Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra “R” a milý brouček? Spíš nadopovaný dravec!

  20:48aktualizováno  20:48
Malé městské vozítko od Nissanu svým nevinným výrazem a vypoulenými světlomety uchvátilo především ženy-řidičky. Aby si na své přišli i adrenalinoví motoristé z mužské části populace, rozhodla se japonská automobilka experimentálně postavit pořádně ostrou verzi. Už jen parametry výkonu 265 koní a kroutícího momentu 250 Nm, které dvoulitrový motor poskytuje, slibují mimořádný zážitek.

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Při pohledu do interiéru překvapí především absence zadních sedaček. Na místě zadní lavice totiž pulzuje srdce vozu. Motor se přestěhoval za záda řidiče také proto, že dvoulitrový čtyřválec, se kterým Nissan Primera v roce 1999 proháněl soupeře v britském šampionátu cestovních vozů, by se  pod kapotu pravděpodobně nevešel. Micra na tom jedině vydělala, těžiště celého vozu se dostalo víc doprostřed, což je snem každého automobilového konstruktéra.

Redakční test populárního minivozítka Nissan Micra 1.2 Tekna najdete ZDE!
Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery stejně jako posilovač řízení, zesíleno bylo uchycení tlumičů, které jsou samozřejmě stavitelné. Micra R je proto doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou to pak "salámy" 245/35. Starosti  si konstruktéři nedělali ani s rozměrem kotoučů brzd. Pod kola jednoduše nacpali to největší, co se vešlo. Vpředu tak najdeme kotouče o průměru 350 mm, vzadu o něco menší 330 milimetrové. Samozřejmostí je nastavitelné dělení brzdné síly mezi nápravami.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Proč taky, když pouze zbytečně zabírají místo a zvyšují hmotnost. Obdivovat je  naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

K 265 koním doplňme jen, že maximálního výkonu dosahuje při  8000 otáčkách/min. Tisíc kilogramů těžké autíčko dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Maximální rychlost by měla sahat ke 240 kilometrům v hodině. Motor spolupracuje s čistokrevnou šestistupňovou sekvenční převodovkou, která si vystačí bez pomoci elektroniky, jež by řidiči do jízdy "zbytečně mluvila". 

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery a zesíleno bylo uchycení stavitelných tlumičů.

Micra R je doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou pak pneumatiky o rozměru 245/35.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Obdivovat je naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

Autoři:


Témata: Nissan, Nissan Micra


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Ford Transit 2.2TDCI/81kw L3H3
Ford Transit 2.2TDCI/81kw L3H3

r.v. 2006, naj. 288 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.