Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci SUV chystají konta. Na cestě je nová Honda CR-V a Ford Kuga

aktualizováno 
Novou generaci oblíbeného SUV CR-V představila Honda na autosalonu v Los Angeles. Na stejném místě se novým SUV pochlubil i Ford. Model Escape je sice určený pro USA, ale skrývá se v něm i druhá generace evropského modelu Kuga. Na jeho premiéru si však počkáme až do poloviny příštího roku.

I představená nová Honda CR-V je určena zatím pro americký trh, ale je velmi pravděpodobné, že až automobilka novinku představí na jaře na ženevském autosalonu, bude vypadat stejně. Respektive rozdíly v detailech budou minimální.

Honda u nového SUV vsadila zpředu na výrazně špičatý čumák, který je pro celou modelovou generaci charakteristický. Tentokrát je ale špička opravdu ostrá. Z předchozí generace si novinka vzala zužující se zakončení boční linie oken. Ovšem z ladného obloučku tentokrát designéři vykreslili opět velmi ostrou špičku. Na tu navazuje i zalomení pátých dveří.

Honda CR-V

Celkově je nové CR-V o fous kratší, ale rozdíl dvou centimetrů není příliš markantní. Šířka zůstala zachována, novinka je ale nižší. V případě čtyřkolky o 2,5 centimetru, u modelu s předním pohonem dokonce o 3,5 centimetru. Celkové rozměry auta jsou 4,53 × 1,82 × 1,65 metru a rozvor má hodnotu 2,62 metru. Přes celkově nižší rozměry působí nový model robustnějším dojmem a trochu sportovněji.

Fotogalerie

Interiér je úplně jiný. Především je protažený prostřední panel palubní desky až mezi sedadla, tedy jako u většiny aut. MPV styl dožívajícího modelu je tak zapomenut. A to samé platí i o off-roadových šikmých madlech na dveřích. Místo nich má nové CR-V tradičně tvarované výplně dveří s téměř vodorovnými madly. Z celkově spíš limuzínového stylu interiéru vybočuje jen umístění voliče převodovky, ten zůstal výrazně vpředu u středového panelu palubní desky.

V případě vyšších výbav bude nové CR-V hýčkat řidiče koženými sedadly, kompletní elektrickou výbavou, 6,5palcovým displejem navigace a dalšími detaily. Základní výbava ale tak štědrá není, má třeba jen manuální klimatizaci, přestože Honda CR-V rozhodně nepatří mezi levná auta. Je ale možné, že evropské výbavové stupně budou mít jiné prvky výbavy než americké.

Honda CR-V

Jelikož zatím Honda nepředstavila novinku v Evropě, neznáme ani plánované motory. V USA bude k mání tradičně jen jeden, a to benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 138 kW. S ním asi do Evropy Honda nepůjde, v současnosti používaný benzinový motor je dvoulitrový a mnohem důležitější je dieselový motor s objemem 2,2 litru. Stejné jednotky nebo jejich evoluční verze můžeme očekávat i v novince. 

Escape alias Kuga

Druhá SUV novinka z veletrhu Auto Show v Los Angeles se jmenuje Ford Escape a je zatím určena výhradně pro americký trh. Jenže příští rok bude vše jinak a escape nakráčí do Evropy jako druhá generace Fordu Kuga. Evropská kuga má mít premiéru v březnu příštího roku na veletrhu v Ženevě.

Ford Escape

Ford Escape

Z našeho pohledu má nový Ford Escape alias budoucí Ford Kuga atraktivní design, který na současný model alespoň nějakým způsobem navazuje. To americký zákazník musí na novinku koukat jako na auto z jiné planety. Současný escape je totiž hodně konzervativní a poměrně nudné SUV s mohutnou maskou v ryze americkém stylu.

Ale prodává se dobře, a tak bude zajímavé sledovat, jak Američané přijmou Fordův kinetický design. Zvykat si už můžou u nového focusu a fiesty, které se v USA prodávají. I z toho je patrné, jak se výrobní programy automobilek pro USA a Evropu přibližují. Nový escape je toho trendu dalším důkazem.

Ford Escape

A můžeme pokračovat dál u motorů. Nafta si sice do USA ještě cestu nenašla, ale řada turbomotorů EcoBoost je z evropské nabídky Fordu dobře známá. Přeplňované čtyřválce EcoBoost s objemem 1,6 a 2 litry mají v případě Escapu výkon 129 a 177 kW. Základem nabídky ale bude 2,5litrový atmosférický čtyřválec se 125 kW. Všechny motory jsou spojené s šestistupňovým automatem. V základu je escape jen předokolka, za pohon všech kol se bude připlácet.

Vedle výrazného designu exteriéru si budou muset zákazníci zvyknout i na docela futuristický interiér. Palubní desce rozhodně nevládnou jednoduché tvary, naopak, je rozkouskovaná, jak jen to jde. Podle stupně výbavy se zákazníci mohou těšit na dotykový displej navigace a multimediálního systému, automatické otvírání pátých dveří pouhým pohybem nohy pod nárazníkem, automatický parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu v zrcátkách.

Detaily k evropské verzi kugy prozradí Ford až za čtyři měsíce, ostatně to samé platí i pro evropskou Hondu CR-V. Pokud si tedy výrobci nerozmyslí premiéru v Ženevě a neukážou svá nová SUV už s předstihem. 

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.