Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Micra “R” a milý brouček? Spíš nadopovaný dravec!

  20:48aktualizováno  20:48
Malé městské vozítko od Nissanu svým nevinným výrazem a vypoulenými světlomety uchvátilo především ženy-řidičky. Aby si na své přišli i adrenalinoví motoristé z mužské části populace, rozhodla se japonská automobilka experimentálně postavit pořádně ostrou verzi. Už jen parametry výkonu 265 koní a kroutícího momentu 250 Nm, které dvoulitrový motor poskytuje, slibují mimořádný zážitek.

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Při pohledu do interiéru překvapí především absence zadních sedaček. Na místě zadní lavice totiž pulzuje srdce vozu. Motor se přestěhoval za záda řidiče také proto, že dvoulitrový čtyřválec, se kterým Nissan Primera v roce 1999 proháněl soupeře v britském šampionátu cestovních vozů, by se  pod kapotu pravděpodobně nevešel. Micra na tom jedině vydělala, těžiště celého vozu se dostalo víc doprostřed, což je snem každého automobilového konstruktéra.

Redakční test populárního minivozítka Nissan Micra 1.2 Tekna najdete ZDE!
Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery stejně jako posilovač řízení, zesíleno bylo uchycení tlumičů, které jsou samozřejmě stavitelné. Micra R je proto doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou to pak "salámy" 245/35. Starosti  si konstruktéři nedělali ani s rozměrem kotoučů brzd. Pod kola jednoduše nacpali to největší, co se vešlo. Vpředu tak najdeme kotouče o průměru 350 mm, vzadu o něco menší 330 milimetrové. Samozřejmostí je nastavitelné dělení brzdné síly mezi nápravami.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Proč taky, když pouze zbytečně zabírají místo a zvyšují hmotnost. Obdivovat je  naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

K 265 koním doplňme jen, že maximálního výkonu dosahuje při  8000 otáčkách/min. Tisíc kilogramů těžké autíčko dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Maximální rychlost by měla sahat ke 240 kilometrům v hodině. Motor spolupracuje s čistokrevnou šestistupňovou sekvenční převodovkou, která si vystačí bez pomoci elektroniky, jež by řidiči do jízdy "zbytečně mluvila". 

Konstruktéři při stavbě vozu postupovali podle jednoduchého receptu: vezmi micru, rozšiř ji, sniž, posaď na obrovská kola, "vytrhej" z interiéru vše, co přímo nesouvisí s řízením a "oblékni ji" do slušivého a výrazného dresu... a závodní auto je na světě!

Kompletní přestavby se dočkal i podvozek. Nápravy typu McPherson si konstruktéři vypůjčili z almery a zesíleno bylo uchycení stavitelných tlumičů.

Micra R je doslova přilepená k vozovce - vpředu to má k zemi 10, vzadu pak 11 cm.

Obrovská osmnáctipalcová kola obouvají vpředu pneumatiky 215/35, vzadu jsou pak pneumatiky o rozměru 245/35.

Interiér přesně odpovídá nárokům soutěžního pilota. Žádné prvky luxusní nebo funkční výbavy, které přímo nesouvisí s jízdou, ve voze nenajdeme. Obdivovat je naopak možné technokratickou krásu soustavy trubek prostorového rámu, chránícího posádku při eventuální kolizi.

Autoři:


Témata: Nissan, Nissan Micra

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz