V terénu jsou kila navíc na obtíž. Nová cestovní endura proto hubnou

  9:32aktualizováno  9:32
Motocyklové značky už se přestávají předhánět v tom, kdo použije v cestovním enduru nejvýkonnější motor. V minulosti totiž trh ovládly třeba i 160koňoví mastodonti, kteří v terénu trpěli nadváhou a za svoji kariéru většinou najezdí 99 % po asfaltu. Již pár let proto roste poptávka po lehčích strojích.
Část 1/5

KTM 790 Adventure R

Rakouský výrobce potvrdil své zkušenosti s terénem a rally stylem, vždyť Rally Dakar už v posledních letech jezdí skoro samá KTM. Nyní představil poměrně ostré cestovní enduro, které provozní hmotnost do 200 kilogramů doprovodí výkonem řadového dvouválce 790 ccm ve výši 95 koní. Tedy srovnatelný výkon s dosavadní konkurencí ve středních objemech, ale o 40 - 50 kg méně hmotnosti. Model KTM 790 Adventure R Se zvednutou přední maskou sice vypadá trochu jako kudlanka nábožná, ale na design se v terénu nehraje.

Tady platí pořádná lavice enduro sedla s nastavitelnou výškou a optimální kombinace drátěných kol 21 a 18 palců se zdvihy nastavitelného odpružení WP vepředu i vzadu 240 mm. Zajímavé je umístění palivové nádrže dolů do útrob motorky kvůli snížení těžiště i výšky sedla.

Komplet doplňuje elektronika, která díky poslední verzi ABS s náklonovými čidly dokáže krotit i kontrolu trakce v závislosti na náklonu motorky. Zatímco ostřejší R obouvá Metzeler Karoo 3, v nabídce bude i základní verze 790 Adventure určená víc na silnici, která má nazuté Avon Trailraidery. Má také jednodušší odpružení bez možnosti nastavení se zdvihy 200 mm a z hlediska designu se základní verze liší hlavně běžným „silničním“ předním blatníkem místo zvednutého „motokrosového“.

KTM 790 Adventure
KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

VIDEO: Sedmdesát let stará čezeta šlape jako hodinky

ČZ 125 A

Svezení na sedmdesátileté motorce vyžaduje fištrón a úctu: žádný kvalt, hezky s rozvahou. Kochací jízda zapomenutými...

OBRAZEM: S holešovickou Továrnou je amen, parádní konec obstaraly motorky

All Ride Show 2018

Na třetím ročníku pražské výstavy motocyklových přestaveb All Ride Show se představily desítky roztodivných strojů. Na...

K úspěchu na Šestidenní je klíčem také chytrá hlava manažera

I po čtvrtém dni je v Chile náš Trophy tým na sedmé pozici

V Chile se tento týden jede motocyklová olympiáda. Na slavné Šestidenní, ve které patří české týmy mezi nejúspěšnější...

Najdete na iDNES.cz