Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra “R” a milý brouček? Spíš nadopovaný dravec!

  20:48aktualizováno  20:48
Malé městské vozítko od Nissanu svým nevinným výrazem a vypoulenými světlomety uchvátilo především ženy-řidičky. Aby si na své přišli i adrenalinoví motoristé z mužské části populace, rozhodla se japonská automobilka experimentálně postavit pořádně ostrou verzi. Už jen parametry výkonu 265 koní a kroutícího momentu 250 Nm, které dvoulitrový motor poskytuje, slibují mimořádný zážitek.

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Při pohledu do interiéru překvapí především absence zadních sedaček. Na místě zadní lavice totiž pulzuje srdce vozu. Motor se přestěhoval za záda řidiče také proto, že dvoulitrový čtyřválec, se kterým Nissan Primera v roce 1999 proháněl soupeře v britském šampionátu cestovních vozů, by se  pod kapotu pravděpodobně nevešel. Micra na tom jedině vydělala, těžiště celého vozu se dostalo víc doprostřed, což je snem každého automobilového konstruktéra.

Redakční test populárního minivozítka Nissan Micra 1.2 Tekna najdete ZDE!
Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery stejně jako posilovač řízení, zesíleno bylo uchycení tlumičů, které jsou samozřejmě stavitelné. Micra R je proto doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou to pak "salámy" 245/35. Starosti  si konstruktéři nedělali ani s rozměrem kotoučů brzd. Pod kola jednoduše nacpali to největší, co se vešlo. Vpředu tak najdeme kotouče o průměru 350 mm, vzadu o něco menší 330 milimetrové. Samozřejmostí je nastavitelné dělení brzdné síly mezi nápravami.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Proč taky, když pouze zbytečně zabírají místo a zvyšují hmotnost. Obdivovat je  naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

K 265 koním doplňme jen, že maximálního výkonu dosahuje při  8000 otáčkách/min. Tisíc kilogramů těžké autíčko dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Maximální rychlost by měla sahat ke 240 kilometrům v hodině. Motor spolupracuje s čistokrevnou šestistupňovou sekvenční převodovkou, která si vystačí bez pomoci elektroniky, jež by řidiči do jízdy "zbytečně mluvila". 

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery a zesíleno bylo uchycení stavitelných tlumičů.

Micra R je doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou pak pneumatiky o rozměru 245/35.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Obdivovat je naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

Autoři:


Témata: Nissan, Nissan Micra

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz