Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci aut mají na 28. října program: volné jízdy na mosteckém okruhu

  9:30aktualizováno  9:30
Cítit se jako čerstvý vítěz seriálu Formule 1 Jenson Button se může zítra prakticky každý, kdo přijede se svým vozem na mostecký autodrom. Závodní okruh totiž pořádá tradiční Jízdy pro veřejnost, při nichž můžete poznat profil mostecké trati na vlastní kůži.

Ilustrační foto | foto: MAFRA

"V závěru sezony dáváme našim návštěvníkům možnost prohlédnout si závodní dráhu autodromu za volantem vlastního vozu," říká sportovní ředitel okruhu Michal Marek.

"Jde opravdu jen o informativní jízdy a rozhodně nedoporučujeme, aby se lidé snažili se svými sériovými auty trhat rychlostní rekordy a pokoušeli se závodit. Jde o to, poznat dráhu z jiné perspektivy," upozornil Marek.

Pravidla pro jízdu po autodromu s vlastním autem jsou velmi přísná. Každý řidič podepisuje reverz, v němž je seznámen s podmínkami jízdy a prohlašuje, že stav jeho vozu jim odpovídá. Na dráhu se smí pouze s auty, která mají platnou registrační značku a technickou kontrolu.

V posádce nesmí být osoba mladší osmnácti let, výjimku mají jen držitelé závodní licence. Samozřejmý je zákaz alkoholu a na okruhu se nesmí driftovat, tedy jezdit smykem. "Každý účastník bude zkrátka povinen dodržovat bezpečnostní pravidla a musí počítat s tím, že při jejich porušení může být z areálu okruhu vykázán," varoval Marek s tím, že fandové motosportu striktní pravidla chápou a nemají s jejich dodržováním problémy.

"Pro posádky v otevřených vozidlech, jako jsou kabriolety či roadstery, a v autech s vevařeným bezpečnostním rámem platí povinnost použít při jízdě bezpečnostní helmu. Tu koneckonců doporučujeme i posádkám ostatních vozidel," dodal.

Veřejné jízdy si v Mostě můžete vyzkoušet zítra od 9 do 17 hodin. Vstup a vjezd do areálu je zdarma. Kupon na jízdu po závodní dráze stojí 100 korun. Za ně si užijete 10 minut adrenalinu na trati.

Jízdy pro veřejnost na Autodromu Most
kdy: 28. října od 9 do 17 hodin
cena: 10 minut jízdy, cca 3 okruhy, stojí 100 Kč
upozornění: jízdy jsou na vlastní nebezpečí a je nutné podepsat prohlášení o stavu auta
více: www.autodrom-most.cz

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.