Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský milionář kradl auta jako lék na deprese a nespavost

  11:34aktualizováno  11:34
Čcheng Li-sin dosáhl splnění svého čínského snu. Z nuly se vypracoval na milionáře a mohl se oddávat takovým životním radostem, jako naučit se létat a rozebírat auta na díly.

Čínský milionář, který kradl auta, soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

A krom toho měl ještě jednu libůstku - hrozně rád kradl auta, protože vzrušení z krádeže mu prý pomáhalo léčit deprese a nespavost, napsal zpravodajský server The Times.

Před soudem, který ho poslal na osm let za mříže za krádeže tří vozů značky Toyota Land Cruiser Prado, Čcheng vypověděl, že po krádeži prvního vozu byl nesmírně nadšený. „Zlepšila se mi chuť k jídlu a taky jsem začal lépe spát,“ řekl soudu.

Toyota Land Cruiser Prado

S majetkem převyšujícím v přepočtu 71 milionů korun z podnikání v oboru elektrospotřebičů a s více než deseti miliony korun ročně z promotérské společnosti pořádající koncerty si Čcheng mohl snadno dovolit automobily koupit. Místo toho ho lákalo vzrušení z propracovaného zlodějského postupu.

Nejprve na vyhlédnutý vůz umístil GPS sledovací zařízení, stopoval vozy na svém počítači a vracel se k nim s technologicky vyspělou pomůckou, která mu okopírovala klíč. Po přípravách trvajících více než deset dnů se k autu vrátil s falešným klíčem i dekodérem deaktivujícím poplašný systém. Rušičkou odblokoval možná sledovací zařízení legálně nainstalovaná ve voze a pak s automobilem odjel. Doma všechny vozy rozebral, protože si údajně chtěl sestavit vlastní - a lepší - auto.

Čchengův příběh finančního úspěchu je jedním z milionů podobných, které se za posledních několik desetiletí výjimečného ekonomického růstu v Číně odehrály. Čchengovi ale štěstí nepřinesl. Obžalovaný tvrdil, že byl doma nespokojený, několikrát se rozvedl a znovu oženil, a soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.