Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

aktualizováno 
Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled mystickému Stonehenge, teď vydalo nečekaný poklad - torzo auta.

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill. | foto: Wessex Archaeology

O Larkhill se zajímají především badatelé zaměření na první světovou válku. Právě tam byl totiž „tréninkový“ vojenský areál, kde se vojáci v zákopech a tunelech cvičili.

Organizace Wessex Archeology pro zkoumání tohoto místa ovšem narazila na nečekaný nález, zbytky malého britského roadsteru MG J2.

Zajímavý úlovek pečlivě zdokumentovali a převedli ho do 3D fotogrammetrické animace.

U auta vyrobeného v roce 1932 se podařilo podle výrobního čísla dohledat pouze jméno člověka, který auto vlastnil od roku 1934, pravděpodobně však vystřídalo více majitelů.

Podle pneumatik znalec odhaduje, že auto jezdilo ještě v 60. letech. Poté ho pravděpodobně některý z vojáků působících na základně rozmontoval, ale rekonstrukci už nedokončil. Protože v areálu překáželo, pravděpodobně ho zahodili do nepoužívaného zákopu.

MG J2
MG J2

MG vyrobilo pouze 2083 kusů modelu J2. Auto, které umělo jezdit až stopětikilometrovou rychlostí, se ve své době prodávalo za jeden průměrný roční britský plat (ve třicátých letech 20. století to bylo 200 liber).

Dvoumístný roadster vybavený mechanickými bubnovými brzdami měl pod kapotou čtyřválec 847 ccm spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou pohánějící zadní kola.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.