Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovice ostře vystoupily proti polygonu

  11:57aktualizováno  11:57
Výkřiky nesouhlasu a pískot provázely úterní více než pětihodinové jednání v Milovicích na Nymbursku, kde se veřejnost mohla vyjádřit k plánovanému zkušebnímu okruhu Škody Auto. V nabitém sále kulturního domu se sešlo asi 250 lidí, z nichž mnozí v emotivně vypjaté atmosféře vyjádřili ostrý nesouhlas se záměrem automobilky.

Odborný posudek, který se projednával, doporučuje polygon postavit v části bývalého vojenského prostoru na pomezí Mladoboleslavska a Nymburska. Jeho zpracovatel Petr Anděl v Milovicích řekl, že jde o biologicky velmi hodnotné území. Svůj posudek proto doplnil několika desítkami podmínek, bez nichž není podle něj možné o celém projektu diskutovat.

Zároveň ale uvedl, že s pomocí tohoto záměru je možné do budoucna zajistit ochranu této vzácné přírodní lokality. Upozornil, že nejcennější stepní partie jinak bez trvalé péče do deseti let zarostou.

Většinu občanů ovšem nejvíc znepokojuje fakt, že výstavba polygonu znamená oplocení 367 hektarů území, které využívají pro rekreaci. "Jak si můžete dovolit postavit polygon mezi Jiřice, Lipník a Milovice, když jejich občané s tím nesouhlasí? My nemáme co řešit, prostě tady ten polygon nechceme," ostře reagovala mladá obyvatelka Lipníka. "Už dvě generace jsme tady zadrátovaní. Nejdřív to byli Němci, pak Sověti - tak se nedivte, že s tím lidi tady nesouhlasí," řekl starší muž. Naopak s bouřlivým potleskem byla přijata slova starostek Lipníka a Milovic, které informovaly o pokračujícím nesouhlasném postoji jejich zastupitelstev.

Doporučovanou variantu projektanti Škody vytvořili jako kompromis po sérii nesouhlasných postojů občanů a ochránců přírody. Podporu jí v úterý vyjádřili zástupci mladoboleslavského okresního úřadu, Benátek nad Jizerou i tředočeského kraje. Podněty z dnešního veřejného projednání ministerstvo životního prostředí zpracuje do několika týdnů a vydá konečné stanovisko, které bude důležitým podkladem pro územní a stavební řízení.

Škoda Auto plánuje zahájit stavební práce na jaře příštího roku. Polygon má začít fungovat na podzim roku 2006. Automobilka nabízí náhradní výsadbu za vykácený les, ale také další finanční kompenzace na zlepšení infrastruktury v okolních obcích. Do celého projektu chce vložit zhruba 2,5 miliardy korun.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 75 877 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz