Diskuze

Pneumatikáři v podezření. Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe

Pokud nekoupíte očividný šmejd, fungují nové pneumatiky dobře snad vždy. Rozdíly se odhalí až s opotřebením. Magazín AutoBild z testu celoročních gum vyvozuje, že výrobci vyvíjejí pneumatiky tak, aby dobře obstály v testech, ale jejich vlastnosti se používáním výrazně zhoršují, především za mokra a na sněhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1-2 mrazů (měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdě po Praze. Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Na letištních plochách jsme blbli i tím, že u předokolky se na zadní daly letní gumy a mohlo se jezdit smykem i u jinak stabilních vozech. Jo to jsme se mimo silnice nablbli. Docela věřím tvrzení o nových celoročkách od Michelinu. I když veřejné mínění rozvířil kvůli marketinku. Až dojedu pneu koupené s vozem zkusím právě celoročky od nich. Už se na to chystám dlouho. Při testování nikdy nevznikla žádná krizová situace. Za současné právní situace bych neriskoval abych mohl celoročky dojezdit do 3mm i když věřím, že to neovlivní o moc jízdní vlastnosti.

0 0
možnosti
JM

J63i57ř15í 69M85a43c29e36k

29. 12. 2017 20:51

Proč je u nás minimum pro zimní gumy 4 mm, když v Německu je 1,6 mm a jinde v Evropě 3 mm? Jsou naši experti nejchytřejší a jinde jsou hlupáci? Nebo lobby výrobců, dovozců a prodejců české experty a politiky snáze podplatí?

8 0
možnosti
Foto

Každopádně je tu otázka, co dělat se zimními pneumatikami, které mají vzorek menší, než 4 mm a jsou v podstatě v polovině životnosti.

3 0
možnosti
FJ

Důvod je prostý, ojetá guma se dotýká vozovky větším povrchem !!!

4 0
možnosti
DS

Spíš bych to svedl na menší deformaci vzorku, tím pádem na větší stabilitu kontaktu s vozovkou. Plocha kontaktu s 2mm vzorkem a 4mm by měla být víceméně stejná, pokud se nejezdí na galuskách.

1 0
možnosti
PS

P87e67t92r 34S18t28a32n19ě96k

28. 12. 2017 11:29

Nejde jen o zimu. Celoroční guma ma v létě delší brzdnou dráhu než letní. A to je taky důležité!

0 1
možnosti
DV

Má Lucie Šafářová děti, jezdí autem?

0 0
možnosti
PVČ

Myslíte na to, jestli je plodná nebo jak....? ;-D

1 0
možnosti
TM

já bych řekl, že co test, to jiný výsledek

0 0
možnosti
JH

ad 1) gumaři se vždycky budou snažit zdůvodnit proč je třeba nejlépe zánovní gumu vyměnit za novou, nejlépe od firmy, jejiž zástupce to hlásá. Jde o peníze do jejich kapsy

ad 2) je zodpovědností každého řidiče, aby jel tak, jak odpovídá stavu auta včetně gum, jeho schopnostem a stavu vozovky a počasí.

Srovnávací testy jsou dobrá věc, ale dají srovnání u nových gum. Pro gumy ojeté a staré to nikdo dělat nebude, byly by to dost nákladné a časově náročné testy (ojezdit v cca 4letém provozu třeba 10 sad gum na 2mm a pak je podrobit testu.) s informační hodnotou, co že si to si měli motoristé koupit před 4mi roky.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JU

J53a80n 60U40l60m

27. 12. 2017 22:22

Němci naji na zimáky 1,6 milimetru, jo? 8-o

0 0
možnosti
DS

Tak to by se dali Němci pokutovat na hranicích, že k nám vjíždějí se špatnýma gumama :-)

0 1
možnosti
RM

To je, ale překvapení, že guma s 9mm vzorku je na sněhu lepší než slicky a na suchu je to zase naopak;-D Už se těším na to co objevíte zítra:-P

15 0
možnosti
MJ

Michelin je očividně dosti pevný v kramflecích a jak to vypadá, testy jeho celoročních pneu to potvrzují. Asi už ho přestalo bavit hrát stejnou hru a šel zavčasu s pravdou na světlo. Nedělám si ale žádné iluze, že to udělal pouze v zájmu spotřebitele, nebo nějaké ekologie, ale pouze z daleko přízemnějšího důvodu a to je svého zisku, čili získat důvěryhodnost a tím znásobit své prodeje, čili svou konkurenci převálcovat, aniž by ho to vůbec něco stálo. Celkem chytrej tah :-)

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!