Yamaha Ténéré 700
Dlouho slibovaný nástupce řady Ténéré, který se ve formě konceptu představil už v roce 2016, půjde konečně do prodeje. I s plnou nádrží váží skvělých 205 kilogramů. Velkou pochvalu si zaslouží design, který se jen nepatrně liší od původního prototypu v dakarovém stylu se čtyřbodovým předním světlem. Nástupce pětatřicetileté legendy jménem Ténéré poprvé přichází s dvouválcovým řadovým motorem CP2 689 ccm z modelu MT-07. Ten už prokázal svůj zábavný charakter i nízkou spotřebu pod pět litrů, díky které si Yamaha mohla dovolit pouze šestnáctilitrovou nádrž a přitom slíbit dojezd 350 kilometrů.
Ténéré je velmi slušně vybavená do terénu, na nový rám je namontovaná robustní obrácená vidlice 43 mm a kombinace kol 18 a 21 palců, samozřejmě na drátech. Zdvihy odpružení jsou na obvyklých hodnotách pro tuto kategorii, tedy 210/200 mm, ale s nižší hmotností budou o něco lépe fungovat než u současné těžší konkurence.
Do terénu láká také jednoduchá digitální přístrojovka v rally stylu a spodní ochrana motoru. Bohužel Ténéré má také jednu nevýhodu, kterou je slíbená dostupnost až ve druhé půlce roku 2019. Dobrou zprávou naopak jsou první odhady ceny, za přibližně 250 tisíc by se základní verze Tenerky prodávala jako housky na krámě.
Yamaha Tenere 700