Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra C+C: další designérská revoluce od Nissanu

  12:05aktualizováno  12:05
Tak jako si s motoristickou veřejností zahrávají designéři Renaultu, podobně činí i jejich japonští kolegové ze spřízněného Nissanu. Poté, co u řidičů vzbudila rozmanité emoce nedávno představená primera, stejného výsledku dosáhne zcela jistě i menší micra. Aby byla pařížská premiéra dlouho očekávané novinky opravdu povedená, připravil šéf Nissanu Carlos Ghosn ještě jedno překvapení - kombinaci kupé a kabrioletu na podvozku micry s prozatimním názvem koncept C+C.

Nejdříve si ale pojďme stručně představit samotnou naději Japonců, ke které vzhlíží management s velkým očekáváním. Nová micra by se totiž opět měl stát nejprodávanějším Nissanem v Evropě vůbec.

Dílem designérského centra z Japonska tak i přičiněním evropských konstruktérů vznikl vůz, který by měl oslovit nejen starší zákazníky, jako  tomu bylo u micry doposud, ale také mladou a nejmladší generaci. Tak si to alespoň přeje japonská automobilka, která výrobu micry svěřuje do rukou evropského závodu v britském Sunderlandu.

Na novém voze lze vysledovat několik zajímavých charakteristik. Za prvé je nová micra dle dostupných informací o několik centimetrů kratší než její předchůdkyně, čímž jde proti trendu většiny konkurentů - ti se totiž s každým novým modelem vždy o pár centrimetrů zvětšují. To ale neznamená, že by uvnitř ubylo prostoru. Naopak, rozvor se zvětšil o 7,2 centrimetru a nyní  lze mezi nápravami naměřit  2432 mm. Další praktickou záležitostí jsou zadní posuvná sedadla, což cestujícím umožňuje volit mezi prostorem v kabině a v zavazadelníku.

Micra ale přichází i s elektronickým překvapením. Tím je tzv. "inteligentní klíč", u kterého stačí, aby ho měl řidič u sebe (například v kapse) a všechny funkce v autě se pak automaticky aktivují. V praxi systém funguje tak, že pokud se řidič s "inteligentním klíčem" přiblíží k vozu na méně než 80 centimetrů, stačí pak pouze stisknout tlačítko na klice dveří a ty se bez jakéhokoli aktivního použití klasického klíče či dálkového ovládání otevřou. Stejný princip se využívá i při startování. Micra přítomnost "klíče" rozpozná a dovolí nastartovat pouhým stisknutím ovladače na palubní desce. Více podrobností o této novince, která se přes spoustu protestů nakonec dostala až do konečné podoby micry, přineseme po pařížském autosalonu, až bude k dispozici více podrobností.

Zaútočí koncept C+C na populární Peugeot 206 CC?

Zatím není nic jistého, o výrobě kupékabrioletu na bázi micry nebylo ještě rozhodnuto. Vše prý dle hlasů z automobilky záleží na přijetí vozu veřejností při výstavní premiéře v Paříži. Jedno je ale jisté. Pokud se pohledná novinka na trh dostane, stane se přímým konkurentem Peugeotu 206 CC. Ještě jedna malá oprava na závěr: označení kupékabriolet (ve stylu Peugeotu) z počátku odstavce je dle názvosloví Nissanu mylné. Japonci totiž za zkratkou C+C vidí coupé+convertible, tedy jiné pojmenování pro vůz bez střechy. První dva snímky konceptu C+C si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Stejně jako současná micra i její nástupkyně přichází oslovit zákazníky kombinací kontroverzních tvarů.

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.