"Koneckonců kůň také smrdí, a je ekologický," poznamenal. Motem akce, na kterou se sjela stovka bakelitových vozidel, byla věta: "Taktní lidé patří do lepší společnosti a lidé s dvěma takty ještě výš." V Německu se podle něj za upravený a naleštěný trabant platí až 20.000 eur (kolem 600.000 korun). Například Vítězslav Kodl z Rakovníka se ve Vyškově prezentoval hned několika trabanty. "Doma jich mám celkem deset," řekl. Pořízení jednoho podle něj stojí 20.000 korun. "Každý pak čeká generální oprava - kompletně se vše odřeže, pozinkují se veškeré železné konstrukce a plastovou karosérii je třeba znovu přilepit kvalitním lepidlem," popsal.
Na srazu bylo možné spatřit různá vylepšení, například trabi-kabriolet, který několik nadšenců vyrobilo za týden. Fanoušci auta vylepšovali kresbami, vlaječkami, ale i majáčky, houkačkami či zvonkem z tramvaje. Akci zahájila ráno v 08:00 spanilá jízda několika desítek východoněmeckých vozidel městem. "Lidé říkali, že něco takového ještě nezažili," uvedl Rafaja. Trabantisté soutěžili v jízdě zručnosti, zkoušce akcelerace a několik odvážlivců i v jízdě v terénu. Diváci hlasovali o nejoriginálnější využití motoru trabant - ať už k traktoru nebo leteckému modelu.
Ve východoněmeckém Cvikově, kde se trabant s dvoutaktním motorem vyráběl v letech 1957 až 1991, se účastní podobných srazů až 30.000 lidí. Běžně přijíždělo kolem 5000 aut.