Nejdříve si ale pojďme stručně představit samotnou naději Japonců, ke které vzhlíží management s velkým očekáváním. Nová micra by se totiž opět měl stát nejprodávanějším Nissanem v Evropě vůbec.
Dílem designérského centra z Japonska tak i přičiněním evropských konstruktérů vznikl vůz, který by měl oslovit nejen starší zákazníky, jako tomu bylo u micry doposud, ale také mladou a nejmladší generaci. Tak si to alespoň přeje japonská automobilka, která výrobu micry svěřuje do rukou evropského závodu v britském Sunderlandu.
Na novém voze lze vysledovat několik zajímavých charakteristik. Za prvé je nová micra dle dostupných informací o několik centimetrů kratší než její předchůdkyně, čímž jde proti trendu většiny konkurentů - ti se totiž s každým novým modelem vždy o pár centrimetrů zvětšují. To ale neznamená, že by uvnitř ubylo prostoru. Naopak, rozvor se zvětšil o 7,2 centrimetru a nyní lze mezi nápravami naměřit 2432 mm. Další praktickou záležitostí jsou zadní posuvná sedadla, což cestujícím umožňuje volit mezi prostorem v kabině a v zavazadelníku.
Micra ale přichází i s elektronickým překvapením. Tím je tzv. "inteligentní klíč", u kterého stačí, aby ho měl řidič u sebe (například v kapse) a všechny funkce v autě se pak automaticky aktivují. V praxi systém funguje tak, že pokud se řidič s "inteligentním klíčem" přiblíží k vozu na méně než 80 centimetrů, stačí pak pouze stisknout tlačítko na klice dveří a ty se bez jakéhokoli aktivního použití klasického klíče či dálkového ovládání otevřou. Stejný princip se využívá i při startování. Micra přítomnost "klíče" rozpozná a dovolí nastartovat pouhým stisknutím ovladače na palubní desce. Více podrobností o této novince, která se přes spoustu protestů nakonec dostala až do konečné podoby micry, přineseme po pařížském autosalonu, až bude k dispozici více podrobností.
Zaútočí koncept C+C na populární Peugeot 206 CC?
Zatím není nic jistého, o výrobě kupékabrioletu na bázi micry nebylo ještě rozhodnuto. Vše prý dle hlasů z automobilky záleží na přijetí vozu veřejností při výstavní premiéře v Paříži. Jedno je ale jisté. Pokud se pohledná novinka na trh dostane, stane se přímým konkurentem Peugeotu 206 CC. Ještě jedna malá oprava na závěr: označení kupékabriolet (ve stylu Peugeotu) z počátku odstavce je dle názvosloví Nissanu mylné. Japonci totiž za zkratkou C+C vidí coupé+convertible, tedy jiné pojmenování pro vůz bez střechy. První dva snímky konceptu C+C si můžete prohlédnout ve fotogalerii.
Stejně jako současná micra i její nástupkyně přichází oslovit zákazníky kombinací kontroverzních tvarů. |