Michael Schumacher testuje Ducati

Michael Schumacher testuje Ducati

Michael Schumacher závodí na motorce a je zase hodně rychlý

  • 7
Legenda formule 1 má i po skončení své závodní kariéry roupy. Jezdí na závodních motorkách – a jde mu to výtečně.

Přestup ze sedla motocyklu do závodního kokpitu automobilu není až tak neobvyklá věc. Řada motocyklových závodníků v minulosti své štěstí za volantem zkoušela a řada z nich úspěšně.

Nejlepším příkladem je John Surtees, který se nejdříve stal v druhé polovině padesátých let minulého století sedmkrát mistrem světa silničních motocyklů. V šedesátých letech pak velmi úspěšně závodil v F1 a v roce ji 1964 ji dokonce vyhrál.

Z poslední doby přitáhly asi nejvíce pozornosti pokusy rovněž sedminásobného mistra světa Valentina Rossiho v rally, čas od času dostanou pozvánku na testování formule 1 někteří zejména italští jezdci (kromě Rossiho třeba Biaggi nebo Melandri). Postup opačným směrem – ze závodního monopostu na motorku – však nepatří k těm nejčastějším.

Výjimku potvrzující pravidlo tvoří další sedminásobný šampion, Michael Schumacher, který si závodní motocykly oblíbil. Minulý týden se například zúčastnil klubových závodů na maďarském Pannonia Ringu a nevedl si vůbec špatně. V sedle Hondy Fireblade dojel třetí, když ho předjela jen dvě esa německého šampionátu superbiků - první Martin Bauer a druhý Andy Meklau, zbytek z 27členného startovního pole dojel za ním.

Michael Schumacher byl v Maďarsku hostem superbikové stáje Holzhauer, která zde ladila stroje před ostrým zahájením německého šampionátu IDM. Zdroje z okruhu uvedly, že na jedno kolo dosahoval časů zhruba o 6 sekund pomalejších, než vítězná dvojice.

O tom, že to Michaelovi na závodních motorkách jde, se ví přinejmenším od loňského podzimu. Během novinářských testů po posledním závodě loňské sezony ve Valencii osedlal speciál Ducati GP7, s kterým 22letý ďábelský Australan Casey Stoner vyhrál celý šampionát.

K překvapení všech i sebe samého dokázal během 58 testovacích kol zajet fantastický čas 1:37:89. Pro srovnání: samotný předcházející závod MotoGP vyhrál domácí Danny Pedrosa, který přitom zajel nový rekord okruhu 1:32:748…

Dodejme, že Schumacher na tomto stroji seděl ve Valencii poprvé. V minulosti se sice na závodní ducati již svezl, ale to bylo v roce 2005 v Mugellu na typu Desmosedici ještě s objemem 990 ccm (dnes se závodí v MotoGP s osmistovkami).

Čas na kolo jen 5 sekund za rekordem je o to obdivuhodnější, že Stonerova ducati neměla namontovány superúčinné karbonové brzdy, které jezdci MotoGP používají, ale standardní ocelové, které jsou nasazovány jen v dešti.

Samotný Michael k tomu řekl, že jen doufal, že se o něco zlepší oproti svému minulému pokusu, když v Mugellu před třemi lety zaostal o 15 sekund na kolo. Zlepšení přičítal dobrým radám Randy Mamoly, bývalého závodníka a dnes komentátora Eurosportu, který mu vysvětlil, co dělá špatně. Také si pochvaloval příjemnější chování a ovládání osmistovky a zároveň popřel, že by se někdy pokusil o vstup do MotoGP, byť dosažené časy jsou lichotivé.

Harley-Davidson Michaela SchumacheraHarley-Davidson Michaela Schumachera





O Michaelovi je známo, že pro běžné ježdění vlastní několik Harley-Davidsonů a také jeden supermotard. Sám to komentuje: "Motocykly miluji, a tak na nich rád jezdím."

Michael Schumacher

Když byl tázán na srovnání jízdy ve formuli a motorce, řekl: "Zkoušel jsem najít nějakou podobnost, ale je to těžké. Trochu vám pomůže, když znáte ideální stopu, ale jinak oba tyto sporty nelze srovnat, jsou to úplně jiné světy."

Video z testování Ducati GP7: