Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pneumatikáři v podezření. Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe

Pokud nekoupíte očividný šmejd, fungují nové pneumatiky dobře snad vždy. Rozdíly se odhalí až s opotřebením. Magazín AutoBild z testu celoročních gum vyvozuje, že výrobci vyvíjejí pneumatiky tak, aby dobře obstály v testech, ale jejich vlastnosti se používáním výrazně zhoršují, především za mokra a na sněhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1-2 mrazů (měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdě po Praze. Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Na letištních plochách jsme blbli i tím, že u předokolky se na zadní daly letní gumy a mohlo se jezdit smykem i u jinak stabilních vozech. Jo to jsme se mimo silnice nablbli. Docela věřím tvrzení o nových celoročkách od Michelinu. I když veřejné mínění rozvířil kvůli marketinku. Až dojedu pneu koupené s vozem zkusím právě celoročky od nich. Už se na to chystám dlouho. Při testování nikdy nevznikla žádná krizová situace. Za současné právní situace bych neriskoval abych mohl celoročky dojezdit do 3mm i když věřím, že to neovlivní o moc jízdní vlastnosti.

0 0
možnosti

J19i48ř82í 49M77a17c96e19k

29. 12. 2017 20:51

Proč je u nás minimum pro zimní gumy 4 mm, když v Německu je 1,6 mm a jinde v Evropě 3 mm? Jsou naši experti nejchytřejší a jinde jsou hlupáci? Nebo lobby výrobců, dovozců a prodejců české experty a politiky snáze podplatí?

8 0
možnosti
Foto

Každopádně je tu otázka, co dělat se zimními pneumatikami, které mají vzorek menší, než 4 mm a jsou v podstatě v polovině životnosti.

3 0
možnosti

Důvod je prostý, ojetá guma se dotýká vozovky větším povrchem !!!

4 0
možnosti

Spíš bych to svedl na menší deformaci vzorku, tím pádem na větší stabilitu kontaktu s vozovkou. Plocha kontaktu s 2mm vzorkem a 4mm by měla být víceméně stejná, pokud se nejezdí na galuskách.

1 0
možnosti

P35e28t17r 21S38t26a27n23ě96k

28. 12. 2017 11:29

Nejde jen o zimu. Celoroční guma ma v létě delší brzdnou dráhu než letní. A to je taky důležité!

0 1
možnosti

Má Lucie Šafářová děti, jezdí autem?

0 0
možnosti

Myslíte na to, jestli je plodná nebo jak....? ;-D

1 0
možnosti

já bych řekl, že co test, to jiný výsledek

0 0
možnosti

ad 1) gumaři se vždycky budou snažit zdůvodnit proč je třeba nejlépe zánovní gumu vyměnit za novou, nejlépe od firmy, jejiž zástupce to hlásá. Jde o peníze do jejich kapsy

ad 2) je zodpovědností každého řidiče, aby jel tak, jak odpovídá stavu auta včetně gum, jeho schopnostem a stavu vozovky a počasí.

Srovnávací testy jsou dobrá věc, ale dají srovnání u nových gum. Pro gumy ojeté a staré to nikdo dělat nebude, byly by to dost nákladné a časově náročné testy (ojezdit v cca 4letém provozu třeba 10 sad gum na 2mm a pak je podrobit testu.) s informační hodnotou, co že si to si měli motoristé koupit před 4mi roky.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

J50a50n 18U32l55m

27. 12. 2017 22:22

Němci naji na zimáky 1,6 milimetru, jo? 8-o

0 0
možnosti

Tak to by se dali Němci pokutovat na hranicích, že k nám vjíždějí se špatnýma gumama :-)

0 1
možnosti

To je, ale překvapení, že guma s 9mm vzorku je na sněhu lepší než slicky a na suchu je to zase naopak;-D Už se těším na to co objevíte zítra:-P

15 0
možnosti

Michelin je očividně dosti pevný v kramflecích a jak to vypadá, testy jeho celoročních pneu to potvrzují. Asi už ho přestalo bavit hrát stejnou hru a šel zavčasu s pravdou na světlo. Nedělám si ale žádné iluze, že to udělal pouze v zájmu spotřebitele, nebo nějaké ekologie, ale pouze z daleko přízemnějšího důvodu a to je svého zisku, čili získat důvěryhodnost a tím znásobit své prodeje, čili svou konkurenci převálcovat, aniž by ho to vůbec něco stálo. Celkem chytrej tah :-)

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...