Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský milionář kradl auta jako lék na deprese a nespavost

  11:34aktualizováno  11:34
Čcheng Li-sin dosáhl splnění svého čínského snu. Z nuly se vypracoval na milionáře a mohl se oddávat takovým životním radostem, jako naučit se létat a rozebírat auta na díly.

Čínský milionář, který kradl auta, soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

A krom toho měl ještě jednu libůstku - hrozně rád kradl auta, protože vzrušení z krádeže mu prý pomáhalo léčit deprese a nespavost, napsal zpravodajský server The Times.

Před soudem, který ho poslal na osm let za mříže za krádeže tří vozů značky Toyota Land Cruiser Prado, Čcheng vypověděl, že po krádeži prvního vozu byl nesmírně nadšený. „Zlepšila se mi chuť k jídlu a taky jsem začal lépe spát,“ řekl soudu.

Toyota Land Cruiser Prado

S majetkem převyšujícím v přepočtu 71 milionů korun z podnikání v oboru elektrospotřebičů a s více než deseti miliony korun ročně z promotérské společnosti pořádající koncerty si Čcheng mohl snadno dovolit automobily koupit. Místo toho ho lákalo vzrušení z propracovaného zlodějského postupu.

Nejprve na vyhlédnutý vůz umístil GPS sledovací zařízení, stopoval vozy na svém počítači a vracel se k nim s technologicky vyspělou pomůckou, která mu okopírovala klíč. Po přípravách trvajících více než deset dnů se k autu vrátil s falešným klíčem i dekodérem deaktivujícím poplašný systém. Rušičkou odblokoval možná sledovací zařízení legálně nainstalovaná ve voze a pak s automobilem odjel. Doma všechny vozy rozebral, protože si údajně chtěl sestavit vlastní - a lepší - auto.

Čchengův příběh finančního úspěchu je jedním z milionů podobných, které se za posledních několik desetiletí výjimečného ekonomického růstu v Číně odehrály. Čchengovi ale štěstí nepřinesl. Obžalovaný tvrdil, že byl doma nespokojený, několikrát se rozvedl a znovu oženil, a soud prosil o trest smrti, nebo alespoň doživotí.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Adria MATRIX AXESS M670SL 160HP
Adria MATRIX AXESS M670SL 160HP

r.v. 2017, naj. 18 000 km, diesel
1 415 700 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.