Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Michael Schumacher závodí na motorce a je zase hodně rychlý

  11:20aktualizováno  11:20
Legenda formule 1 má i po skončení své závodní kariéry roupy. Jezdí na závodních motorkách – a jde mu to výtečně.

Michael Schumacher testuje Ducati

Přestup ze sedla motocyklu do závodního kokpitu automobilu není až tak neobvyklá věc. Řada motocyklových závodníků v minulosti své štěstí za volantem zkoušela a řada z nich úspěšně.

Nejlepším příkladem je John Surtees, který se nejdříve stal v druhé polovině padesátých let minulého století sedmkrát mistrem světa silničních motocyklů. V šedesátých letech pak velmi úspěšně závodil v F1 a v roce ji 1964 ji dokonce vyhrál.

Z poslední doby přitáhly asi nejvíce pozornosti pokusy rovněž sedminásobného mistra světa Valentina Rossiho v rally, čas od času dostanou pozvánku na testování formule 1 někteří zejména italští jezdci (kromě Rossiho třeba Biaggi nebo Melandri). Postup opačným směrem – ze závodního monopostu na motorku – však nepatří k těm nejčastějším.

Výjimku potvrzující pravidlo tvoří další sedminásobný šampion, Michael Schumacher, který si závodní motocykly oblíbil. Minulý týden se například zúčastnil klubových závodů na maďarském Pannonia Ringu a nevedl si vůbec špatně. V sedle Hondy Fireblade dojel třetí, když ho předjela jen dvě esa německého šampionátu superbiků - první Martin Bauer a druhý Andy Meklau, zbytek z 27členného startovního pole dojel za ním.

Michael Schumacher byl v Maďarsku hostem superbikové stáje Holzhauer, která zde ladila stroje před ostrým zahájením německého šampionátu IDM. Zdroje z okruhu uvedly, že na jedno kolo dosahoval časů zhruba o 6 sekund pomalejších, než vítězná dvojice.

O tom, že to Michaelovi na závodních motorkách jde, se ví přinejmenším od loňského podzimu. Během novinářských testů po posledním závodě loňské sezony ve Valencii osedlal speciál Ducati GP7, s kterým 22letý ďábelský Australan Casey Stoner vyhrál celý šampionát.

K překvapení všech i sebe samého dokázal během 58 testovacích kol zajet fantastický čas 1:37:89. Pro srovnání: samotný předcházející závod MotoGP vyhrál domácí Danny Pedrosa, který přitom zajel nový rekord okruhu 1:32:748…

Dodejme, že Schumacher na tomto stroji seděl ve Valencii poprvé. V minulosti se sice na závodní ducati již svezl, ale to bylo v roce 2005 v Mugellu na typu Desmosedici ještě s objemem 990 ccm (dnes se závodí v MotoGP s osmistovkami).

Čas na kolo jen 5 sekund za rekordem je o to obdivuhodnější, že Stonerova ducati neměla namontovány superúčinné karbonové brzdy, které jezdci MotoGP používají, ale standardní ocelové, které jsou nasazovány jen v dešti.

Samotný Michael k tomu řekl, že jen doufal, že se o něco zlepší oproti svému minulému pokusu, když v Mugellu před třemi lety zaostal o 15 sekund na kolo. Zlepšení přičítal dobrým radám Randy Mamoly, bývalého závodníka a dnes komentátora Eurosportu, který mu vysvětlil, co dělá špatně. Také si pochvaloval příjemnější chování a ovládání osmistovky a zároveň popřel, že by se někdy pokusil o vstup do MotoGP, byť dosažené časy jsou lichotivé.

Harley-Davidson Michaela SchumacheraHarley-Davidson Michaela Schumachera





O Michaelovi je známo, že pro běžné ježdění vlastní několik Harley-Davidsonů a také jeden supermotard. Sám to komentuje: "Motocykly miluji, a tak na nich rád jezdím."

Michael Schumacher

Když byl tázán na srovnání jízdy ve formuli a motorce, řekl: "Zkoušel jsem najít nějakou podobnost, ale je to těžké. Trochu vám pomůže, když znáte ideální stopu, ale jinak oba tyto sporty nelze srovnat, jsou to úplně jiné světy."

Video z testování Ducati GP7:

Autoři:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.