Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MF DNES: Dálniční známky podraží až na tisícovku

  0:04aktualizováno  0:04
Ministerstvo dopravy plánuje zdražení dálničních známek, a to přibližně o desetinu. Změna cen by měla přijít se začátkem příštího roku. Známka by po zdražení řidiče vyšla zřejmě až na tisíc korun.
Naposledy se cena ročních známek zvedla v roce 2004.

Naposledy se cena ročních známek zvedla v roce 2004. | foto: Profimedia.cz

"Právě počítáme, kolik by to vyneslo," řekl ministr Aleš Řebíček. A upřesnil, že zdražení by se mělo týkat všech druhů dálničních známek. Tedy dlouhodobých i krátkodobých.

Roční známka pro osobní auta nyní stojí devět set korun. Po zdražení o deset procent by stála 990 korun. Majitelé aut nad 3,5 tuny by za ni zaplatili až o sedm set korun více než teď.

Mýtné místo známek zatím musí platit jen kamiony nad dvanáct tun.

Loni získal stát z dálničních známek 3,3 miliardy korun, prodalo se jich přes šest milionů. Rozhodnutí, o kolik přesně známky zdraží, padne nejpozději do konce prázdnin.

Naposledy se cena ročních známek zvedla v roce 2004. Řidiči si pohoršili i letos, protože se zkrátila platnost dvouměsíčních a měsíčních známek na polovinu, ale cena zůstala stejná.

Chcete vědět více?.

Kolik nesou dálniční poplatky státní kase? Najdete v dnešní MF DNES.
Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.