Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci trabantů: v nejhorším bychom emigrovali do Německa

  14:16aktualizováno  14:16
Pokud by se politici v Česku rozhodli zakázat trabanty, jejich majitelé by zřejmě požádali o azyl v Německu, kde jsou tato auta stále populární. Tato recesistická věta dnes několikrát zazněla na letišti ve Vyškově, kde se konala první Aero Rallye Trabi 2002. "Některým lidem trabanty smrdí, ale na rozdíl třeba od starých škodovek nemají problémy s emisními kontrolami," řekl organizátor akce Jaromír Rafaja.

"Koneckonců kůň také smrdí, a je ekologický," poznamenal. Motem akce, na kterou se sjela stovka bakelitových vozidel, byla věta: "Taktní lidé patří do lepší společnosti a lidé s dvěma takty ještě výš." V Německu se podle něj za upravený a naleštěný trabant platí až 20.000 eur (kolem 600.000 korun). Například Vítězslav Kodl z Rakovníka se ve Vyškově prezentoval hned několika trabanty. "Doma jich mám celkem deset," řekl. Pořízení jednoho podle něj stojí 20.000 korun. "Každý pak čeká generální oprava - kompletně se vše odřeže, pozinkují se veškeré železné konstrukce a plastovou karosérii je třeba znovu přilepit kvalitním lepidlem," popsal.

Na srazu bylo možné spatřit různá vylepšení, například trabi-kabriolet, který několik nadšenců vyrobilo za týden. Fanoušci auta vylepšovali kresbami, vlaječkami, ale i majáčky, houkačkami či zvonkem z tramvaje. Akci zahájila ráno v 08:00 spanilá jízda několika desítek východoněmeckých vozidel městem. "Lidé říkali, že něco takového ještě nezažili," uvedl Rafaja. Trabantisté soutěžili v jízdě zručnosti, zkoušce akcelerace a několik odvážlivců i v jízdě v terénu. Diváci hlasovali o nejoriginálnější využití motoru trabant - ať už k traktoru nebo leteckému modelu. 

Ve východoněmeckém Cvikově, kde se trabant s dvoutaktním motorem vyráběl v letech 1957 až 1991, se účastní podobných srazů až 30.000 lidí. Běžně přijíždělo kolem 5000 aut. 

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Najdete na iDNES.cz