,7
4. Honda Jazz (57) 3,9
5. Audi A8 (96) 4,3
6. Opel Meriva (52), Mazda 2 (53) 4,4
8. Toyota RAV4 (66) 4,5
9. Mazda MX-5 (50) 4,6
10. Audi A4 (90) 5,0
11. VW Touareg (80), Ford Fusion (58) 5,1
13. Mercedes A (60) 5,5
14. Hyudai Getz (55) 5,7
15.  Mercedes SLK (54), Toyota Avensis (72), Mazda Demio (51) 6,0
18. Toyota Yaris (64), Toyota Corolla (65) 6,2
20. Ford Fiesta (55) 6,3
21. BMW Z4 (52), Audi A2 (69), VW Golf/Bora (78) 6,6
24. Nissan X-Trail (78) 6,8
25. Audi TT (60) 6,9
26. Audi A3 (66) 7,0
27. BMW 7 (100), Mazda 6 (78) 7,1
29. Opel Agila (51), Mercedes S (103),
Mercedes SL (54), Honda CR-V (67)
7,2
33. Nissan Micra (52) 7,3
34. VW Touran (80), Honda Accord (67),
Mitsubishi Pajero (80), Saab 9-3 (75)
7,4
38. Suzuki Grand Vitara (66), Mazda Premacy (73) 7,5
40. Mitsubishi Space Wagon (70) 7,9
41. VW New Beetle (56), Smart Fortwo (51) 8,0
43. Jeep Grand Cherokee (83), Hyundai Santa Fe (78) 8,2
45. Audi A6 (109), Mercedes E (94), Ford Focus (74) 8,3
48. Ford Mondeo (89) 8,5
49. Opel Vectra (69), VW Passat (109) 8,6
51. Mitsubishi carisma (75) 8,7
52. Seat leon/Toledo (80) 8,8
53. Mercedes C (73), Honda Civic (66), Nissan Almera (69) 8,9
56. Citroën Xsara (74) 9,0
57. BMW 3 (76), opel Astra (71), Opel Corsa (56), Mazda 323 (66) 9,1
61. BMW 5 (107), VW Lupo (56) 9,2
63. Škoda Octavia (94), Volvo S40/V40 (93) 9,4
65. Suzuki Jimny (49) 9,5
66. Hyundai Matrix (66) 9,6
67. BMW X5 (98), Citroën C5 (85), Suzuki Wagon R+ (53) 9,7
70. Citroën C3 (62), Seat Ibiza/Cordoba (65) 9,8
72. Citroën Berlingo (75) 10,3
73. Kia Sorento (88) 10,4
74. Renault Megane (65), Škoda Fabia (69) 10,5
76. Opel Omega (96) 10,7
77. Volvo V70 (111) 10,9
78. Peugeot Partner (81), Peugeot (206) 11,1
80. Opel Zafira (81), Mercedes M (91), Mitsubishi Colt/Lancer (62) 11,2
83. VW Polo (58) 11,3
84. Fiat Punto (59) 11,5
85. Alfa Romeo 156 (79) 11,7
86. Peugeot 807 (86), Peugeot 307 (77), Daihatsu Cuore (57) 11,9
89. Peugeot 406 (90) 12,0
90. Nissan Primera (74) 12,2
91. Daewoo Lanos (55) 12,4
92. Seat Arosa (55) 12,5
93. Renault Twingo (54) 12,6
94. Mini (58) 12,8
95. Ford Galaxy (96),Ford Ka (47) 13,0
97. Alfa Romeo 147 (72) 14,2
98. Renault Clio (62) 14,5
99. VW Sharan (95) 15,0
100. Renault Espace (85) 15,4
101. Fiat Stilo (70) 15,7
102. Renault Scenic (70), Seat Alhambra (92) 15,9
104. Citroën Saxo (58) 16,7
105. Renault Kangoo (77) 17,0
106. Peugeot 106 (61) 17,1
107. Chrysler PT Cruiser (76) 18,0
108. Renault Laguna (85) 19,3
109. Kia Carnival (93) 29,3

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.