Flexibilita vnitřního prostoru je kouzelné slovní spojení, za které se automobilky schovávají, když chtějí auto "udat" jako MPVčko (velkoprostorové auto).
Podle těchto měřítek je takovým mikro-mikro MPVčkem i Subaru R1.
V třídveřovém autě pojede posádka buď pohodlně ve dvou, a nebo se uskromní, jako zavazadla poveze maximálně mobil a peněženku, a pojedou ve čtyřech. Auto uveze maximálně 220 kilogramů.
R1 nezapomíná ani na sportovní auru aut se souhvězdím ve znaku. Verze R1 STI se asi nedočkáme, uvnitř ale najdeme pár detailů, které připomenou s jakým dorostencem máme tu čest.
Pod kapot(k)ou osmsetkilového autíčka bijí statečně čtyři válce motoru s objemem 660 kubických centimetrů. Maximální výkon, který jsou schopny řidiči nabídnout je 40 kW, nejvyšší kroutící moment je 63 newtonmetrů.
Čtěte také: |
Motoru vládne automatická převodovka s plynulou změnou převodů i-CVT, kterou známe spíše ze skútrů.
Pohon všech kol, jak se pro auto se jménem Subaru v občance sluší a patří, bude v kombinaci s miniaturním rozvorem, o necelých 20 centimetrů přesahujícím dva metry, udávat autu zajímavé jizdní vlastnosti.
Ve výbavě nechybí ABS s EBD a dva airbagy, patnáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměru 155/60. Na japonském trhu bude k mání také pouze "dvoukolová" verze (s poháněnou pouze jednou nápravou). Právě v těchto dnech se mikrosubaru do města představuje Evropě na autosalonu v Ženevě. Starý kontinent se ale podle všeho může těšit hlavně na "čtyřkolky".
Subaru R1e v číslech:
Délka x šířka x výška (mm) | 3285 x 1510 x 1485 |
Rozvor (mm) | 2195 |
Pneumatiky | 155/50 R15 |
Uspořádání interiéru | 2 + 2 |
Pohotovostní hmotnost | 800 kg |
Užitečná hmotnost | 220 kg |
Motor | zážehový, čtyřválcový |
Obsah | 660 ccm |
Max. výkon | 40 kW |
Max. kroutící moment | 63 Nm |