Čínský milionář kradl auta jako lék na deprese a nespavost

  11:34aktualizováno  11:34
Čcheng Li-sin dosáhl splnění svého čínského snu. Z nuly se vypracoval na milionáře a mohl se oddávat takovým životním radostem, jako naučit se létat a rozebírat auta na díly.

Čínský milionář, který kradl auta, soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

A krom toho měl ještě jednu libůstku - hrozně rád kradl auta, protože vzrušení z krádeže mu prý pomáhalo léčit deprese a nespavost, napsal zpravodajský server The Times.

Před soudem, který ho poslal na osm let za mříže za krádeže tří vozů značky Toyota Land Cruiser Prado, Čcheng vypověděl, že po krádeži prvního vozu byl nesmírně nadšený. „Zlepšila se mi chuť k jídlu a taky jsem začal lépe spát,“ řekl soudu.

Toyota Land Cruiser Prado

S majetkem převyšujícím v přepočtu 71 milionů korun z podnikání v oboru elektrospotřebičů a s více než deseti miliony korun ročně z promotérské společnosti pořádající koncerty si Čcheng mohl snadno dovolit automobily koupit. Místo toho ho lákalo vzrušení z propracovaného zlodějského postupu.

Nejprve na vyhlédnutý vůz umístil GPS sledovací zařízení, stopoval vozy na svém počítači a vracel se k nim s technologicky vyspělou pomůckou, která mu okopírovala klíč. Po přípravách trvajících více než deset dnů se k autu vrátil s falešným klíčem i dekodérem deaktivujícím poplašný systém. Rušičkou odblokoval možná sledovací zařízení legálně nainstalovaná ve voze a pak s automobilem odjel. Doma všechny vozy rozebral, protože si údajně chtěl sestavit vlastní - a lepší - auto.

Čchengův příběh finančního úspěchu je jedním z milionů podobných, které se za posledních několik desetiletí výjimečného ekonomického růstu v Číně odehrály. Čchengovi ale štěstí nepřinesl. Obžalovaný tvrdil, že byl doma nespokojený, několikrát se rozvedl a znovu oženil, a soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Další z rubriky

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Najdete na iDNES.cz