Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie

aktualizováno 
Honda vymyslela karavan pro opravdu kompaktní kempování. Z malého MPV N-Box vyrobila tahač a k němu jako přívěs malinký karavan. Design odpovídá nákladním soupravám, ale k těm mají rozměry docela daleko.

Honda N-Truck a N-Camp | foto: Honda Japan

Jestli někdo umí mikroautíčka, tak jsou to Japonci. Speciální kategorie mikroaut Kei Cars je v Japonsku velmi populární, a to nejen díky speciálním předpisům, které tato auta zvýhodňují. Na druhou stranu mají Kei Cars poměrně přísná pravidla, je definována jejich délka i šířka, výkon a objem motoru.

Fotogalerie

Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, což splňuje i nové MPV od Hondy, které se jmenuje N-Box. Tento model Honda představila koncem loňského roku a do prodeje zamíří v letošním prvním čtvrtletí. Už samotný N-Box je docela zajímavé autíčko, které má velmi variabilní interiér. Pětidveřové provedení s velkými zadními dveřmi lze přeměnit na dodávku nebo dokonce na nouzovou postel.

Pro únorový veletrh Japan Camper Show, si pak Honda připravila naprostou lahůdku. Vzala N-Box a zkrátila ho o 50 centimetrů na 2,9 metru. Z auta vznikl jakýsi pick-up, má jen kabinu pro přední cestující a opravdu krátkou plochu za kabinou. Do prostoru za kabinou se možná vejde trocha zavazadel, ale na více než dvě sportovní tašky tam místo nebude. Tahač se jmenuje N-Truck a přívěs N-Camp (mikronáklaďáček Hondy ovšem není v rámci Kei Car prvním podobným počinem, už dříve Daihatsu ukázalo koncept tahače FC Deco Deck).

Návěs, respektive reálně přívěs, má jednu nápravu a je nad kloubem pro připojení k tahači protažený. Připojení je ale provedeno klasicky. Délku neznáme, automobilka ji neuvádí. Odhadem to bude tak tři metry, ale část se kryje s tahačem. Celá souprava má zhruba 5,5 metru, což je opravdu málo. Nejmenší karavany na trhu mají minimálně tři metry na délku a když je připojíme za obvyklé evropské mikroauto, máme soupravu odhadem o půl metru delší, než je N-Camp připojený za N-Truck.

O technice Honda nic konkrétního neuvádí. Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW. N-Box se vyrábí s pohonem jedné i obou náprav, zde by se čtyřkolka hodila. Převodovka je automatická bezestupňová.

K přívěsu také mnoho informací není, jen jeden obrázek. Z něj je patrné, že v interiéru si výrobce potrpěl na styl a vytříbený design. Dřevo, koberec a stylová křesílka vypadají skvěle, ale v kontextu rozměrů to je takový pokojíček pro panenku Barbie. Tomu docela odpovídá i zvolená barevná kombinace zajímavé fialové a bílé barvy. V praxi by měl přívěs vyhovět potřebám dvou osob, které chtějí cestovat stylově a neomezovat se tím, kde stráví noc.

Interiér je uzpůsobený tak, aby si ho majitelé mohli vybavit podle potřeby. Nejsou tam zbytečnosti. Dva lidé se vyspí na rozkládací posteli, ale její rozměr Honda opět neuvádí. Přívěs je bohatě prosklený a zvnějšku má na straně dveří i vytahovací markýzu pro venkovní posezení.

Jak je u Kei Cars obvyklé, jejich design je svébytný, ale rozhodně ne odfláknutý. Je to vidět i na této soupravě, kde si Honda dala velmi záležet na množství detailů, které jsou však patrné až při detailním pohledu. Je to třeba logo Hondy na čele přívěsu, úchyty pro manipulaci s přívěsem, blinkry na zrcátkách i na přívěsu nebo stejná koncová světla na obou částech soupravy.

Těžko hodnotit, zda se koncept N-Truck s N-Campem dostane do výroby. Ale v Japonsku je v tomto směru možné vše a zájem zákazníků by jistě nebyl malý. O ceně můžeme jen spekulovat, ale nízká by určitě nebyla. Základní MPV N-Box stojí v přepočtu přes 300 tisíc korun.

Autor:



Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

Autosalon Tokio 2017

Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to...

Volvo XC70 D4 AWD 2014 ·
Volvo XC70 D4 AWD 2014 ·

r.v. 2014, naj. 73 236 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz