Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci trabantů: v nejhorším bychom emigrovali do Německa

  14:16aktualizováno  14:16
Pokud by se politici v Česku rozhodli zakázat trabanty, jejich majitelé by zřejmě požádali o azyl v Německu, kde jsou tato auta stále populární. Tato recesistická věta dnes několikrát zazněla na letišti ve Vyškově, kde se konala první Aero Rallye Trabi 2002. "Některým lidem trabanty smrdí, ale na rozdíl třeba od starých škodovek nemají problémy s emisními kontrolami," řekl organizátor akce Jaromír Rafaja.

"Koneckonců kůň také smrdí, a je ekologický," poznamenal. Motem akce, na kterou se sjela stovka bakelitových vozidel, byla věta: "Taktní lidé patří do lepší společnosti a lidé s dvěma takty ještě výš." V Německu se podle něj za upravený a naleštěný trabant platí až 20.000 eur (kolem 600.000 korun). Například Vítězslav Kodl z Rakovníka se ve Vyškově prezentoval hned několika trabanty. "Doma jich mám celkem deset," řekl. Pořízení jednoho podle něj stojí 20.000 korun. "Každý pak čeká generální oprava - kompletně se vše odřeže, pozinkují se veškeré železné konstrukce a plastovou karosérii je třeba znovu přilepit kvalitním lepidlem," popsal.

Na srazu bylo možné spatřit různá vylepšení, například trabi-kabriolet, který několik nadšenců vyrobilo za týden. Fanoušci auta vylepšovali kresbami, vlaječkami, ale i majáčky, houkačkami či zvonkem z tramvaje. Akci zahájila ráno v 08:00 spanilá jízda několika desítek východoněmeckých vozidel městem. "Lidé říkali, že něco takového ještě nezažili," uvedl Rafaja. Trabantisté soutěžili v jízdě zručnosti, zkoušce akcelerace a několik odvážlivců i v jízdě v terénu. Diváci hlasovali o nejoriginálnější využití motoru trabant - ať už k traktoru nebo leteckému modelu. 

Ve východoněmeckém Cvikově, kde se trabant s dvoutaktním motorem vyráběl v letech 1957 až 1991, se účastní podobných srazů až 30.000 lidí. Běžně přijíždělo kolem 5000 aut. 

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 114 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.