BMW S1000XR
Model XR, vysoký sportovní stroj s litrovým superbikovým motorem, byl mezi prvními motocykly v nové kategorii „crossoverů“. Nová verze 2020 překvapivě nebude jezdit s nejnovějším motorem ze superbiku S1000RR s technologií ShiftCam. Místo toho konstruktéři použili čtyřválec s klasickými vačkami, ovšem díky tomu a dalším úpravám dokázali stlačit hmotnost motocyklu o celých 10 kilogramů na 226 kilo.
Pravdou je, že u motorky s tak vzpřímeným posezem musí 160 koní při 11 tisících ot/min. stačit opravdu každému. Nová výfuková sestava je také podstatně lehčí a plní Euro5. Nový je také hliníkový rám ‘Flex Frame’ odvozený z nového RR, který využívá motor jako nosný prvek.
K dispozici je nová elektronika jízdních asistentů a jízdní režim Dynamic Pro s možností nastavení jednotlivých parametrů podle přání jezdce. Takže kdo chce, může si z litrového XR udělat stejného divocha, jakým byla předchozí verze, a užít si smyků při podřazování nebo zvedání předního kola. K tomu nabídka kompletní elektronické výbavy BMW, jako je náklonové ABS, výkonové režimy, kontrola trakce, barevný přístrojový TFT displej 4,3”, bezklíčkové zapalování či semi-aktivní elektronické odpružení.
Příjemné bude zeštíhlení motocyklu i po stránce rozměrů, nový rám je užší a jezdec nemá kolena tak daleko od sebe, řídítka jsou o dva centimetry více vepředu a mohou být o tři centimetry užší.