Diskuze
Pneumatikáři v podezření. Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe
Děkujeme za pochopení.
T42o91m61á51š 98V32a75l98d71e18r
Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1-2 mrazů (měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdě po Praze. Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Na letištních plochách jsme blbli i tím, že u předokolky se na zadní daly letní gumy a mohlo se jezdit smykem i u jinak stabilních vozech. Jo to jsme se mimo silnice nablbli. Docela věřím tvrzení o nových celoročkách od Michelinu. I když veřejné mínění rozvířil kvůli marketinku. Až dojedu pneu koupené s vozem zkusím právě celoročky od nich. Už se na to chystám dlouho. Při testování nikdy nevznikla žádná krizová situace. Za současné právní situace bych neriskoval abych mohl celoročky dojezdit do 3mm i když věřím, že to neovlivní o moc jízdní vlastnosti.
J19i48ř82í 49M77a17c96e19k
Proč je u nás minimum pro zimní gumy 4 mm, když v Německu je 1,6 mm a jinde v Evropě 3 mm? Jsou naši experti nejchytřejší a jinde jsou hlupáci? Nebo lobby výrobců, dovozců a prodejců české experty a politiky snáze podplatí?
T45o55m50á16š 65Z43e44m87á92n59e81k
Každopádně je tu otázka, co dělat se zimními pneumatikami, které mají vzorek menší, než 4 mm a jsou v podstatě v polovině životnosti.
F57u21j30a78n 15J16a44r92o66s16l47a10v
Důvod je prostý, ojetá guma se dotýká vozovky větším povrchem !!!
D90r14a16h45o52m26í89r 31S54t29r81o86u56h37a35l
Spíš bych to svedl na menší deformaci vzorku, tím pádem na větší stabilitu kontaktu s vozovkou. Plocha kontaktu s 2mm vzorkem a 4mm by měla být víceméně stejná, pokud se nejezdí na galuskách.
P35e28t17r 21S38t26a27n23ě96k
Nejde jen o zimu. Celoroční guma ma v létě delší brzdnou dráhu než letní. A to je taky důležité!
D87a69v77i42d 43V23a40g12n96e55r
Má Lucie Šafářová děti, jezdí autem?
P58e12t59r 97V90l70a13d37i36m38í38r 43Č31e77r80m18á74k
Myslíte na to, jestli je plodná nebo jak....?
T58i94b18o82r 73M90a19t56u82l48a
já bych řekl, že co test, to jiný výsledek
J87a41r87o78m88i10r 77H33o75b30l25i49k
ad 1) gumaři se vždycky budou snažit zdůvodnit proč je třeba nejlépe zánovní gumu vyměnit za novou, nejlépe od firmy, jejiž zástupce to hlásá. Jde o peníze do jejich kapsy
ad 2) je zodpovědností každého řidiče, aby jel tak, jak odpovídá stavu auta včetně gum, jeho schopnostem a stavu vozovky a počasí.
Srovnávací testy jsou dobrá věc, ale dají srovnání u nových gum. Pro gumy ojeté a staré to nikdo dělat nebude, byly by to dost nákladné a časově náročné testy (ojezdit v cca 4letém provozu třeba 10 sad gum na 2mm a pak je podrobit testu.) s informační hodnotou, co že si to si měli motoristé koupit před 4mi roky.
O35d87s89t84r67a54n47ě10n61ý 35U47ž80i16v88a71t84e21l
D49r94a49h58o54m30í98r 57S42t54r42o55u81h93a82l
Tak to by se dali Němci pokutovat na hranicích, že k nám vjíždějí se špatnýma gumama :-)
R15o50b11e44r48t 94M61a92t17u72l98a
To je, ale překvapení, že guma s 9mm vzorku je na sněhu lepší než slicky a na suchu je to zase naopak Už se těším na to co objevíte zítra
M38a92r22e34k 78J17a26n79e48č93k45a
Michelin je očividně dosti pevný v kramflecích a jak to vypadá, testy jeho celoročních pneu to potvrzují. Asi už ho přestalo bavit hrát stejnou hru a šel zavčasu s pravdou na světlo. Nedělám si ale žádné iluze, že to udělal pouze v zájmu spotřebitele, nebo nějaké ekologie, ale pouze z daleko přízemnějšího důvodu a to je svého zisku, čili získat důvěryhodnost a tím znásobit své prodeje, čili svou konkurenci převálcovat, aniž by ho to vůbec něco stálo. Celkem chytrej tah
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....