Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie

aktualizováno 
Honda vymyslela karavan pro opravdu kompaktní kempování. Z malého MPV N-Box vyrobila tahač a k němu jako přívěs malinký karavan. Design odpovídá nákladním soupravám, ale k těm mají rozměry docela daleko.

Honda N-Truck a N-Camp | foto: Honda Japan

Jestli někdo umí mikroautíčka, tak jsou to Japonci. Speciální kategorie mikroaut Kei Cars je v Japonsku velmi populární, a to nejen díky speciálním předpisům, které tato auta zvýhodňují. Na druhou stranu mají Kei Cars poměrně přísná pravidla, je definována jejich délka i šířka, výkon a objem motoru.

Fotogalerie

Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, což splňuje i nové MPV od Hondy, které se jmenuje N-Box. Tento model Honda představila koncem loňského roku a do prodeje zamíří v letošním prvním čtvrtletí. Už samotný N-Box je docela zajímavé autíčko, které má velmi variabilní interiér. Pětidveřové provedení s velkými zadními dveřmi lze přeměnit na dodávku nebo dokonce na nouzovou postel.

Pro únorový veletrh Japan Camper Show, si pak Honda připravila naprostou lahůdku. Vzala N-Box a zkrátila ho o 50 centimetrů na 2,9 metru. Z auta vznikl jakýsi pick-up, má jen kabinu pro přední cestující a opravdu krátkou plochu za kabinou. Do prostoru za kabinou se možná vejde trocha zavazadel, ale na více než dvě sportovní tašky tam místo nebude. Tahač se jmenuje N-Truck a přívěs N-Camp (mikronáklaďáček Hondy ovšem není v rámci Kei Car prvním podobným počinem, už dříve Daihatsu ukázalo koncept tahače FC Deco Deck).

Návěs, respektive reálně přívěs, má jednu nápravu a je nad kloubem pro připojení k tahači protažený. Připojení je ale provedeno klasicky. Délku neznáme, automobilka ji neuvádí. Odhadem to bude tak tři metry, ale část se kryje s tahačem. Celá souprava má zhruba 5,5 metru, což je opravdu málo. Nejmenší karavany na trhu mají minimálně tři metry na délku a když je připojíme za obvyklé evropské mikroauto, máme soupravu odhadem o půl metru delší, než je N-Camp připojený za N-Truck.

O technice Honda nic konkrétního neuvádí. Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW. N-Box se vyrábí s pohonem jedné i obou náprav, zde by se čtyřkolka hodila. Převodovka je automatická bezestupňová.

K přívěsu také mnoho informací není, jen jeden obrázek. Z něj je patrné, že v interiéru si výrobce potrpěl na styl a vytříbený design. Dřevo, koberec a stylová křesílka vypadají skvěle, ale v kontextu rozměrů to je takový pokojíček pro panenku Barbie. Tomu docela odpovídá i zvolená barevná kombinace zajímavé fialové a bílé barvy. V praxi by měl přívěs vyhovět potřebám dvou osob, které chtějí cestovat stylově a neomezovat se tím, kde stráví noc.

Interiér je uzpůsobený tak, aby si ho majitelé mohli vybavit podle potřeby. Nejsou tam zbytečnosti. Dva lidé se vyspí na rozkládací posteli, ale její rozměr Honda opět neuvádí. Přívěs je bohatě prosklený a zvnějšku má na straně dveří i vytahovací markýzu pro venkovní posezení.

Jak je u Kei Cars obvyklé, jejich design je svébytný, ale rozhodně ne odfláknutý. Je to vidět i na této soupravě, kde si Honda dala velmi záležet na množství detailů, které jsou však patrné až při detailním pohledu. Je to třeba logo Hondy na čele přívěsu, úchyty pro manipulaci s přívěsem, blinkry na zrcátkách i na přívěsu nebo stejná koncová světla na obou částech soupravy.

Těžko hodnotit, zda se koncept N-Truck s N-Campem dostane do výroby. Ale v Japonsku je v tomto směru možné vše a zájem zákazníků by jistě nebyl malý. O ceně můžeme jen spekulovat, ale nízká by určitě nebyla. Základní MPV N-Box stojí v přepočtu přes 300 tisíc korun.

Autor:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Najdete na iDNES.cz