Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miliony testů vynesly na špici japonská auta

  13:10aktualizováno  13:10
- Výsledky technických prohlídek tří milionů osobních automobilů posloužily jako podklad k sestavení letošních žebříčků kvality a spolehlivosti, které jako pomůcku pro zájemce o starší vozy tradičně zveřejňuje německý Technický kontrolní spolek (TÜV). O statistiky mají zájem i zdejší motoristé, které tuzemské zdroje neuspokojují. "V Česku zatím podobné přehledy neexistují. Databáze ale máme a v budoucnu - neodhaduji kdy - by se něco podobného zřejmě sestavit dalo," říká pracovník ministerstva dopravy a spojů Ladislav Procházka.
Na rozdíl od předchozích let se v německých statistikách objevují také škodovky, leč výsledky jsou nelichotivé: mezi auty do tří roků stáří je Felicia pětašedesátá a Favorit/Forman obsadil dokonce předposlední třiaosmdesátou příčku. Mezi vozy do pěti let je Škoda Favorit/Forman sedmaosmdesátá, tedy čtvrtá od konce.
Technici TÜV sice ročně prověří přes sedm milionů osobních automobilů, ovšem v žebříčcích se objevují jen auta ve věku od tří do jedenácti let a typy, kterých ke kontrolám v předchozím roce přijelo nejméně pět stovek. Kontroloři sledují sto parametrů, ale největší pozornost věnují korozi nosných dílů, kvalitě řízení a zavěšení kol, brzdám, motoru, únikům oleje, osvětlení a výfuku.
TÜV varuje: Dobře sedmdesát procent osobních vozů deset až jedenáct let starých vykazuje větší či menší technické závady. Naopak bez závad je podle zjištění německých techniků sedmdesát procent teprve tříletých vozů. S přibývajícími kilometry a roky samozřejmě na kvalitě ubývá: bez závad je ještě téměř sedmapadesát procent automobilů ve věku do pěti roků, šestačtyřicet procent vozů do sedmi let a osmatřicet procent aut starých do devíti roků.
Do žebříčků se sice nepromítají automobily starší jedenácti let, ovšem kontroloři zveřejnili v TÜV Auto Report '99 také fakt, který by měli vzít v úvahu i zdejší zájemci o jetá auta nejnižších cenových kategorií: mezi zmíněnými vozy ve stáří nad jedenáct roků je pouze třiadvacet procent bez závad.
V hodnocení tradičně nejlépe obstály japonské vozy, mezi něž se zvlášť mezi mladšími auty na čelní místa vklínily jen značky Mercedes, Saab, Volvo a Porsche. Právě Porsche 911 je jediným evropským výrobkem, který v některé z hodnocených kategorií japonskou konkurenci pokořil: je na prvním, tudíž nejlepším místě v kategorii automobilů ve stáří od deseti do jedenácti roků.
Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.