Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník čtyřkolek Jaromír Blažek: fotbalisté auta nedostávají

  9:07aktualizováno  9:07
Nejlepší fotbalový brankář fotbalové ligy Jaromír Blažek si pod vánoční stromeček nadělil dárek v podobě černé Toyoty Land Cruiser. Brankářská opora Sparty Praha a člen fotbalové reprezentace má v garáži dva automobily a jeden motocykl.

„Z téhle trojky jsme nejdřív měli Audi A4, pak jsem si na léto pořídil skútra a víceméně pro potřeby manželky a dětí jsme si před Vánocemi koupili ještě Land Cruisera,“ vyjmenovává Jaromír Blažek.

Proč jste si vybral právě Audi A4?

V té době se mi hodně líbilo a myslím, že ani dneska designově nezapadá. Zaujalo mě i to, že má pohon všech čtyř kol. Téhle vlastnosti jsem si pak začal značně cenit. Něco jiného než čtyřkolku bych si už asi nekoupil.

Co dalšího od auta požadujete?

Aby mělo volant (smích). To je těžké. Když už si koupíte dražší auto, očekáváte, že má ve výbavě prakticky všechno. Většinou jsou to takové příjemné doplňky, bez kterých se dá taky jezdit, ale jsou fajn. Co by mi ale hodně chybělo, to je klimatizace. A v poslední době jsem si zvykl na navigaci. Ale to je naopak věc, bez které bych se obešel.

Po příchodu do Sparty jste dostal toyotu?

Já jsem ji nedostal. Tu jsem si koupil.

Myslel jsem si, že hráči dostávají sponzorské vozy...

Vy jste se zbláznil! Většina hráčů si auto kupuje. Služební mají většinou jen ti přespolní. Maximálně můžu využít lepších cenových podmínek a u Land Cruisera i odpočtu DPH.

Takže Land Cruisera jste koupil. Co vás k němu přivedlo?

První důvod byl ten, že se líbil manželce, která si ho prakticky vybrala. Tím ale nechci říct, že mně by se nelíbil. Druhým důvodem byla poměrně rozrostlá rodina. Už jsme potřebovali něco, do čeho se vejdou děti i psi. Třeba můj kluk hraje hokej, takže je třeba někam nacpat celou výbavu. Zapomenout bych asi neměl ani na větší bezpečí. Sedíte v tom výš a nějaké ty trubky okolo taky nejsou k zahození.

Jak velkou má spotřebu?

To je jedna z věcí, která se mi u toyoty líbí. Pohybuju se lehce pod dvanácti litry nafty na sto kilometrů, což mi vzhledem k hmotnosti takového auta přijde skvělé. Navíc ho vlastně teprve zajíždím. Koupili jsme ho těsně před Vánocemi. Tak trochu rodinný vánoční dárek.

Říkal jste, že se Land Cruiser líbil manželce. Ale ženy většinou rády řídí menší vozy...

Tak v tomhle je moje manželka asi výjimka. Myslím, že ženským malá auta vyhovujou z toho důvodu, že moc neumějí jezdit ani parkovat. S fabií zaparkujete snáz, než když sedíte v off-roadu. Tohle ovšem není případ mé manželky. Ona má naopak velká auta ráda. A hlavně umí dobře řídit.

Máte dvě děti. Vozíte je v autosedačce?

Klukovi je deset, takže ten už používá pásy. Pětiletou dcerku v autosedačce samozřejmě vozíme.

A vy se poutáte?

Přiznám se, že ne pravidelně. Nemyslím na to. Na dálnici určitě, ale ve městě na to většinou zapomenu.

Cítíte se na českých silnicích bezpečně?

Určitě všechno není tak, jak by mělo být. Ale nemůžu říct, že bych se v okamžiku, kdy vyjíždím, něčeho bál.

Co byste v této oblasti změnil?

Třeba v tomhle počasí by lidi měli jezdit v autech se zimními pneumatikami. Ale do zákona bych to nedával. Situace tady není taková, aby si každý mohl koupit čtyři „zimáky“. Sice se dají pořídit levnější někde v supermarketu, ale ty za rok ježdění můžete vyhodit. Pak by se taky měli umírnit takoví ti spěchálci, co hned na všechny troubí a gestikulují. Já taky občas někam spěchám, ale nechovám se jako blázen.

Jaké máte zkušenosti s dopravní policií?

Mraky. Nejčastěji to jsou takové ty padesátky po městě nebo stání v centru Prahy. To bych měl začít nějak řešit. Lístečků za stěračem jsem už našel celkem dost. Jinak osobní setkávání probíhají standardně. Nestává se, že by mě pouštěli bez pokuty, nebo by mi naopak napařili dvakrát tolik. Sem tam něco usmlouvám, ale to asi každý. Zrovna nedávno jsem to z tisícovky ukecal na polovinu.

Kupoval jste někdy auto v bazaru?

Úplně první auto jsem měl z bazaru, ale to už je hodně dlouho. Tenkrát jsem si koupil Fiata Uno. Dneska bych se nebál jít koupit ojeté auto k autorizovaném dealerovi, kde si tu kvalitu sami ohlídají. Něco jiného je to v bazarech, kde auta točí jako housky na krámě.

Dokážete vyjmenovat, čím vším jste jezdil?

Když to vezmu odzadu, tak to byl Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Opel Zafira, pár seatů... Dál už nevím.

Autoškolou jste prošel bez problémů?

To bylo v pohodě. Jízdami i testy jsem prošel napoprvé. Tenkrát jsme to dělali ve třech. Kromě mě tam byli ještě tehdejší spoluhráči ze Slavie Radek Bejbl a Pavel Novotný.

Říkají vám něco motorky?

Říkají. Ještě nemám velkou, ale chystám se na nějakou. Přemýšlím, jestli nepočkat na dobu, až přestanu hrát. Je to přeci jen riziko. Prozatím mám jen skútra, na kterém se v létě přemisťuju po Praze. To je skvělá věc.

Jaký typ motorky je ten vysněný?

Nevím. Pořád to řeším, ale ještě jsem k ničemu nedospěl. Kdybych se musel rozhodnout teď hned, asi by to byla nějaká cestovní mašina. Nejspíš BMW.

Všichni fotbalisté Sparty nemají auto zadarmo, říká Blažek

VÁNOČNÍ DÁREK Land Cruisera Jaromír Blažek koupil spíše manželce. Sám jezdí v Audi A4

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.