Honda N-Truck a N-Camp

Honda N-Truck a N-Camp | foto: Honda Japan

Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie

  • 28
Honda vymyslela karavan pro opravdu kompaktní kempování. Z malého MPV N-Box vyrobila tahač a k němu jako přívěs malinký karavan. Design odpovídá nákladním soupravám, ale k těm mají rozměry docela daleko.

Jestli někdo umí mikroautíčka, tak jsou to Japonci. Speciální kategorie mikroaut Kei Cars je v Japonsku velmi populární, a to nejen díky speciálním předpisům, které tato auta zvýhodňují. Na druhou stranu mají Kei Cars poměrně přísná pravidla, je definována jejich délka i šířka, výkon a objem motoru.

Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, což splňuje i nové MPV od Hondy, které se jmenuje N-Box. Tento model Honda představila koncem loňského roku a do prodeje zamíří v letošním prvním čtvrtletí. Už samotný N-Box je docela zajímavé autíčko, které má velmi variabilní interiér. Pětidveřové provedení s velkými zadními dveřmi lze přeměnit na dodávku nebo dokonce na nouzovou postel.

Pro únorový veletrh Japan Camper Show, si pak Honda připravila naprostou lahůdku. Vzala N-Box a zkrátila ho o 50 centimetrů na 2,9 metru. Z auta vznikl jakýsi pick-up, má jen kabinu pro přední cestující a opravdu krátkou plochu za kabinou. Do prostoru za kabinou se možná vejde trocha zavazadel, ale na více než dvě sportovní tašky tam místo nebude. Tahač se jmenuje N-Truck a přívěs N-Camp (mikronáklaďáček Hondy ovšem není v rámci Kei Car prvním podobným počinem, už dříve Daihatsu ukázalo koncept tahače FC Deco Deck).

Návěs, respektive reálně přívěs, má jednu nápravu a je nad kloubem pro připojení k tahači protažený. Připojení je ale provedeno klasicky. Délku neznáme, automobilka ji neuvádí. Odhadem to bude tak tři metry, ale část se kryje s tahačem. Celá souprava má zhruba 5,5 metru, což je opravdu málo. Nejmenší karavany na trhu mají minimálně tři metry na délku a když je připojíme za obvyklé evropské mikroauto, máme soupravu odhadem o půl metru delší, než je N-Camp připojený za N-Truck.

O technice Honda nic konkrétního neuvádí. Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW. N-Box se vyrábí s pohonem jedné i obou náprav, zde by se čtyřkolka hodila. Převodovka je automatická bezestupňová.

K přívěsu také mnoho informací není, jen jeden obrázek. Z něj je patrné, že v interiéru si výrobce potrpěl na styl a vytříbený design. Dřevo, koberec a stylová křesílka vypadají skvěle, ale v kontextu rozměrů to je takový pokojíček pro panenku Barbie. Tomu docela odpovídá i zvolená barevná kombinace zajímavé fialové a bílé barvy. V praxi by měl přívěs vyhovět potřebám dvou osob, které chtějí cestovat stylově a neomezovat se tím, kde stráví noc.

Interiér je uzpůsobený tak, aby si ho majitelé mohli vybavit podle potřeby. Nejsou tam zbytečnosti. Dva lidé se vyspí na rozkládací posteli, ale její rozměr Honda opět neuvádí. Přívěs je bohatě prosklený a zvnějšku má na straně dveří i vytahovací markýzu pro venkovní posezení.

Jak je u Kei Cars obvyklé, jejich design je svébytný, ale rozhodně ne odfláknutý. Je to vidět i na této soupravě, kde si Honda dala velmi záležet na množství detailů, které jsou však patrné až při detailním pohledu. Je to třeba logo Hondy na čele přívěsu, úchyty pro manipulaci s přívěsem, blinkry na zrcátkách i na přívěsu nebo stejná koncová světla na obou částech soupravy.

Těžko hodnotit, zda se koncept N-Truck s N-Campem dostane do výroby. Ale v Japonsku je v tomto směru možné vše a zájem zákazníků by jistě nebyl malý. O ceně můžeme jen spekulovat, ale nízká by určitě nebyla. Základní MPV N-Box stojí v přepočtu přes 300 tisíc korun.