Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra C+C: další designérská revoluce od Nissanu

  12:05aktualizováno  12:05
Tak jako si s motoristickou veřejností zahrávají designéři Renaultu, podobně činí i jejich japonští kolegové ze spřízněného Nissanu. Poté, co u řidičů vzbudila rozmanité emoce nedávno představená primera, stejného výsledku dosáhne zcela jistě i menší micra. Aby byla pařížská premiéra dlouho očekávané novinky opravdu povedená, připravil šéf Nissanu Carlos Ghosn ještě jedno překvapení - kombinaci kupé a kabrioletu na podvozku micry s prozatimním názvem koncept C+C.

Nejdříve si ale pojďme stručně představit samotnou naději Japonců, ke které vzhlíží management s velkým očekáváním. Nová micra by se totiž opět měl stát nejprodávanějším Nissanem v Evropě vůbec.

Dílem designérského centra z Japonska tak i přičiněním evropských konstruktérů vznikl vůz, který by měl oslovit nejen starší zákazníky, jako  tomu bylo u micry doposud, ale také mladou a nejmladší generaci. Tak si to alespoň přeje japonská automobilka, která výrobu micry svěřuje do rukou evropského závodu v britském Sunderlandu.

Na novém voze lze vysledovat několik zajímavých charakteristik. Za prvé je nová micra dle dostupných informací o několik centimetrů kratší než její předchůdkyně, čímž jde proti trendu většiny konkurentů - ti se totiž s každým novým modelem vždy o pár centrimetrů zvětšují. To ale neznamená, že by uvnitř ubylo prostoru. Naopak, rozvor se zvětšil o 7,2 centrimetru a nyní  lze mezi nápravami naměřit  2432 mm. Další praktickou záležitostí jsou zadní posuvná sedadla, což cestujícím umožňuje volit mezi prostorem v kabině a v zavazadelníku.

Micra ale přichází i s elektronickým překvapením. Tím je tzv. "inteligentní klíč", u kterého stačí, aby ho měl řidič u sebe (například v kapse) a všechny funkce v autě se pak automaticky aktivují. V praxi systém funguje tak, že pokud se řidič s "inteligentním klíčem" přiblíží k vozu na méně než 80 centimetrů, stačí pak pouze stisknout tlačítko na klice dveří a ty se bez jakéhokoli aktivního použití klasického klíče či dálkového ovládání otevřou. Stejný princip se využívá i při startování. Micra přítomnost "klíče" rozpozná a dovolí nastartovat pouhým stisknutím ovladače na palubní desce. Více podrobností o této novince, která se přes spoustu protestů nakonec dostala až do konečné podoby micry, přineseme po pařížském autosalonu, až bude k dispozici více podrobností.

Zaútočí koncept C+C na populární Peugeot 206 CC?

Zatím není nic jistého, o výrobě kupékabrioletu na bázi micry nebylo ještě rozhodnuto. Vše prý dle hlasů z automobilky záleží na přijetí vozu veřejností při výstavní premiéře v Paříži. Jedno je ale jisté. Pokud se pohledná novinka na trh dostane, stane se přímým konkurentem Peugeotu 206 CC. Ještě jedna malá oprava na závěr: označení kupékabriolet (ve stylu Peugeotu) z počátku odstavce je dle názvosloví Nissanu mylné. Japonci totiž za zkratkou C+C vidí coupé+convertible, tedy jiné pojmenování pro vůz bez střechy. První dva snímky konceptu C+C si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Stejně jako současná micra i její nástupkyně přichází oslovit zákazníky kombinací kontroverzních tvarů.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Najdete na iDNES.cz