Značka MG (Morris Garages) byla založena v Británii v roce 1924. Proslavila se především malými sportovními vozy, během dlouhých let existence pak značka produkovala i běžnou konfekci převážně mezi malými a středními auty.
MG zažilo za svou existenci mnoho vlastníků a značka měla hodně hluchých let. Původní majitel William Morris ji vlastnil přímo do roku 1935, posléze až do roku 1952 v rámci Morris Motors. Pak to byl British Motors Corporation, krátce British Motor Holdings, následovalo spojení s Leylandem a v roce 1986 značku získal Rover. Po dvou letech ji převzal koncern British Aerospace, který ji předal v roce 1994 německému BMW.
To po dlouhých peripetiích vypadalo nadějně, jenže BMW po pár letech zjistilo, že tudy cesta nevede a v roce 2000 se firma osamostatnila jako MG Rover Group. Jenže o pět let později automobilka zkrachovala a záchrana se našla až v daleké Číně u koncernu SAIC, konkrétně u její pobočky NAC (Nanjing Automobile). Kam MG patří dodnes.
Automobilka nadále vyrábí vedle čínských fabrik i v Británii, kde má i vývojové centrum ve městě Longbridge. Aktuálně jsou v nabídce na britském trhu MG3 a MG6, v Číně je novinkou model MG5. Celkově to ale nejsou auta, která by trhala prodejní rekordy (více zde).
Čínský koncern produkuje i modely značky Roewe, které vycházejí či navazují na britský Rover. Jenže čínský koncern nezískal na rozdíl od MG u Roveru práva na jeho značku, a proto se auta jmenují tak, jak se jmenují. Produkce je širší než u MG, v nabídce pak je stále přepracovaný letitý Rover 75, dobře známý i z našich silnic. Nyní se však jmenuje Roewe 750.
Dlouhý úvod má tentokrát významnou souvislost s novým modelem Dynamo. Ač čínský koncern SAIC tvrdí, že Dynamo je nový koncept, tak vlastně vůbec žádnou novinkou není. Téměř identicky vypadající auto, jen s drobnými retušemi karoserie, automobilka představila již v roce 2012 jako Roewe E50.
Čtyřmístné vozítko má vcelku obstojný design, tedy alespoň v rámci své kategorie. Nová verze pod značkou MG jménem Dynamo je o poznání pohlednější. Designéři původní koncept Roewe doladili, přidali například denní diodová světla nebo protáhli linku bočních oken. Základ je ale u obou aut stejný.
Dynamo je čistě elektrické autíčko, které má podle výrobce motor o výkonu 52 kW a s neznámou kapacitou baterií. Původní Roewe E50 má stejný výkon elektromotoru a známe i kapacitu akumulátorů, která činní 18 kWh. Dynamo má mít dojezd 80 kilometrů, u roewe výrobce uváděl možná příliš optimistickou hodnotu téměř 200 kilometrů při ustálené rychlosti 70 kilometrů za hodinu.
Shodná je i rychlost dobíjení akumulátorů. Standardně to trvá šest hodin, s rychlonabíječkou se lze dostat na 80 procent kapacity za pouhou půlhodinu. Maximální rychlost původního Roewe E50 je 130 kilometrů za hodinu, ale to není rychlost pro městský provoz a mimo něj se podobné vozítko jen stěží podívá.
MG Dynamo je zatím jenom koncept, který výrobce oficiálně představí veřejnosti koncem června při oslavách výročí značky MG na závodním okruhu v Silverstone. O případném prodeji zatím nepadlo ani slovo, ale nemusí to být daleko realitě. V Číně se již Roewe E50 v omezené míře prodává. Cena je deformovaná výraznými slevami a odpustkami různých poplatků z titulu podpory elektromobilů.