Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milionářská auta se vystavují v Praze

  23:25aktualizováno  23:25
V pražském Veletržním paláci právě probíhá výstava mmotion 2008. Jde již o čtvrtý ročník přehlídky exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek.

Premiéra Bitter Vero na výstavě mmotion 2008 | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Veletržní palác patří ve dnech 27–29.11. luxusním automobilům a atraktivním motocyklům. Hlavní událostí výstavy mmotion je česká premiéra individualistického sedanu Bitter Vero.

Pětimetrová limuzína vychází z tradice automobilů Ericha Bittera, který vůz osobně v Praze odhalil. Vero je opět postaven na mechanických základech z koncernu GM – pod kapotou tak najdeme vidlicový šestilitrový osmiválec s výkonem 367 koní. To stačí téměř dvě tuny těžkému sedanu na jistě působivé jízdní výkony.

Zvláštností Bitteru je fakt, že vůz se prodává pouze v jedné a to prostě maximální výbavě. Příplatkové prvky prostě neexistují. Cena v Německu činí 100 000 euro i s daní, což se zdá být poměrně zajímavá nabídka. Česká cena by měla být odpovídající.

Premiéra Bitter Vero na výstavě mmotion 2008

Pokud se vám zdá, že jste tento automobil již někde viděli, pak vězte, že Bitter Vero je prakticky přestavěný australský Holden Caprice. Odlišuje se právě individuálně zpracovaným interiérem a kompletně přepracovanou přídí. Pan Bitter nám navíc prozradil, že vůz dostane na jaře facelift zádě tak, aby se její design odlišil od svého vzoru a více sladil právě se vzhledem přídě.

Premiéra Bitter Vero na výstavě mmotion 2008

Kromě Bitteru najdeme na vystavovatelské ploše další necelé tři desítky většinou exkluzivních automobilů. Pravda, i zde potkáme trochu běžnější kousky – importér se třeba chlubí novými modely Alfa Romeo MiTo nebo Lancia Delta, kousek opodál stojí Mitsubishi Lancer Evolution a nesmí chybět ani rival Subaru Impreza.

Většinu plochy ale zabírají daleko exkluzivnější kousky, i když je pravda, že i zde mají organizátoři trochu mezery – v paláci nenajdeme třeba automobily Bentley, Rolls-Royce, Aston Martin nebo Lamborghini – a to jsou jen některé ikony, které v holešovicích chybí.

KTM X-Bow na výstavě mmotion 2008

Na druhou stranu na výstavě najdete i opravdu neobvyklé záležitosti. Velkou pozornost jistě budí adrenalinový roadster KTM X-bow, který výrobce vystavuje v sekci motocyklů. Stejně neotřele působí baby-porsche – německý vůz Artega GT s cenovkou 75 000 euro, čtyřmetrovou délkou, 1 100 kg váhy a třemi stovkami koní. Mezi roadstery zaujme jistě i výstavní premiéra malého Yes! Roadster ve verzi s 3.2 litrovým šestiválcem. Agresivní oranžový lak mu opravdu sluší.

Yes Roadster na výstavě mmotion 2008

Opodál stojí jiná oranžová bestie – zhruba desetimilionový supersport Gumpert Apollo. Na kraji vedle automobilů Porsche je pak obdivován Spyker C8 Spyder. Tento holandský unikát si bez pochyby zaslouží ocenění za nejhezčí interiér z vystavovaných kousků.

Spyker C8 Spyder na výstavě mmotion 2008

Výstavní premiéru si zde odbývají mercedesy v úpravě Lorinser. K vidění je jemně tuningovaná C-klasse a trochu více přebudovaný Mercedes SL350. Tovární tuning v podobě BMW Alpina B3 Bi-Turbo u nás také příliš často nezahlédnete. Za pozornost také jistě stojí unikátní kupátka Wiesmann, pod jejichž kapotou najdete právě motory z produkce BMW.

Wiesmann GT MF5 na výstavě mmotion 2008

Na své si na mmotion přijdou i milovníci motocyklů. Nechybí značky Buell, Harley-Davidson, Ducati, Suzuki, Yamaha, Moto-Guzi a další. Netřeba připomínat, že se vystavovatelé opět většinou chlubí těmi nejdražšími kousky.

Motocykly na výstavě mmotion 2008





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Transit 2,2 3str.sklápěč č.158.
Ford Transit 2,2 3str.sklápěč č.158.

r.v. 2013, naj. 75 000 km, diesel, 1. majitel
579 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.