Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie

aktualizováno 
Honda vymyslela karavan pro opravdu kompaktní kempování. Z malého MPV N-Box vyrobila tahač a k němu jako přívěs malinký karavan. Design odpovídá nákladním soupravám, ale k těm mají rozměry docela daleko.

Honda N-Truck a N-Camp | foto: Honda Japan

Jestli někdo umí mikroautíčka, tak jsou to Japonci. Speciální kategorie mikroaut Kei Cars je v Japonsku velmi populární, a to nejen díky speciálním předpisům, které tato auta zvýhodňují. Na druhou stranu mají Kei Cars poměrně přísná pravidla, je definována jejich délka i šířka, výkon a objem motoru.

Fotogalerie

Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, což splňuje i nové MPV od Hondy, které se jmenuje N-Box. Tento model Honda představila koncem loňského roku a do prodeje zamíří v letošním prvním čtvrtletí. Už samotný N-Box je docela zajímavé autíčko, které má velmi variabilní interiér. Pětidveřové provedení s velkými zadními dveřmi lze přeměnit na dodávku nebo dokonce na nouzovou postel.

Pro únorový veletrh Japan Camper Show, si pak Honda připravila naprostou lahůdku. Vzala N-Box a zkrátila ho o 50 centimetrů na 2,9 metru. Z auta vznikl jakýsi pick-up, má jen kabinu pro přední cestující a opravdu krátkou plochu za kabinou. Do prostoru za kabinou se možná vejde trocha zavazadel, ale na více než dvě sportovní tašky tam místo nebude. Tahač se jmenuje N-Truck a přívěs N-Camp (mikronáklaďáček Hondy ovšem není v rámci Kei Car prvním podobným počinem, už dříve Daihatsu ukázalo koncept tahače FC Deco Deck).

Návěs, respektive reálně přívěs, má jednu nápravu a je nad kloubem pro připojení k tahači protažený. Připojení je ale provedeno klasicky. Délku neznáme, automobilka ji neuvádí. Odhadem to bude tak tři metry, ale část se kryje s tahačem. Celá souprava má zhruba 5,5 metru, což je opravdu málo. Nejmenší karavany na trhu mají minimálně tři metry na délku a když je připojíme za obvyklé evropské mikroauto, máme soupravu odhadem o půl metru delší, než je N-Camp připojený za N-Truck.

O technice Honda nic konkrétního neuvádí. Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW. N-Box se vyrábí s pohonem jedné i obou náprav, zde by se čtyřkolka hodila. Převodovka je automatická bezestupňová.

K přívěsu také mnoho informací není, jen jeden obrázek. Z něj je patrné, že v interiéru si výrobce potrpěl na styl a vytříbený design. Dřevo, koberec a stylová křesílka vypadají skvěle, ale v kontextu rozměrů to je takový pokojíček pro panenku Barbie. Tomu docela odpovídá i zvolená barevná kombinace zajímavé fialové a bílé barvy. V praxi by měl přívěs vyhovět potřebám dvou osob, které chtějí cestovat stylově a neomezovat se tím, kde stráví noc.

Interiér je uzpůsobený tak, aby si ho majitelé mohli vybavit podle potřeby. Nejsou tam zbytečnosti. Dva lidé se vyspí na rozkládací posteli, ale její rozměr Honda opět neuvádí. Přívěs je bohatě prosklený a zvnějšku má na straně dveří i vytahovací markýzu pro venkovní posezení.

Jak je u Kei Cars obvyklé, jejich design je svébytný, ale rozhodně ne odfláknutý. Je to vidět i na této soupravě, kde si Honda dala velmi záležet na množství detailů, které jsou však patrné až při detailním pohledu. Je to třeba logo Hondy na čele přívěsu, úchyty pro manipulaci s přívěsem, blinkry na zrcátkách i na přívěsu nebo stejná koncová světla na obou částech soupravy.

Těžko hodnotit, zda se koncept N-Truck s N-Campem dostane do výroby. Ale v Japonsku je v tomto směru možné vše a zájem zákazníků by jistě nebyl malý. O ceně můžeme jen spekulovat, ale nízká by určitě nebyla. Základní MPV N-Box stojí v přepočtu přes 300 tisíc korun.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Další z rubriky

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz